וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליבאבא תפתח 100 סופרמרקטים חכמים נוספים עד סוף השנה

ענקית הסחר הסינית מפעילה את רשת "Hema" המשמשת חנות למזון טרי וגם מרכז לוגיסטי להזמנות אונליין. הצלחת הרשת הביאה את עליבאבא להגביר את קצב פרישת הסניפים

חנות חמה של עליבאבא סין. ShutterStock
סניף של רשת "חמה"/ShutterStock

ענקית הסחר הסינית עליבאבא הודיעה השבוע כי היא מגדילה את היעד שלה - ומתכננת לפתוח 100 סניפים נוספים של רשת הסופרמרקטים שלה, חמה (Hema), עד סוף השנה. על פי דיווח של האתר היפני ניקיי, מדובר, כאמור, בעלייה ביעד החברה, שעמד עד כה על 60 סניפים השנה. כיום פועלים כ-65 סניפים של הרשת.

הסופרמרקטים של עליבאבא מוגדרים בתור סניפי "הקמעונאות החדשה" - שנועדו לשלב בין מסחר אלקטרוני וחנויות פיזיות. הסחר האלקטרוני מתקשה לספק שירות בתחום המוצרים המתכלים, ולכן בסניפי הרשת נמכר בעיקר מזון טרי, בדגש על פירות ים שהלקוחות בוחרים - וטבחים מכינים במקום.

החנויות הפיזיות של עליבאבא הן חכמות - כאשר התשלום בסניפי הרשת אינו מתבצע במזומן אלא רק באמצעות אפליקציית התשלום עלי-פיי של עליבאבא. בנוסף, הסניפים משמשים גם כמרכזי הפצה לוגיסטיים למוצרים המוזמנים אונליין. החנות מבטיחה משלוח בתוך 30 דקות לטווח של 3 ק"מ, למי שמזמין מוצרים באמצעות האפליקציה.

מנכ"ל עליבאבא, דניאל ג'אנג, אמר לאתר ניקיי לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים של החברה כי הקונספט של "קמעונאות חדשה" תרם להגדלה בהכנסות החברה. לדבריו, ההכנסות מסחר זה הוכפלו פי 4 ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

גם המתחרה העיקרית של עליבאבא, JD.com, מנסה ליצור רשת דומה של חנויות המשלבות סחר אלקטרוני וקמעונאות פיזית. החברה, שיחד עם עליבאבא מחזיקה בכ-80% משוק הסחר האלקטרוני בסין, פתחה 20 חנויות אוטומטיות ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully