וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקל ותמרון: אלה הדברים שצריך לבדוק כשקונים עגלת תינוק

שרון קביליו פשה

19.3.2019 / 14:13

עגלת התינוק הפכה בשנים האחרונות לאחת מההוצאות הגדולות במסגרת ההצטיידות לקראת התינוק החדש. מה כדאי לבדוק לפני הקנייה כדי לא למצוא את עצמנו עם עגלה לא מתאימה?

אילוסטרציה. ShutterStock
עגלת תינוק/ShutterStock

רכישת עגלת תינוק היא אחת מההוצאות הכבדות ביותר בהצטיידות לקראת בואו של הרך הנולד ועלותה יכולה במקרים מסוימים להגיע לאלפי שקלים. העובדה כי מבחינת אימהות רבות כבר לא מדובר בסתם פתרון לנשיאת/הסעת הילד, אלא על מוצר צריכה לכל דבר שמגלם בתוכו סמלי סטאטוס מקשה עוד יותר על הליך הבחירה. גם בליל העצות הסותרות והמידע באינטרנט לא מקל על ההורים, וכך לא אחת אנו נתקלים באימהות המלינות על כך שהוציאו סכומים ניכרים על רכישה שבדיעבד התבררה כמוטעית.

על מנת לסייע להורים צעירים לקבל החלטה מושכלת ולקראת יריד העודפים הראשון בארץ שיתקיים בסוף החודש, אספנו טיפים ותובנות ממאות פוסטים של אימהות וזיקקנו מהם את העצות והתובנות הצרכניות הכי מהותיות שיסייעו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

תמרון העגלה

מבחינה חיצונית העגלה יכולה להיראות נהדר, אך אם העגלה אינה קלה לתמרון ואינה נוחה דיה, אין טעם לרכוש אותה. קשיי התמרון יכולים להיווצר מגלגלים בעייתיים או מיכולת היגוי נמוכה. הפיתרון לכך הוא לבחון את העגלה במרחב. ניתן לבקש מהמוכר בחנות לצאת לסיבוב עם העגלה בחוץ, תמורת ערבון כלשהו וכך להווכח האם העגלה אכן מתאימה לכם או לא. כדאי לבחון את העגלה בשטח ציבורי, לתמרן בין מכשולים, לרדת ולעלות במדרכות ועוד.

עוד באותו נושא

מדריך: כך תבחרו את מושב הבטיחות המתאים לתינוק שלכם

לכתבה המלאה

בלימת זעזועים

בולם זעזועים הוא התקן מכני או הידראולי המשמש למטרת ריסון בלמים ומזעור תנודות שחשה המערכת. עקרון הפעולה של בולם זעזועים הוא המרת אנרגיה קינטית, בכניסה לבולם הזעזועים, לצורת אנרגיה אחרת וחשיבותו קריטית למניעת זעזועים במהלך הנסיעה. על פי התקן הישראלי, כל עגלה חייבת להיות מצוידת בבולמי זעזועים לפחות בשני הגלגלים האחוריים, כאשר איכות ויעילות הגלגלים משתנה בין הדגמים השונים. את איכות הבולמים בודקים באמצעות הפעלת כוח על העגלה, תוך לחיצות קצרות. במידה ומדובר בעגלה המיועדת לנסיעה בדרכים משובשות, מומלץ לבחור עגלה המצוידת בבולמים איכותיים המורכבים על ארבעת הגלגלים.

חניה בכחול-לבן ברחוב ישעיהו, תל אביב. ארז מיכאלי
כדאי לבדוק את רוחב העגלה ולצאת איתה לסיבוב ניסיון/ארז מיכאלי

משקל

סוגיית המשקל היא קריטית. הורים רבים נופלים בקסמו של מראה מצודד ומתעלמים מהיבטים של נוחות הנשיאה. אפשר לכתוב זאת אחרת - אין סיוט גדול יותר מנשיאת עגלת 15 ק"ג ביד אחת, כאשר התינוק מוחזק ביד השניה. לפיכך, רצוי מאוד לרכוש עגלה שמשקלה לא יעלה על 10 ק"ג.

בנוסף חשוב לשים לב שכאשר העגלה מקופלת היא תהיה נעולה היטב ותהיה מצוידת בידית אחיזה, כך שניתן יהיה לניידה בקלות. עגלה שניתן לקפל ולפתוח ביד אחת, מותירה יד פנויה להחזיק את התינוק, למרות שישנן עגלות נהדרות שמצריכות קיפול בשתי ידיים - הכל עניין של נוחות.

רוחב העגלה

תופעה נפוצה במרכזי הערים היא רכבים החונים על המדרכה תוך הצרת נתיב ההליכה, דבר המאלץ אימהות עם עגלות רחבות לרדת אל הכביש בשביל לעקוף את המכשול. לכן הפתרון של עגלה רחבה מקשה מאוד על ההתנהלות היום יומית. אימהות רבות בוחנות האם העגלה נכנסת לתא מטען, אך שוכחות לוודא כי היא נכנסת גם למעלית בבניין בו הן מתגוררות.

יציבות העגלה

בנוסף לשימוש הסטנדרטי, העגלה משמשת את האימהות גם לסחיבה של מוצרים וקניות, דבר אשר משפיע על יציבותה. לכן במעמד הרכישה יש להניח על העגלה תיק כבד ולבחון עד כמה העגלה מסוגלת לשאת מטען כבד.

ריפוד נשלף

בשלב מסוים של חיי הילד העגלה היא מקום מושב עיקרי במשך היום. ישיבה ממושכת בעגלה מלכלכת אותה, הן בזיעה שנספגת בה והן מלכלוך הנובע מאכילה במהלך הישיבה. אימהות חוששות מאוד שהתינוק יכניס את היד לפה ויחשף לחיידקים אבל לא לוקחות בחשבון שהמושב עליו הוא יושב מהווה מצע נהדר לבקטריות. לכן מומלץ לא לרכוש עגלות שריפודם אינו נשלף ובנוסף לברר האם ניתן לכבס את הריפוד.

גגון רחב

השמש הישראלית הקופחת מסכנת באופן מוחשי מאוד את התינוק ומצריכה מהאם לוודא כי הגגון של העגלה מכסה שטח רחב מספיק, כך שגם הרגליים שלו לא ייחשפו לשמש. גגון גדול נותן מענה גם כהגנה מפני גשם.

משענת

מרבית העגלות, כוללות משענת קשיחה מתכווננת משכיבה לישיבה. דרגות הכוונון בדגמים השונים נעות בדרך כלל בטווח שבין בין 3 ל-5 (יש דגמים עם 7 דרגות וכאלה עם כוונון רציף ללא הגבלת דרגות). מוטב שיהיו לפחות 4 דרגות משענת לגב וחובה לוודא את אופן ביצוע הכוונון. בנוסף מוטב לבדוק את יציבות המשענת ולהסיר ספק שמא היא לא נוטה בזווית או שוקעת לצד זה או אחר.

אחריות

אחריות לעגלות ניתנת לרוב לשנה אולם בהחלט ניתן למצוא מותגים עם אחריות ממושכת יותר, כאשר בחלק מהמקרים היא כוללת תקופת אחריות נוספת לשלדה ולחלקים מסוימים בעגלה. כמו כן, ישנן חנויות שנותנות עגלה חלופית במקרה של תיקון, וכדאי לבחון אם החנות מעניקה אפשרות כזו.

הכותבת היא מנהלת הקהילות במועדון הצרכנות של האמהות 'מאמא גורו' שבסוף החודש יקיים יריד עודפים ענק בקיבוץ משמרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully