וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים קניות לחג: כך תוכלו להתייעל ולחסוך בכסף

צבי וילנאי

4.9.2018 / 8:00

קניות החג השנה מרוכזות בזמן קצר, דבר היוצר לחץ, תורים ועלויות גבוהות לצרכנים. סבלנות והתנהלות נכונה במהלך השהות בחנות עשויות להציל אתכם מבזבוז מיותר. מדריך

קניות בסניף רמי לוי בבני ברק ערב יום כיפור, ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
קניות/ראובן קסטרו

שנת הלימודים נפתחה והשנה, בניגוד לשנים קודמות בהן הקניות לחג נפרשו על פני שבועיים לפחות, הן צפויות להתרכז בשבוע אחד בלבד - מהיום ועד ערב החג. עובדה זו צפויה לגרום לתורים ארוכים בקופות ואף להעלות את העלויות. כשלוקחים זאת בחשבון ואת תקופת החגים שממילא מאופיינת בקניות רבות, מבינים שכדי להתייעל ולנהוג נכון מבחינה כלכלית וצרכנית. יש צורך להיות מחושבים וערוכים בעת ביצוע הקניות.

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

לקריאה נוספת:
דוח: המטבעות הווירטואליים משמשים גורמי פשע וטרור
שי לחג: מי יקבל 1,700 שקל - ומי לא יקבל בכלל מתנה מהבוס?
משרד החקלאות: אל תשלמו יותר מ-35 שקל לק"ג דבש

1. קנו מוצרים במעדניה של הסופר

בדקתם פעם מה פער המחיר בין גבינה צהובה באריזה מפלסטיק לבין גבינה צהובה במעדניה? הפערים יכולים להגיע לעשרות אחוזים בין מוצרים ארוזים כמו גבינה צהובה, בולגרית או נקניק, לבין מוצרים שאורזים במקום במעדניה. המוצרים לרוב טריים, טעימים וטובים, ואתם יכולים גם לבקש שיחתכו לכם במקום.

אישה סורקת את הברקוד של מוצרים בסופר. ShutterStock
חשוב להשוות מחירים/ShutterStock

2. אל תתעצלו - בחנו והשוו מחירים

כשאנחנו בשיאן של הקניות ולעיתים גם עם הילדים, אנחנו לרוב נכניס באופן אוטומטי את הקניות לתוך העגלה מתוך רצון לסיים כמה שיותר מהר את המשימה המעיקה. אולם, לפני שאתם מכניסים את המוצר לעגלה, עצרו רגע ובחנו את המחיר שלו, והסתכלו שוב על המדף. במקרים רבים תגלו אלטרנטיבה שונה וזולה יותר, באיכות דומה. כדאי מאוד גם לבדוק במיוחד את מוצרי המותגים הפרטיים - למרבה הפלא, הם בדרך כלל זולים יותר אך לא תמיד. קיימים גם מוצרים יקרים שיש עליהם מבצעי מחיר באופן קבוע בחנויות שונות. מומלץ לפקוח עיניים, לשים לב ולהגיע לחנות הספציפית רק כדי לרכוש אותם.

3. בעיקר בחגים- היזהרו ממבצעים

מאחורי כל המבצעים, ש"צצים" לפתע בתקופת החגים, יש אסטרטגיה שלמה והיא בדרך כלל לא מושתתת על טובת הלקוח. מומלץ להיזהר במיוחד ממבצעים כמותיים (אחד פלוס אחד, שלוש במאה וכו'), מבצעים על מארזים, מבצעים בכניסה לחנות, ומבצעים על מוצרים חדשים. כמו כן, היזהרו גם כן מכרטיסי אשראי ייעודיים של הרשת (בניגוד לכרטיסי מועדון לקוחות רגילים שהם ללא עלות), אשר יכבלו אתכם עוד יותר לקנייה ברשת הספציפית, ואשר בדרך כלל כרוכים בעלות חודשית לאחר השנה הראשונה.

4. הגדירו את התקציב

הגדירו תקציב מקסימלי לרכישת הקניות לחג. זה יישמע קשה בהתחלה אבל זה עשוי לחסוך לכם המון כסף ובעיקר לסייע לכם לבצע צרכנות נבונה. לרוב, הכנסת הדברים לתוך המסגרת יכולה למנוע מכם לקבל החלטות שאינן נכונות לכל אורך הדרך, ולהפוך את הרכישות שאתם מבצעים לאחראית יותר. אם אתם מתקרבים לרף 700 שקל שהקדשתם לרכישה מסוימת, סביר להניח שתהיו בררנים הרבה יותר לגבי המוצרים שאתם מכניסים לעגלה.

מן העבר השני של המשוואה, רצוי שלא תנסו להגיע לרף העליון בכל מקרה. נניח הגדרתם רכישות ב-800 שקל, קניתם את כל מה שאתם צריכים וגיליתם שהסכום שלכם עומד על 720 שקל, אתם ממש לא חייבים לחזור למדפים ולחפש בכוח מוצרים שישלימו את 80 השקל שהגדרתם בהתחלה. תמיד אפשר להשאיר בצד או לחסוך כספים לרכישות הבאות.

אילוסטרציה. ShutterStock
בדיקת החשבונית עשויה לגלות טעויות/ShutterStock

5. בדקו תמיד את הקבלה

מקרה אפשרי אחר הוא העברת המוצר בקופה במחיר שלא מעודכן או התעלמות ממבצעים שכן אמורים להיות מוצעים על אותו מוצר

הגעתם לרגע שבו סיימתם את הרכישה, הילדים כבר מאבדים סבלנות ואתם רק מחכים להיכנס לאוטו ולנסוע הביתה. עצרו רגע. לאחר שסיימתם את הרכישה בקופה, כדאי שתישארו סמוך אליה כמה רגעים נוספים. זה אולי ייראה לכם מיותר, או שתעדיפו לסמוך על הקופאית שלכם בעיניים עצומות, אבל המציאות בשטח מראה שטעויות בחשבוניות בסופר נפוצות הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים, וגם ממה שהיינו רוצים לצפות. הקופאית בטעות העבירה מוצר פעמיים במקום פעם אחת? המחיר שאתם משלמים בפועל גדל ללא סיבה בכמה שקלים או עשרות שקלים.

מקרה אפשרי אחר הוא העברת המוצר בקופה במחיר שלא מעודכן או התעלמות ממבצעים שכן אמורים להיות מוצעים על אותו מוצר. בין אם המדובר הוא בטעות אנוש ובין אם ב"שיטת מצליח", פשוט הרבה יותר לשים לב לטעות ולדרוש לתקן אותה בקופה הראשית לפני שעוזבים את הסניף. השקיעו כמה דקות בבדיקת החשבונית בסופר כמו שאתם עושים למשל במסעדה, ויכול מאד להיות שתגלו כבר בקנייה הבאה שלכם טעות שנעשתה לרעתכם. גם אם לא, לפחות תוכלו לצאת מהסופר בשקט נפשי, ותוך ידיעה ששילמתם כמה שהייתם אמורים לשלם. שנה טובה ובתאבון.

הכותב הוא יועץ שיווק של מועדון הצרכנות הוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully