וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: יש כזה דבר חלום גדול מדי?

אלון גל

12.4.2019 / 10:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה שיש לה רעיון בן 10 שנים שהיא חוששת לפתח

אילוסטרציה. ShutterStock
חלום/ShutterStock

מאזינה שעלתה לשידור בתוכניתו של אלון גל ברדיו 103fm אזרה אומץ ופנתה לייעוץ בנוגע לרעיון שמסתובב אצלה בראש במשך כעשור ונראה לה גדול למימדיה. "אתה מזמין הרבה אנשים חולמים אך תקועים לפנות אליך ואני בדיוק בתקן כזה. יש לי רעיון מעט הזוי שמלווה אותי כבר עשור ולא נותן לי שקט, אך לא עשיתי איתו הרבה. אני חשבתי על הקמת ערוץ טלוויזיה בשם 'ערוץ הפתרונות', הפורמט יהיה בשימוש אינטרנטי ויכלול רשימת תכנים על פי קטגוריות כשהמטרה היא לפתור בעיות מההתחלה ועד סופן. אם זה בחינוך, אם זה במערכת הבריאות ועוד".

"קודם כל דעי לך שאין דבר כזה רעיון הזוי", ענה גל. "עשר שנים שאת מריצה בראשך את הרעיון הזה ולא עושה איתו דבר כי את רואה בו גדול ממידותייך. לכן דבר ראשון אני ממליץ לאנשים עם רעיון שכזה הוא להתחיל לזקק אותו להוציא ממנו את התמצית ואז לראות איך להתמודד איתו.

"לדוגמא, במקום ערוץ טלוויזיה את יכולה להתחיל בבלוג בו תציגי בעיות. כמעט כל רעיון מתחיל מקטן ואז הולך וגדל. רשת פייסבוק לדוגמא התחילה ככרטיס זיהוי לסטודנטים במכללות וכעת זה הפך לאתר עולמי. את חייבת למקד את הרעיון שלך בצורה אפקטיבית כי אני לא מספיק הצלחתי להבין מה את רוצה לעשות. קחי מישהו פרקטי ושבו ביחד כדי שתבינו מה יש בערוץ/בלוג הזה. איזה נושאים יהיו בו. חשבי על ארבע נושאים ולכל אחד מהם קהל יעד ברור עם מערכת תכנים המותאמת אליו אישית. קחי לדוגמא קהלים של בעלי מוגבלויות, עולים חדשים או אנשים מבוגרים ומצאי איזה תכנים יעניינו את כל אחד מהם ואיזה מידע יוכל להועיל להם. צלמי 16 סרטונים שונים, 4 סרטונים לכל קהל יעד ועם קצת עזרה תוכלי להעלות בלוג, להסביר עליו מעט בדף הבית של הבלוג ולהשאיר מקום לפניות.

"לאחר מכן בקשי מחברייך להפיץ את הבלוג הזה ברבים. במקביל תוכלי לפנות לתוכניות הרדיו והטלוויזיה ולבקש מהם חשיפה. ככה תלכי ותתפתחי ותגדלי. אל תקפאי אל מול הגודל של הרעיון שלך, תפשטי אותו ותקטיני אותו עד שיהיה אפשרי עבורך לעשייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully