וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק רובוטים וטלוויזיות: העתיד נמצא גם במקררים ומכונות כביסה

מכונת כביסה חכמה שמקצרת את לוחות הזמנים ומזמינה בעצמה נוזל כביסה באינטרנט כשהוא עומד להסתיים, חיישן מיוחד במקרר שמתריע לפני שהבשר והדגים מתקלקלים ובלנדר ששומר על ויטמנים. בתערוכת האלקטרוניקה IFA בברלין הוצגו לא רק ג'אדג'טים

מקרר של חברת בקו. יח"צ חו"ל,
מקרר של חברת בקו/יח"צ חו"ל

לא רק רובוטים עתידניים וגלגליות חשמליות - גם מכונות כביסה שמקצרות את זמן ההמתנה ומקררים ששומרים על הטריות. חידושים טכנולוגיים רבים הוצגו במהלך השבוע בתערוכת הטכנולוגיה IFA שנערכה בברלין, בירת גרמניה: בעיקר גאדג'אטים אלקטרוניים למביני עניין - אבל גם מוצרי צריכה מתקדמים לצרכני הקצה.

אחת הטכנולוגיות שהוצגו בתערוכה הייתה של חברת בקו הבינלאומית, יצרנית מוצרי חשמל ביתיים המשווקת בישראל על ידי חברת ברימג. מדובר בטכנולוגיה חדשה שהיא מתכננת ליישם בישראל במרץ 2019 תחת השם "Aqua Tech", ועיקרה שימוש בכוח הטבעי של זרימת המים, באמצעות חיישן פנימי בתוף מכונת הכביסה - המאפשר הרטבה מהירה יותר של הבגדים בתערובת עם חומרי הכביסה ללא צריכה גדולה יותר של מים או חשמל.

מכונת כביסה של בקו. יח"צ חו"ל,
מזמינה באמזון בכוחות עצמה. מכונת כביסה של בקו/יח"צ חו"ל

בחברה אומרים כי תוכניות הכביסה יתקצרו בעקבות השימוש בטכנולוגיה זו ב-50% ואיכות הבגדים תישמר, לצד חיסכון בזמן וגם מתן פתרון לבעיית הכביסה העדינה, אשר במקרים רבים ניזוקה כתוצאה מבחירת הצרכנים בתוכניות כביסה קצרות (מחזורי מים מהירים) ובטמפרטורות נמוכות שגורמת לבלאי בגדים גבוה.

חידוש מעניין נוסף שהוצג בתערוכה בקטגוריית מכונות הכביסה הוא שיתוף פעולה של החברה עם לא אחרת מאשר ענקית הסחר הבינלאומית "אמזון". החברה מייצרת מכשירים חכמים מזה מספר שנים, אולם בתערוכה הוצגה מכונת כביסה חכמה שיכולה לראשונה להזמין מאתר "אמזון" נוזל כביסה באופן עצמאי - כשזה עומד להסתיים.

מדף ירקות במקרר של חברת בקו. יח"צ חו"ל,
מגירה ייעודית לשמירת הטריות במקרר/יח"צ חו"ל

חיישן במקרר שמתריע: הדגים והבשר מתחילים להתקלקל

מלבד הטכנולוגיה החדשה, הציגה החברה שורה של חידושים במכשירים המסורתיים. כך, למשל, למקררי 4 דלתות המוכרים בישראל יתווסף חיישן ריח המזהה בקטריות של ריקבון או התחלה של ריקבון במוצרי בשר או דגים הנמצאים במגירה ייעודית לכך במקרר.

החיישן מתריע באמצעות הבהוב כפתור אדום כאשר המוצרים מתחילים להתקלקל; הבהוב צהוב כאשר רמת הטריות יורדת וכדאי להשתמש במזון בשעות הקרובות או לזרוק לפח; והבהוב ירוק כאשר המוצרים בטוחים לאכילה. לטענת החברה, טריות הפירות והירקות במגירות הייעודיות תישמר למשך 30 יום - כפול מהזמן כיום.

בתחום מדיחי הכלים הוצגה טכנולוגיית ה-AutoDosing, המאפשרת שימוש רב פעמי בנוזל כלים וחיסכון בנוזל. על פי הבטחת היצרנית, תא נוזל הכלים ייצר מספר הדחות כלים המספיקות לחודש ימים.

בתחום המוצרים הקטנים לבית הוצגה טכנולוגיית הוואקום בלנדר, הפועלת על חמצון הירקות והפירות באופן מלאכותי (ובידוד מחמצון חיצוני) - ובכך שומרת על 40% מהוויטמינים של הפירות והירקות שנטחנו לשייק או מחית, ואפילו לתערובות שנשארו לילה שלם במקרר.

בלנדר של חברת בקו. יח"צ חו"ל,
בלנדר ששומר על הוויטמינים/יח"צ חו"ל

התוכנית לעתיד: צורות מזון ידידותיות לילדים

בסקירה על החידושים של המוצרים הקיימים בחברה בלט מכנה אחד משותף - פתרונות שמבקשים להפוך את חיי הצרכן לבריאים יותר. זה לא מקרי: על פי נתוני יוניצ"ף (ארגון חירום בינלאומי למען ילדים), מגפת השמנת יתר חולנית מתפשטת בקרב ילדים ובני נוער בקצב מסחרר. אם המגמות הנוכחיות ימשכו, עד שנת 2025 נראה כ-70 מיליון ילדים הסובלים מהשמנת יתר חולנית ברחבי העולם.

ביולי 2014 החליטה בקו להתייחס לתחזית מטרידה זו באג'נדה של החברה, ותרגמה את המדיניות החדשה שלה לכדי מוצרים התורמים לבריאות הצרכנים ותזונה נכונה. במסיבת עיתונאים שערכה החברה בתערוכה הסבירו כי מאז, מדי שנה, היא מפתחת טכנולוגיות חדשות המסייעות לבריאות המשתמשים; ובעתיד יש כוונה ליצור באמצעות מדפסות מזון תלת ממד (שכבר קיימות בחברה) צורות מזון ידידותיות לילדים, כמו ברוקולי בצורת דינוזאור, ולהנגיש להם מזון בריא.

באחרונה האריכה החברה את הסכם חסות לקבוצת הכדורגל העולמית ברצלונה ל-3 שנים נוספות ויצאה בקמפיין בינלאומי - "EAT LIKE A PRO" (אכול כמו מקצוען). במסגרת הקמפיין העלו חברי הקבוצה פוסטים ותמונות עם מתכונים בריאים, במטרה לשכנע ילדים לאכול מזון בריא ובעל ערכים תזונתיים גבוהים כמו השחקן שהם מעריצים. במקביל מעודדים אנשי הקבוצה את האוהדים ברחבי העולם להעלות פוסטים דומים, כאשר על כל פוסט כזה תורמת בקו אירו אחד לארגון יוניצ"ף. על פי דיווחי החברה, עד כה גויסו כחצי מיליון אירו ב-11 ימים בלבד.

מדיח כלים של בקו. יח"צ חו"ל,
מספר הדחות רב. מדיח כלים של בקו/יח"צ חו"ל

הזווית הכשרה: הצצה לשוק הישראלי

בראיון עם מנהל השיווק הבינלאומי של החברה, רג'יפ בלסיאוגלו, הוא סיפר לוואלה! עסקים על השוק הישראלי. "הישראלים אוהבים מוצרים גדולים - המקררים הגדולים שלנו למשל מאד נמכרים", אמר, "אנחנו כל הזמן עולים (במכירות) בישראל, אבל אנחנו נחושים לצמוח ולהיות בין 3 החברות הנמכרות והחלטנו להשקיע בשוק הזה". הוא הוסיף כי "נכניס יותר תקשורת ישירה עם הצרכנים ואנחנו משקיעים בפיתוחים שקשורים אליו ספציפית כמו מוצרי שבת - כפתור שמפעילים לפני כניסת שבת בחלק מהמקררים והתנורים, והוא מפעיל לבדו את המכשיר לאורך כל השבת".

בלסיאוגלו תיאר את השינוי שחל בחברה בשנים האחרונות. "כל אחד יכול לייצר מוצרים גדולים במחיר אטרקטיבי. אנחנו חיפשנו להשפיע ולשנות לטובה את חיי הצרכנים שלנו. הקמפיין הגלובלי של 'אכול כמו מקצוען' הוא ביטוי מוצלח לכך ועובד מצוין. רצינו להעלות מודעות לבעיית ההשמנה, אבל הקמפיין הוא רק ביטוי אחד לאג'נדה שלנו. המקררים שלנו שומרים על טריות המזון וגורמים לצרכנים לאכול בריא - ומקביל מסייעים להם לצמצם את בזבוז הצריכה. זה הכוח שלנו".

מוצרי בקו נמכרים ב-101 מדינות ברחבי העולם, והחברה ממוקמת בין 5 החברות הכי נמכרות באירופה בקטגוריית המוצרים הלבנים (ומובילה באנגליה וצרפת וצ'כיה). החברה הציגה צמיחה כלכלית גבוהה מאוד בעשור האחרון - על פי בלסיאוגלו, נתח המכירות באירופה קפץ מ-3% בשנת 2000 ל-8%-10% בשנת 2016, תלוי במדינה. בישראל המוצרים הפופולריים ביותר שלה הם מקררים תנורים ומכונות כביסה.

הכותבת הייתה אורחת של חברת בקו בתערוכת IFA בברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully