וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכן עסקך לקיץ: כך תרוויחו יותר דווקא בעונה החמה

ניר דובדבני

10.7.2018 / 7:30

בעלי עסקים רבים סבורים שהקיץ נחשב לעונה חלשה בה הלקוחות יוצאים לחופש או דוחים ביצוע קניות. תכנון נכון של הפעילות יכול לגרום דווקא לתקופה זו להיות רווחית יותר. מדריך

שמש, תיק וקרם הגנה על חוף הים. ShutterStock
לאו דווקא הזמן לצאת לחופש. קיץ/ShutterStock

בואו נאמר את האמת. רוב בעלי העסקים בישראל מפסיקים לעבוד בקיץ, ואם ארשה לעצמי להיות יותר חריף - הקיץ הוא "הפתק מהרופא" של בעל העסק הקטן. "הפתק" שמאפשר לו למשך חודשיים לעבוד פחות ולהוריד את הרגל מהגז. "כל הלקוחות בחופש", "אפצה על זה באוקטובר", "אנשים לא באווירת קניות", מספק לעצמו בעל העסק עוד ועוד תירוצים.

הבעיה הגדולה היא שיש מישהי שלעולם לא יוצאת לחופשה. קוראים לה: הסטטיסטיקה. אני מתכוון כמובן לסטטיסטיקה העגומה של העסקים בישראל. עסקים קטנים בישראל נסגרים ופושטים רגל הרבה פעמים בגלל חוסר עקביות והתמדה, שנגרמת לעיתים קרובות מחוסר בתודעת שפע, שיטה, או אימון.

ישראל היא מדינה קטנה אך מורכבת מהרבה בחינות. עבור בעל העסק הקטן היא ג'ונגל אמיתי שמעטים מצליחים לשרוד אותו. חופשת הקיץ הארוכה, החגים הסמוכים בספטמבר, והחורף שמגיע מיד לאחר מכן, שמים את העסק על רכבת הרים בלי חגורות ובלי בלמים. בעל העסק מתחיל לחיות לפי העונות, בתנודתיות רבה. חודש אחד הוא מרוויח יפה וחודש אחרי הוא רעב לפרנסה.

אחת הבעיות שנוצרות בסיטואציה כזאת טמונה בתזרים. תזרים לעסק זהו אחד הדברים החשובים שיש בעסק הקטן. כשאין תזרים אי אפשר להשקיע בעסק, לשלם התחייבויות, להחזיק או לגייס עובדים. ואז מתחילים לגלגל עיניים לכיוון ההלוואות, מקורות מימון שיעזרו לעסק לעבור את "התקופה הקשה", וכאן טמונה המלכודת העסקית שתכריע את בעלי העסקים אם לא יתעוררו.

אילוסטרציה. ShutterStock
עסקים קטנים בישראל נסגרים בגלל חוסר עקביות והתמדה. אשת עסקים/ShutterStock

אז איך מכינים את העסק לקיץ?

הנה כמה נקודות קריטיות שיעזרו לכם להכין את העסק שלכם לקיץ:

1. צרו תחזית עסקית - עסק חייב שתהיה לו תחזית עסקית. 80% מבעלי העסקים בישראל "מתגלגלים". כלומר, עובדים ללא תחזית עסקית. ברגע שיש לכם תחזית עסקית אתם לא מופתעים כשמגיע יולי -אוגוסט, אתם לא נלחצים מהחגים שמתקרבים, הרי הכל ידוע וכתוב לכם בתחזית. התחזית מאפשרת לכם להתכונן כראוי מראש.

2. תפתחו מוצרים - אחד מהדברים החשובים ביותר בעסק הוא פיתוח המוצרים שלו. קיץ הוא הזדמנות נהדרת לפתח מראש מוצרים שתואמים לעונה החמה. מוצרים שיכולים למכור יותר דוווקא בגלל שקיץ. תזכרו שבקיץ אנשים ומשפחות מבזבזים הרבה הרבה יותר כסף, ולאן הכסף הזה הולך? לעסקים שמוכרים להם מוצרים שמתאימים לנקודת הזמן הקיצית.

3. קמפיינים ותוכן מוגבר לרשתות החברתיות - הנה הפתעה. בקיץ אחוזי הכניסה לרשתות החברתיות מזנקים. זאת אומרת שבתקופה הזאת לא הגיוני מבחינתכם לא להיות בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקאדין, להיות, לספר, ולמכור. התחושה השגויה שבקיץ כולם לא נמצאים לא רלבנטית ל-2018. בקיץ יש סביבכם יותר אנשים ולקוחות פוטנציאליים.

4. מוצרי און ליין - קשה לך למכור יותר בקיץ? תן לאתר שלך למכור. העידן החדש מאפשר לעסקים היום לצאת לחופש ולהמשיך למכור. אני מתכוון שתתחיל מעכשיו לתכנן את מוצרי האון ליין בעסק שלך. אלו יכולים להיות ספרי הדרכה מקצועיים, קורסים דיגיטליים, סדנאות בסקייפ, כל מה שתחליט למכור ולא יצריכו אותך באופן ישיר. ממליץ לך להכניס כבר עכשיו ישיבת און ליין שבועית שבה תפתח מוצרים חדשים לעסק שלך.

לסיכום הקיץ לא מגיע לכאן בהפתעה ולכן תכנון יעיל והכנת תחזית עסקית יוכלו לעזור לעסק שלך להוציא חשבוניות בקיץ - והרבה. אם תסתכלו על החברות הגדולות בקיץ, תראו שהן עושות מבצעים, קמפיינים, קידומי מכירות. אין אצלם הנחות או אפשרות של ירידה במכירות בגלל שהשמש זורחת יותר שעות.

הכותב הוא איש עסקים, יזם, מנטור למקסום מכירות והצלחה עסקית ומחבר הספר "בסוף ייצא לך ארנב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully