וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה כיוון: אל על משפרת נקודות לניו יורק ומורידה ללונדון

1.8.2018 / 8:41

היקף הנקודות הצבורות שבידי לקוחות הנוסע המתמיד בחברת התעופה הוא בשווי של כ-100 מיליון דולר, אולם חלק משמעותי מהן אינו מנוצל. כעת היא מיישרת קו עם החברות המובילות - שעברו לצבירת נקודות בהתאם למחיר הכרטיס ולא על פי המרחק שנצבר

מטוס בואינג 777 של אל על הית'רו. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מטוס אל על/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

חברת אל על הודיעה על שיפור תוכנית "הנוסע המתמיד": בכוונת החברה לפשט את הכללים לצבירת נקודות המקנות הנחות על שירותי החברה וקבלת כרטיסים ללא תשלום. השיטה שונתה באופן המשפר את האפשרויות לצבירת נקודות בקווים התחרותיים לארצות הברית. המתחרה העיקרית של אל על בארצות הברית היא יונייטד, שתוכנית הנקודות העדיפה שלה משכה נוסעים קבועים רבים בקו, ובעיקר לקוחות מסחריים. מהשוואה שערכה אל על עולה שמצב חברי המועדון המחזיקים בכרטיס פליי קארד השתפר לעומת המתחרים גם בקווים לתאילנד והונג קונג, בהם סובלת אל על מתחרות גוברת.

לעומת זאת התוכנית החדשה מקטינה את ההטבות במרבית הקווים לאירופה, בהם היה לתוכנית "הנוסע המתמיד" של אל על יתרון מובהק על פני התוכניות המתחרות. המתחרה העיקרית שמצבה ישתפר בתחרות הנקודות של אל על היא חברת בריטיש.

התוכנית החדשה תיכנס לתוקף באפריל 2019. בחברה מעריכים שהיא תשפר את כושר התחרות של החברה בקו לניו יורק, שהוא מקור מרכזי להכנסות ורווחים.

אחד השינויים העיקרים בתוכנית החדשה הוא אופן חישוב הנקודות, שיתבסס על מחיר הכרטיסים שרוכש הלקוח ולא על המרחקים שהוא צבר. בתחום זה מיישרת החברה קו עם מרבית החברות המובילות שעברו לצבירה בהתאם להוצאה. הצבירה תהיה על פי שער של נקודה לכל 10 דולר ללקוח רגיל במועדון הנוסע המתמיד ונקודה לכל 8 דולר לחברה המועדון היוקרתי בדירוג "כסף" ומעלה.

התוכנית החדשה מורידה את סף הכניסה לדירוגים הגבוהים של המועדון. סף הכניסה למועדון הכסף יהיה 400 נקודות לעומת 800 נקודות היום, דירוג זהב יורד מ-1,500 ל-1,000 נקודות, פלטינה מ-3,000 ל-2,500 נקודות וטופ פלטינה מ-7,000 ל-6,500 נקודות.

עוד בעסקים

כך הפכה תן ביס ל-Airbnb של האוכל - ואין לה אפילו מטבח

לכתבה המלאה
SDB השקעות נדל"ן מנהטן. ShutterStock
הניקוד בטיסות לארה"ב ישתפר. מנהטן/ShutterStock

שימוש בנקודות לרכישת כרטיסי טיסה - ללא הגבלה

היקף הנקודות הצבורות שבידי לקוחות אל על הוא בשווי של כ-100 מיליון דולר. חלק גדול ומשמעותי מהנקודות אינו מנוצל בדרך כלל ונוסעים רבים שצברו את הנקודות אינם מודעים ואינם מנצלים את הנקודות מסיבות שונות

התוכנית החדשה מאפשרת גם להרחיב את כיסוי מחיר הכרטיס בנקודות וניתן יהיה לשלם בנקודות גם על תוספות כמו תוספת מטען או תוספת עבור מקום ישיבה משופר. את מיסי הנמל יידרש עדיין חבר המועדון להשלים בכסף. החברה בנתה קבוצות יעדים, ולכל קבוצה יהיה מחיר מימוש אחיד בנקודות ומחיר כרטיס בונוס, בעוד שרכיב המזומן בתשלום ייקנה בהתאם ליעד.

במאמץ להתגבר על מגבלת כרטיסי הבונוס המוצעים בכמות מוגבלת לכל טיסה, תאפשר החברה להשתמש בנקודות כתשלום עבור הטיסה ללא מגבלה על מספר הנקודות. בשיטה זו יוכל הנוסע לשלם גם את מלוא מחיר הכרטיס בנקודות ולטוס חינם (לא כולל מיסי נמל) גם לאחר שאזלו כרטיסי הבונוס שהוקצו לאותה טיסה. אפשרות נוספת שתיפתח היא שילוב בין כרטיס בונוס לכיוון אחד וכרטיס בכיוון השני שנרכש בשילוב של כסף ונקודות.

בדומה לחברות אמריקאיות, יוכלו חברי מועדון הנוסע המתמיד לרכוש כרטיסי בונוס במחיר נקודות מופחת של 25% למחלקת תיירים ו-20% במחלקות היקרות יותר.

אל על השיקה לפני כ-4 שנים מועדון לקוחות במסגרתו יכולים המחזיקים בכרטיס פליי קארד לצבור נקודות טיסה גם בקניות במרכולים ובקניות שירותים נלווים לטיסה. במועדון כ-2 מיליון חברים, 60% מהם תושבי חו"ל. במסגרת התוכנית יקבלו מחזיקי כרטיס המועדון הנחה קבועה של 20-15% על כרטיס הבונוס.

היקף הנקודות הצבורות שבידי לקוחות אל על הוא בשווי של כ-100 מיליון דולר. חלק גדול ומשמעותי מהנקודות אינו מנוצל בדרך כלל ונוסעים רבים שצברו את הנקודות אינם מודעים ואינם מנצלים את הנקודות מסיבות שונות. החברה מסרבת לגלות את היקף הנקודות הבלתי מנוצלות שלה בנימוק שזהו סוד מסחרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully