וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עונת המלפפונים" בעסק? הקיץ הוא דווקא הזדמנות לצמוח

ערן רותם ועמיר קרן

31.7.2018 / 8:07

חודשי יולי אוגוסט ותקופת החגים מביאים איתם ירידה בפעילות של עסקים רבים. שימוש נכון בזמן זה לצורך מציאת דרכים לשיפור העסק עשוי להביא לביצועים משופרים בהמשך. מדריך

חופשה משפחתית וטיסות בחודש אוגוסט טרווליסט. ShutterStock
חופשה/ShutterStock

זה לא משנה אם מדובר בעונת הקיץ, בפסח או בחגי תשרי - לעיתים מגיעה תקופה כזו שבה יש פחות עבודה. אנשים טסים לחו"ל, מוציאים יותר על אירוח וקייטנות ולכן יש להם פחות כסף לבזבז ולהוציא מבתקופה אחרת ועוד.

ברור שאם אתם מנהלים עסק עונתי המתמקד קיץ (גלידות, חופשות, מסעדות, קייטנות), הבעיה לא רלוונטית. הדבר נכון גם אם אתם עוסקים בתחומי המתנות, כלי בית ומזון - החגים הם שיא עבור עסקים מסוג זה. אבל מה לגבי עסקים אחרים? האם יש להם איך להתמודד עם המצב, או שמא מדובר בגזירת גורל?

ניתן להתמודד ולהיערך למצב הזה. אספנו רעיונות וכיווני חשיבה ב-3 תחומי אותם תוכלו ליישם בכל "עונת מלפפונים" אליה נקלע העסק שלכם.

ראשית, השקיעו בנושא המכירות: הוסיפו מוצרים או שירותים חדשים, המתאימים לעונה ולעיתוי וללוח השנה. צאו במבצעי גידול לקראת התקופה המתה, במהלכה ואחריה, הציעו מבצעים והטבות למקדימים להירשם ולצרוך לפני החגים.

בנוסף אתם יכולים לנצל את הזמן לחיזוק נאמנות, קידום מכירה והעלאת המוטיבציה המכירתית: עירכו אירועים עסקיים, סדנאות, הרצאות. גם ללקוחות וגם לעובדים או לספקים.

זה גם הזמן להעמיק את הפעילות השיווקית והמכירתית באינטרנט. פנו לערוצי שיווק ופרסום המתאימים לעיתוי - יותר חוצות, יותר דיילים, יותר נוכחות דיגיטלית, יותר שיתופי פעולה. ואלי גם מדובר בתקופה טובה להתרחבות. פתחו דוכן, השיקו חנות במקום נוסף.

לבסוף, הציעו מענה לילדים, אטרקציות קיץ, מיזוג, שתייה, ערך מוסף לא מכירתי ולא ישיר, שמגדיל חשיפה ומודעות.

מיתוג ושיווק - היערכות והתרעננות עסקית

תקופה זו היא גם התקופה בה ניתן לחדש את מיתוג העסק - או באמצעות מיתוג מחדש או באמצעות שדרוג ורענון המיתוג הקיים. לחדש ולרענן את השילוט, חלון הראווה, המודעות, המצגות או האתרים, לרענן אריזות ומוצרים - צבע, צורה, גודל/משקל, טעם ועוד.

עוד כדאי לכם לרענן ולהתאים את המחירים לתחרות בשוק ולמציאות. לשנות ולגוון את השירות, האחריות, ההובלה, ההדרכה ושעות הפעילות.אתם יכולים לרענן את המודל העסקי, האסטרטגיה, שיתופי הפעולה או ערוצי ההפצה, לבחון הסכמים ולחזק קשר עם לקוחות וספקים ולפנות לערוצי שיווק חדשים או נזנחים.

עוד באותו נושא

אלון גל מייעץ: העסק המשפחתי במינוס? קחו משכנתא

לכתבה המלאה

ניהול אפקטיבי

כדאי לבחון את השירות והרווחיות ואת ההתנהלות הניהולית והפיננסית של העסק, לקלוט יועץ עסקי, שיווקי

ניתן גם לנצל את העונה האבודה לעונת עבודה עצמית ופנים ארגונית. בעונה זו ניתן לפנות להכשרה מקצועית נוספת, לבצע אימון עסקי למנהלים וסדנאות - במיתוג, במכירות, בשירות.

זו גם תקופה מתאימה לשליחת העובדים להשתלמות או בילוי וגיבוש או לשלב ביום העבודה קורס הדרכה לצוותי המכירות והשירות.

זו גם תקופה להסתכלות רטרוספקטיבית על העסק. כדאי לבחון את השירות והרווחיות ואת ההתנהלות הניהולית והפיננסית של העסק, לקלוט יועץ עסקי, שיווקי - לרענון אסטרטגי והיערכות לרבעון הבא, לגבש ולאפיין פעילות שיווק, תקציב, מבצעים, פיתוח עסקי.

והכי חשוב - זו גם תקופה מתאימה למנוחה ויציאה לחופש.

עונת "מלפפונים" כזו, אינה אובדן דווקא, ואינה שלילית. ניתן להיערך אליה מראש ולייצר מאמצים נוספים על מנת לחפות על ההאטה העונתית הטבעית, ולעבור מהתנהלות אורגנית לניהול של צמיחה.

זה בדיוק הזמן לטפל בתוכניות השיווק קדימה, בפיתוח העסקי, בניהול המלאי, בסידור נראות החנות, ביציאה לתערוכות ולכנסים, בהכשרה מקצועית לעובדים, באפיון מוצרים/שירותים חדשים, ברענון כוח אדם, בקידום המכירות להמשך. כשמתפנה לנו זמן כפוי, אז גם נ יתן לפתע למצוא זמן לאסטרטגיה, לפיתוח עסקי, למיתוג מחדש. בקיצור, לכל מה שדחינו ל"אחרי החופשה הבאה", ל"אחרי החגים", או פשוט לזמן הזה "כשיהיה לנו פחות לחץ ויותר זמן".

הכותבים הם מנכ"לים משותפים של השורה התחתונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully