וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר נושים לחברת קרמיקה שנקלעה לחובות של כ-10 מיליון שקל

8.7.2018 / 9:10

חברת סגל, יבואנית מוצרי קרמיקה וכלים סניטריים מצפון הארץ, קיבלה צו הקפאת הליכים. במסגרת ההסדר שאושר בבית המשפט המחוזי בחיפה, יימכר נכס של החברה בישוב בן עמי

אילוסטרציה. ShutterStock
בית המשפט אישר את ההסכם (צילום אילוסטרציה: shutterstock)/ShutterStock

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר בסוף השבוע את בקשת הנאמנים, עו"ד ליאור מזור, שותף מייסד ממזור בית הלחמי עורכי דין ורו"ח אשר אנגלמן מ-PWC, לאשר הסדר נושים וביצוע ההסדר לחברת סגל קרמיק בע"מ. החברה, הפועלת בצפון הארץ, עוסקת בייבוא מוצרי קרמיקה וכלים סניטריים איכותיים.

במהלך חודש מאי האחרון הוצא כנגד חברת סגל קרמיק בע"מ צו הקפאת הליכים וכן צו הקפאת הליכים אישי לבעלת השליטה בחברה, סיגלית סגל, שהוארכו בהמשך על ידי בית המשפט. צו הקפאת ההליכים הוצא על פי בקשה שהוגשה על ידי החברה לאחר שנקלעה למחנק אשראי וקשיי נזילות עקב עצירת השיווק ומכירות בשוק הבנייה - בין היתר על רקע החלת תכנית "מחיר למשתכן" על ידי משרד האוצר והקיפאון בשוק הבנייה בצפון.

החברה הגיעה למצב שהבנקים נמנעו לכבד המחאות שהוצאו מטעמה. מספר ספקים אף הגיעו למחסני החברה וניסו באפן חד צדדי ליטול סחורות. סך כל החובות, הנכללים בהסדר הנושים יחד עם חובות אישיים של בעלת החברה, עומד על כ-10 מיליון שקל.

53 תביעות חוב

במסגרת ההחלטה ניתנו הוראות המסמיכות את הנאמנים ואי כח הנושה המובטח לפעול למכר הזכויות בנחלה יוקרתית שבבעלות בעלת השליטה בחברה

במסגרת הקפאת ההליכים כונסו אסיפות נושים של נושי החברה שאישרו את הצעת ההסדר. בהתאם ולאחר קבלת עמדת הכונס הרשמי, אישר השופט גדעון גינת מבית המשפט המחוזי בחיפה את הסדר הנושים שגובש בעניינה של החברה, ומינה את עו"ד מזור ורו"ח אנגלמן כנאמנים לביצוע ההסדר. במסגרת ההחלטה ניתנו הוראות המסמיכות את הנאמנים ואי כח הנושה המובטח לפעול למכר הזכויות בנחלה יוקרתית שבבעלות בעלת השליטה בחברה, אשר תשמש כמקור מרכזי למימון ההסדר.

מהבקשה לאישור הסדר הנושים עולה כי עד כה הוגשו נגד החברה ובעלת השליטה 53 תביעות חוב בסך כולל של 10.185 מיליון שקל. שיעור הדיבידנד לנושים פיננסיים מובטחים ובעלי ערבויות במסגרת ההסדר יעמוד על 100%. שיעור הדיבידנד לנושים הבלתי מובטחים עתיד להיות מושתת על תקבולים שיתקבלו בקופת ההסדר, ממקורות החברה ומתמורה שיורית מנכס המקרקעין שעתיד להמכר. במסגרת ההסדר הוערך שהתגמול הצפוי ממכירת הנכס יכסה כ-20%-50% מהחוב.

עו"ד ליאור מזור ציין כי ההצעה שאושרה על ידי אסיפות הנושים ואושרה על ידי בית המשפט משקפת הסדר ראוי ומאוזן מבחינתם של נושי החברה, הכולל הזרמה משמעותית של כספים ממקורותיה האישיים של בעלת השליטה, באמצעות מכר זכויותיה בנחלה שבבעלותה כחלק מחויבותה כלפי הנושים.

חברת סגל קרמיק בע"מ הוקמה על ידי סגל כעסק בוטיק משפחתי בשנת 1999. העסק פעל מתוך הנחלה היוקרתית בישוב בן עמי סמוך לנהריה. המשפחה השקיעה סכומי עתק בהרחבת החברה והקמת גלריית תצוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully