וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: אתה מתנדב? כך תפסיק להתבייש ותתחיל להתפרנס

אלון גל

18.9.2018 / 0:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם לרגל יום כיפור - מאזין המסייע למשפחות במצוקה וחושש לבקש כסף עבור פעילותו

פגישת ייעוץ עם בנקאי. ShutterStock
יועץ/ShutterStock

מאזין שעלה לשידור בתוכניתו של אלון גל ברדיו 103FM סיפר: "אני מתנדב כבר 15 שנים עם משפחות שנפלו עליהן צרות כאלו ואחרות. אם מגיעה אלי משפחה שצריכה לגייס כסף לטיפולים, לדוגמה, אני מלווה אותה ועוזר למקסם את היכולות שלה לגיוס הכספים. זו ממש שליחות בעיני".

לדברי המאזין, "כבר הרבה זמן שלוחצים עלי לעשות שינוי בחיים ולדעת גם לבקש ולשים את עצמי במרכז. אומרים שאני לא יכול כל הזמן לתת ולחלק כי בסוף לא אשרוד. ואכן, הייתי בקורס מאמנים וחשבתי שאולי הגיע הזמן שאבנה מודל שבו אייצר הכנסה לעצמי, למרות שזה משהו שנמנעתי ממנו עד עכשיו. קשה לי לעמוד מול משפחה במצוקה ולבקש כסף. אני מכיר את עולם התרומות וברור לי שיש מודלים של 'גזירת קופון' מתרומות או גביית כסף ממי שמבקש עזרה, אבל אין לי לב לעשות את זה".

אלון גל - על קבוצת הפייסבוק עו"ד צמוד. Creative Commons
אלון גל/Creative Commons

גל ביקש לשנות את דפוס החשיבה של המאזין שמקשה עליו לבקש כסף עבור העזרה שלו. "המחסום שלך הוא לדעת לשים את עצמך במרכז כתפיסת עולם וגם במרכז מול המשפחה. לפי הגישה שלך, גם אחיות ורופאים בבתי החולים לא צריכים להרוויח כסף כי הם מטפלים במצוקות של אחרים. במוח שלך יש הבדל בינך לבין האחות, אבל זה רק במוח שלך. אתה חושב שבגלל שהיא שכירה בתוך ארגון גדול, אז הארגון גובה את הכסף ולא היא עצמה".

"ככל שאדם מתפרנס ממתן שירות יותר משמעותי, כך מגיע לו יותר כסף", הבהיר גל. "העיקרון הזה עובד בכל העולם וגם מי שמוכר סיגריות וקולה לפיצוציות מתפרנס מהשירות שלו. יש צורך בשירות שאתה מעניק כי לצערנו הרב יש הרבה משפחות שצריכות עזרה בגלל התפתחות הסרטן ותאונות הדרכים".

עשרת הדיברות למשפחה במצוקה

"אתה יכול לבנות סדנה חינמית שבה תיתן עקרונות חשובים כיצד משפחה יכולה להתמודד בשעת צרה"

"אם כן", הציע גל, "כשאתה פוגש משפחה ובא לעזור לה, תגיע אליהם בצורה מסודרת עם תסריט שיחה שבה תסביר מה השירות שאתה מעניק וכמה כסף אתה מרוויח מהעזרה. תסביר שזו הפרנסה שלך ואל תתנצל או תצטדק על כך".

פיתרון נוסף שהציע גל כתרומה לקהילה הוא הרצאות חינמיות שיעביר המאזין. "אתה יכול לבנות סדנה חינמית שבה תיתן עקרונות חשובים כיצד משפחה יכולה להתמודד בשעת צרה. תיקח סיפור גנרי ותדגים עליו את 'עשרת הדיברות' למשפחה במצוקה. תעבוד בחינם בשיתוף פעולה עם בתי חולים או שתעשה סדנאות פרטיות, ובהרצאה תגיד שמי שרוצה ליווי אישי שלך מוזמן לקבל זאת בתשלום כי זו הפרנסה שלך".

גל המשיך ואמר כי "חוץ מזה, מה שאתה עושה עכשיו זה בעצם 'לגנוב' זמן איכות מהמשפחות. אם היית מתפרנס רק מהעזרה, לא היית צריך לעבוד בעבודה אחרת שתפרנס אותך והיית יכול לעסוק בעזרה כל הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully