וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלוח חינם בבלאק פריידי? באמזון יש מי שסובל בגלל זה

25.11.2018 / 11:32

ראיון עם מנהל משמרת במרכז החלוקה של ענקית הסחר חושף את תנאי העבודה הקשים במקום בימי הקניות העמוסים - בלאק פריידי וסייבר מאנדי. ממשמרות של 18 שעות ועד עובדים מתפטרים - כך נראית החגיגה מאחורי הקלעים

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: קטטה המונית בחנות נייקי בבלאק פריידי)

בלאק פריידי כבר מאחורינו וסייבר מאנדיי נמצא בפתח. רבים מנצלים את המבצעים האטרקטיביים המוצעים בימים אלה וכמות הרכישות ברשת קופצת. בשנה שעברה הגיעו המכירות בבלאק פריידי בארה"ב לסכום של 7.9 מיליארד דולר ואילו סייבר מאנדיי הכניס 6.59 מיליארד דולר נוספים. השנה צפויים המספרים להיות גדולים אף יותר.

אבל איך נראה היום הזה מאחורי הקלעים? ראיון שערך אתר ווקס האמריקני עם עובד של אמזון, שהייתה אחראית ל-60% מהקניות בבלאק פריידיי בארה"ב בשנה שעברה מעלה תמונה עגומה של השפעת טירוף הקניות על תנאי העבודה במרכזי החלוקה של החברה.

תנאי העבודה באמזון אינם קלים גם בימים שבשגרה. העובד, שהועסק כמנהל משמרת במרכז החלוקה בסיאטל, תיאר משמרות ארוכות של 12 שעות במהלכן יש לעובדים הפסקות (ללא תשלום) ואילו מנהלי המשמרת עובדים ללא הפסקה. עוד מתאר העובד את המעקב הצמוד של החברה על פעילות העובדים. לדבריו, עובד נדרש לקצב של 60 חבילות בשעה ועובד שלא עומד בקצב נקרא מיד לשיחה על תפוקתו. העובד תיאר מערכת שלמה של מעקב אחרי דקות העבודה של העובד וגבול מסוים שמעליו העובד מפוטר. "החווייה שלי באמזון היתה גרועה יותר מחוויית העבודה בזמן השירות הצבאי. השירות הצבאי ידוע כמעוז הסקסיזם, באמזון המצב עוד יותר קשה".

משאית של אמזון. ShutterStock
אמזון/ShutterStock

העובד תיאר את יום העבודה בבלאק פריידיי. לדבריו, מנהלי המשמרות נדרשו להתייצב בעבודה ב-5 בבוקר (במקום ב-6:30 ביום עבודה רגיל) על מנת לוודא שהכל מוכן ולהשתתף בשיחות מוטיבציה. ב-7 בבוקר הגיעו העובדים ולדבריו, "הכאוס התחיל". העובד סיפר כי "כמות ההזמנות בבלאק פריידיי היא מה שקורה כשאמזון פותחת את דלתות הסכר; כולנו עבדנו בתפוקה מלאה ופשוט לא עצרנו. אני זוכר שהסתכלתי על המסך המפרט את ההזמנות ורואה אותו קופץ מ-10,000 ל-300 אלף ופשוט חשבתי שלעולם לא נצא מזה. המספרים היו אפילו גבוהים יותר בסייבר מאנדיי שהוא למעשה עמוס יותר מבחינת אמזון מאשר בלאק פריידיי".

"כולם היו תשושים"

בתקופת החגים העובדים נדרשים ל-6 ימי עבודה בני 10 שעות בשבוע ואילו מנהלי המשמרת עובדים 14-18 שעות ביום

העובד סיפר עוד כי בתקופת החגים העובדים נדרשים ל-6 ימי עבודה בני 10 שעות בשבוע ואילו מנהלי המשמרת עובדים 14-18 שעות ביום. "מדובר בשעות נוספות שהן חובה. אתה מבלה את כל השעות האלה על הרגליים". בנוסף סיפר העובד כי החברה לא מאפשרת לעובדיה לנצל ימי חופש בתקופה זו של השנה.

"אנשים שעבדו בבלאק פריידיי קיבלו 150% משכורת, אז בהתחלה הם היו מאוד מרוצים", סיפר העובד. "אבל כשעברה תקופת החגים האנשים היו כל כך שחוקים עד שכמות משמעותית של עובדים התפטרה. כולם היו תשושים".

מאמזון מסרו בתגובה לאתר ווקס כי "החווייה המתוארת לא נעימה, אבל בעבור מנהלי משמרת ועובדים רבים במרכזי אמזון תקופת החגים היא תקופת עבודה כיפית ומרגשת. כל המנהלים מתודרכים כך שהמחלקה שלהם תצליח בצורה מיטבית וכך גם כל העובדים. אנו מעודדים את כל העובדים להעלות שאלות, הערות ודרישות ישירות למנהלים שלהם - תקשורת ישירה היא חלק חיוני בתרבות הארגונית של אמזון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully