וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תשפיע פרישת הנגידה קרנית פלוג על המשק הישראלי

8.7.2018 / 16:27

הודעתה של נגידת בנק ישראל כי אין בכוונתה להתמודד על כהונה נוספת מעוררת עניין רב. בבורסה ממתינים לזהות המחליף כדי לדעת האם לצפות למהלכים כלכליים דרמטיים

עריכת וידאו:ניר חן

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, הודיעה כי אין בכוונתה להתמודד על כהונה נוספת בתפקיד. כעת, ממתינים בשוק לראות מי ייכנס במקומה ואיזה מדיניות הוא יוביל.

מנכ"ל חברת פריגו ניהול סיוכנים, יוסי פריימן, הסביר במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS כי מבחינה היסטורית, פלוג אינה יוצאת דופן בכך שהיא פורשת אחרי כהונה אחת. "צריך לקבל את זה בפרופורציה. אם בנק ישראל קם בשנת 1954 והנגידה הנוכחית היא הנגידה התשיעית שלו - מרבית הנגידים עשו קדנציה אחת. אפילו הגדול שביניהם, מיכאל ברונו, שהיה מי שחולל את המהפכה בתוכנית הייצוב של שמעון פרס בשנות ה-80 כיהן פעם אחת", אמר. פריימן הזכיר כי מלבד מייסד הבנק, דוד הורוביץ, סטנלי פישר ויעקב פרנקל, כיהנו כל הנגידים תקופת כהונה אחת בלבד.

אז מה תהיה ההשפעה של הפרישה על השוק? לדברי פריימן, פלוג נחשבת לנגידה צפויה יחסית מבחינת שוק. "מעניין מאוד מי ייכנס במקומה. זה בהחלט יכול לרמוז הרבה מאוד על הצפוי בשוק - לדוגמא על מה הולך להיות במדיניות הריבית". פריימן הסביר כי "בשוק כבר מתחילים להריח שכנראה סיפור הריבית הולך להשתנות, כנראה שזה יקרה בקצב איטי מ-0.1% ל-0.25% וגם זה ייקח זמן. יכול להיות שעם נגיד יותר דומיננטי נראה מהליכים יותר דרמנטיים".

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר או החשכ"ל?

נזכיר כי פלוג הודיעה על כוונתה לסיים את כהונתה ביום שישי האחרון וכעת החלו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בשיחות על מנת להסכים על מועמד להחליפה בתפקיד. עד כה לא הודיע אף אחד על כוונתו להתמודד על התפקיד. בין השמות שעלו כמועמדים ראויים אך שככל הנראה לא יתמודדו על התפקיד ניתן למצוא את יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, פרופ' יוג'ין קנדל, והחשב הכללי באוצר רוני חזקיהו, לשעבר המפקח על הבנקים.

"זכיתי לעמוד בראש ארגון איכותי ביותר, העושה את מלאכתו במקצועיות, ממלכתיות, ונאמנות, ואשר מממש יום יום את החזון שהציב לעצמו - להיות בנק מרכזי מתקדם, שתורם לשגשוג כלכלת ישראל ואזרחיה", כתבה פלוג בהודעתה לנתניהו.

לדבריה, "אין זו עת לסיכומים, אולם אני יכולה לומר כבר עכשיו שאסיים את תפקידי תוך תחושת סיפוק רב, היות ולבנק ישראל יש חלק נכבד במצב האיתן וביציבות שהפגינה כלכלת ישראל בשנים האחרונות, כמו גם בניתוח ובהצפת האתגרים המשמעותיים בפניהם נעמוד בשנים הבאות". פלוג הדגישה כי תמשיך למלא את תפקידה עד ליום בו יסתיים תפקידה ותחל הכהונה של הנגיד או הנגידה הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully