וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלמות מס של אלפי שקלים; משרד עו"ד: "המתמחה אשמה"

28.8.2018 / 8:00

במהלך מבצע ביקורת של מס הכנסה בחדרה והסביבה מצאו החוקרים שכ-8% מתוך 157 בעלי העסקים שנבחנו לא דיווחו על הכנסות לרשות המסים. מה הסיבות?

סטודנטית למשפטים. shutterstock, ShutterStock
מתמחה/ShutterStock, shutterstock

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת במסגרתו בדקו 20 צוותים של אנשי ניהול הספרים של הרשות את התנהלותם של 157 בעלי העסקים מענפי המסחר והשירותים באזור חדרה. כ-8% מהעסקים שנבדקו לא רשמו את הכנסותיהם כהלכה.

"הבן שלי בחופשה בחו"ל ולכן ההכנסות לא נרשמו", הסביר עו"ד מאזור חדרה, שבבדיקת חשבון הבנק העסקי שלו התברר שלא רשם בספריו הכנסות מתחילת חודש אוגוסט בסך של כ-58 אלף שקל. לדבריו, "רק בני רושם את ההכנסות". ביקורת אצל עו"ד נוסף גילתה כי שולם לו במזומן סכום של 5,305 שקל ב-4 הזדמנויות שונות, שלא נרשמו בספרים. עורך הדין טען כי כאשר שילם לו הלקוח, לא היו ספריו ברשותו. עורך הדין אמר כי כשהם היו בהישג ידו פרח הרישום מזכרונו.

"לא אספר סיפורים, אין לי הסבר"

בעל עסק לתיקון מוצרי חשמל, שקיבל מלקוחה 450 שקל עבור תיקון מכונת כביסה ולא רשם את הכספים בספריו, אמר כי טרם סיים את המלאכה. "כשאסיים, אוציא קבלה", אמר

עו"ד אחר, שבדיקת חשבון נאמנות שלו חשפה העברות בסך של כ-84 אלף שקל ללא כל תיעוד, טען שלא ידע שעליו להוציא קבלות על העברות בחשבון נאמנות. עו"ד נוסף שלא רשם העברות בנקאיות לחשבון נאמנות בסך של כ-13 אלף שקל השיב כי הוא רושם קבלות אחת לתקופה; ובעל חברה למתן שירותי עריכת דין, שבדיקה אצלו העלתה אי רישום של שני צ'קים בסך של כ-4,000 שקל, תירץ כי אחד הצ'קים הופקד על ידיי המתמחה שלא רשמה אותו בספרים, והצ'ק השני בכלל לא מיועד לחברה.

בעל עסק לפיקוח על שירותי בנייה נתפס כשאינו מנהל ספרים. הוא נחקר וטען כי הוא חדש בתחום, פרש לאחרונה מהמשטרה, והתכוון לרשום קבלות בספרי החשבונות של אשתו, שהיא בעלת גן ילדים. בעל עסק לתיקון מוצרי חשמל, שקיבל מלקוחה 450 שקל עבור תיקון מכונת כביסה ולא רשם את הכספים בספריו, אמר כי טרם סיים את המלאכה. "כשאסיים, אוציא קבלה", אמר.

מורה לנהיגה, שבכרטיס התלמיד כתבה "שולם 200 שקל" אבל לא רשמה את ההכנסה בספרי העסק, אמרה: "פספסתי". גנן שהסב צ'ק בסך 250 שקל לספק שלו, אבל לא רשם את הפעולה בספריו, בחר שלא להמציא תירוצים. "אני לא אספר סיפורים, אין לי הסבר", אמר הגנן. בביקורת אצל ספק התברר כי הסב לקבלן איטום צ'ק בסך 7,010 שקל, והקבלן לא תיעד זאת בספריו. בעל עסק למכירה ולתיקון אופניים שלא רשם צ'ק בסך של כ-4,000 שקל טען כי "יש בעיה בתוכנה של הקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully