וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי כדור בדולח: מה חוזים לנו הכלכלנים בשנת תשע"ט

9.9.2018 / 0:00

זינוק בצמיחה, גאות של אקזיטים בהייטק, עלייה בשכר ובצריכה הפרטית - אבל ללא צפי להפחתת מסים או ירידה במחירי הדיור ויוקר המחייה. את העתיד אולי לא ניתן באמת לחזות, אבל כלכלנים יודעים להעריך מה יתרחש לפי הסטטיסטיקות. אז מה צפוי לנו בשנה החדשה וממה צריך להיזהר?

מגדת עתידות עם כדור בדולח. ShutterStock
לא יותר מדויק. מגדת עתידות/ShutterStock

אם אתם רוצים לדעת מה יקרה לכם בשנה הבאה, אתם יכולים ללכת למגדת עתידות או לבחון מפה אסטרולוגית. אלה אמנם שיטות לא מדעיות הנחשבות ללא רציניות, אבל טובי המדענים טרם מצאו שיטות בדוקות יותר לדעת את העתיד. למרות זאת, מומחים רבים, בעיקר בתחום הכלכלה, מתעקשים לנסות ולחזות את הצפוי בשנים הקרובות. התחזית אינה מתגשמת במרבית המקרים - אבל היא מונפקת ומשמשת בסיס להחלטות הרות גורל.

יש אנשים שפשוט חייבים לנחש את העתיד. אין להם ברירה - זו העבודה שלהם. פקידי משרד האוצר, למשל. כל תקציב מושתת על תחזיות הפקידים על הכנסות ממסים וההוצאות הנדרשות לשנים הבאות. לא כל הגורמים המשפיעים ניתנים לחיזוי ולשליטה, והפקידים טועים שוב ושוב בתחזית ההכנסות ובחלק מנתוני המשק.

הדרך המדעית הטובה ביותר לחזות את העתיד היא הסטטיסטיקה. אנחנו מניחים שמה שקרה פעמים רבות בעבר, צפוי לקרות גם בעתיד. לדוגמא, על סמך נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ייוולדו בשנה הבאה בישראל 140 אלף תינוקות, 54 אלף זוגות יתחתנו ו-15 אלף יתגרשו. הפקקים בדרך לעבודה וממנה לא יהיו קלים יותר (הרכבת בגוש דן לא תושק), החורף יהיה קצר וכנראה לא גשום מהרגיל, והקיץ חם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully