וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: האם לקנות דירה להשקעה?

אלון גל

19.7.2019 / 0:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזין שרוצה לסדר לעצמו פנסיה מספקת ומתלבט עם השקעה בנדל"ן היא הדרך לעשות זאת

ביטוח משכנתא הפניקס. ShutterStock
דירה חדשה/ShutterStock

מאזין, נכה צה"ל בן 46, עלה לשידור בתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM וסיפר כי הוא מתלבט ביחד עם בת זוגו על השקעה שתאפשר לו להגיע לפנסיה בכבוד. המשכורות שלהם אמנם לא גבוהות, אבל מצד שני גם אין להם חובות או משכנתא. יש בבעלותם דירה שאותה הם משכירים, ובמקביל הם שוכרים דירה גדולה יותר. "חשבנו לעשות איחוד של כל החסכונות כדי לקחת הלוואה במטרה לקנות דירה בפריפריה, האם זה נכון?"

גל העריך כי רכישת דירה נוספת תהיה עבורם טעות. "עם שלושה אחוזי תשואה אתה תצטרך להחזיר את עלויות המשכנתא ויישאר לכם מאוד מעט שיבטאו תשואה של אחוז עד אחוז וחצי. למה לכם?

"בשנים האחרונות פני הנדל"ן הישראלי והעולמי השתנו לבלי היכר, מאפייני התקופה הנוכחית היא תקיעות במחירים, יש עצירה בביקוש והמחירים כבר הגיעו לקצה של הבועה. המון אנשים לא מצליחים להשכיר את הדירות שלהם בפריפריה, השכירויות בעייתיות מאוד, ואל תסתכלו על תל אביב, כי תל אביב היא לא דוגמה. למי זה כן משתלם? לאנשים שהופכים את ההשכרה לעבודה והם חורשים את הארץ ועושים פליפ, להם זה אכן כדאי, אחרי שיפוץ ואפגרייד של הנכס. אבל רק במקרים מאוד מעטים זה משלם", הסביר גל למאזין.

"יש לכם שבע מאות אלף שקלים, ואפשר להפוך אות הכסף להרבה יותר", טען גל והציע למאזין לבחון מחדש את תחומי ההשקעה בהתייחס לחששות שלו מתנודות ואי וודאות, ולקחת כאפשרות להשקיע בקרנות של מסחר אלקטרוני.

"המילה 'רוב' היא מילה בעייתית. לרוב בני האדם יש מסגרת אשראי מטופשת, הרוב חי מהלוואה. טיעון הרוב הוא אינו טיעון. אם אתה חפץ חיים ושגשוג תהיה חייב ללמוד את תחום קרנות הנדל"ן: חברות ביטוח הסכימו לבטח את סכום ההשקעה. יש מסלולים שהרווח בהם מגיע ליותר מ־30 אחוזים", אמר.

"יזמי נדל"ן בכל העולם מרוויחים מיזמות. הרבה אנשים לדוגמה בטוחים שבורסה היא כמו קזינו. לאנשים יש רתיעה בלתי הגיונית מבורסה. לכל אחד מהם יש איזו דודה שהפסידה שקל והפכה את זה למוקד חייה, אלה סיפורי סבתא. כי כשאתה הולך לנתונים ולא לשמועות, דווקא הבורסה היא הכלי הרווחי והסולידי ביותר, כל עוד שומרים על שני כללים: השקעה לטווח ארוך ופיזור מנייתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully