וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריך לחכות: כך תתחילו לעבוד בהייטק עוד בלימודים

עינב המל

15.8.2018 / 7:56

רבים מהסטודנטים מממנים את התואר באמצעות עבודות זמניות כמו מלצרות או שליחויות. כך תוכלו למצוא עבודה שגם תחזיק אתכם כלכלית גם תעזור לכם בפיתוח קריירה. מדריך

צעיר עובד מול מחשב בסביבה משרדית. ShutterStock
סטודנט/ShutterStock

זה שסטודנטים צריכים לעבוד כדי לממן את הלימודים זה כבר ידוע. אבל באיזו עבודה? מרבית הסטודנטים יוצאים מנקודת הנחה שעבודות התואמות לזמן הלימודים הן אלו הזמניות, שלא באמת תורמות להם בעתיד ונועדו אך ורק לשם הפרנסה - מלצרות, מוקדי שירות, שליחויות וכד'. אבל היום ניתן לראות מגמה בקרב חברות רבות, במסגרתה הן רוצות לתת הזדמנות לסטודנטים, מתוך האמונה בכך שההשקעה תשתלם ברגע שהם יסיימו את הלימודים ויעבדו כעובד מן המניין. המעביד מרוויח עובד לא יקר עם המון מוטיבציה והסטודנט מצידו מרוויח נסיון בשוק ושורה הולמת בקורות חיים.

קיימים מספר צעדים שיכולים לסייע לכם, הסטודנטים, למצוא עבודה בתחום אותו אתם לומדים, כבר במהלך הלימודים. דבר זה יסייע לכם לרכוש ניסיון ובהשמה לאחר סיום התואר. חפשו עבודה שתסייע לכם להתקדם בתחום בו תעסקו.

כשמתחילים לחפש עבודה, הדבר החשוב ביותר הוא למצוא עבודה שיכולה גם לקדם אתכם לאחר הלימודים. גם אם תמצאו עבודה שנראית קלה ומתאימה ללוח השיעורים שלכם - עדיין צריך לראות שזאת גם עבודה שתתרום לכם לאחר הלימודים, ולא תעזור רק במימון שלו. לאור זאת, הדבר הראשון שצריך לשים לב אליו הוא התאמה בין מסלול הלימודים למשרה. עבודה בתחום ה- HELP DESK, מרתקת ככול שתהיה, לא בטוח שתתרום לכם אם אתם במסלול תקשורת או שיווק דיגיטלי, או לימודי שפה. אם אין הלימה בין העבודה למסלול הלימודים - עדיף להמשיך לחפש.

חפשו בעזרת מגוון אפיקים

אז איך מחפשים? קודם כל - במרבית המכללות הבכירות יש יועצי השמה שישמחו לסייע לכם באיתור משרה מתאימה. בנוסף, חברות רבות מציעות משרות סטודנט. מדובר במשרות שמלכתחילה גמישות יותר מבחינת השעות ודורשות פחות ידע מקצועי. המשרות מותאמות לסטודנטים גם מבחינת המנהלים שלכם - כך שיהיה קל יותר לבוא לקראתכם בתקופת מבחנים, לדוגמא. דרך נוספת היא מילוי מקום. זה יכול להיות כתגבור לקראת פרוייקט גדול, החלפה לתקופת חופשת לידה, או סתם מילוי מקום זמני, מכול סיבה אחרת. אז נכון, מדובר במשהו שהוא מלכתחילה לזמן מוגבל ומוגדר. מצד שני- זאת "רגל בדלת". לחברות אין סיבה לשחרר סתם עובדים טובים, ואם הצלחתם להוכיח את עצמכם בתקופת העבודה - סיכוי רב שתשארו בחברה בתפקיד כזה או אחר.

עוד באותו נושא

האם הישראלים יכבשו גם את ההייטק הסיני?

לכתבה המלאה

איך כדאי לכם להציג את עצמכם?

התשובה הראשונית היא- תלוי בתחום ובתכולת המשרה. התשובה המקיפה יותר היא: תלוי בתחום, בתכולת המשרה ובניסיון והידע שלכם.

כאשר אתם מציעים את עצמכם, אם במסגרת שיחה ראשונית או בשליחת קו"ח, חשוב לבדוק מה נדרש, וכיצד אתם יכולים לתרום לתפקיד מהידע שלכם. לדוגמא, ידע בשפות תכנות, ניסיון עם אקסל או ניסיון תעסוקתי אחר - יכולים לסייע לכם להעלות את ערככם בעיני המעסיק החדש.

אל תתביישו להציע את עצמכם

סטודנטים רבים לא ניגשים למשרות מסויימות מכיוון שהם חושבים שהם לא מתאימים. מדובר בטעות, מכיוון שבמקרים רבים- חוץ מהכותרת, אתם לא באמת יודעים מה החברה מחפשת. תיגשו, תציעו את עצמכם. ייתכן ותקבלו סירוב, אבל מחלקות ה-HR שומרות אצלהן את הקו"ח של המועמדים, גם אלה שלא התקבלו. ייתכן ולתפקיד הנוכחי לא התקבלתם, אבל מאוד יכול להיות שתתאימו לתפקיד הבא שהם מחפשים.

הכותבת היא מנהלת מרכז ההשמה במכללת INT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully