וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: האם יחזור המאזין להיות עורך דין?

אלון גל

17.1.2020 / 0:00

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזין ששוקל אם לנסות לחזור לעולם עריכת הדין

אילוסטרציה. ShutterStock
בית משפט/ShutterStock

"אני בתחילת שנות ה-40 שלי ונמצא בהתלבטות קשה", סיפר מאזין למאמן העסקי אלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM. "לפני 15 שנה סיימתי לימודי משפטים ללא התמחות. לצערי לא הצלחתי להשתלב בענף וככל שהזמן עבר גם התרחקתי מהמקצוע. כמובן שזה אומר שלא עשיתי גם את מבחני הלשכה. באותם שנים עבדתי בשיווק ובתקופה האחרונה עבדתי בשמירה. היום, אחרי הרבה זמן אני לא בטוח אם יש לי סיכוי להשתלב מחדש ואני מתלבט מה עליי לעשות? יהיה לי סיכוי להתקדם בתחום הזה בגילי?"

"אני מבין את הדאגה שלך ומסכים איתך עקרונית", ענה גל. "אם אני מבין נכון קשה מאוד למצוא את מקומות ההתחמות כי יש הצפה בשוק עורכי הדין. אני רואה את החיים טיפה אחרת ממך. אם אני שם את עצמי בנעליך במצב שלך הייתי חורש את אזור המחייה שלי, עובר מדלת לדלת של משרדי עורכי הדין השונים ומספר את הסיפור שלי, על איך ויתרתי על עצמי ואיך אני רוצה למצוא את עצמי מחדש והיום אני רוצה להגשים את החלום שלי".

"עברו 15 שנה אבל בתכלס זה לא משנה", הוסיף, "כל בן אדם שמגיע להתמחות מיד אחרי שסיים את הלימודים מגלה שהמרחק שהקשר בין מה שהוא למד לבין המשרה גדול ביותר. בהתחלה מתחילים לעבוד וללמוד דרך הרגליים. כשבחור כמוך נכנס בדלת, מודה בטעותו ומגיע עם דרייב להסתער על המקצוע ולהיות המתמחה הכי טוב שהיה במשרד - יש סיכוי גבוה מאוד שיקרו אותו לעבודה".

עוד בוואלה!

אלון גל מייעץ: כך תצא האם החד הורית ממצב הביש אליו נקלעה

לכתבה המלאה

הכל עניין של רצון

המאזין תהה אם לנתוני הפתיחה שלו יש בכלל סיכוי כנגד צעירים שרק עכשיו סיימו לימודים. אלון השיב בחיוב: "הסיפור שלך נשמע לי הרבה יותר מעניין", הדגיש, "אדם בן 27 ששולח קורות חיים למשרדי עורכי דין אחרי שסיים לימודי משפטים כשיש 700-800 איש כמוהו אינו יכול להשוות לסיפור המיוחד שאתה מספר וזה עושה את ההבדל. ברור לי שאתה חושש מהקשיים אך זו לא סיבה לא לחיות את החיים שלך כמו שאתה רוצה לחיות אותם. זה הכל עניין של גישה. את מעסיק בסופו של יום לא מעניין הציון במבחני הלשכה ואיך הוא בחר להעתיק את העובדות שלו אלא האדם שעומד מולו והכישורים שהוא מציג".

אלון אף שיתף את המאזין בסיפורו האישי אחרי הצבא כשחיפש עבודה: "אחרי השירות הצבאי שלי חיפשתי עבודה, פניתי למנהל קבוצת השחייה באזור מגוריי והוא צימד אותי לקבוצה של אנשים עם קשיים בריאותיים שמשלמים דמי חבר ומחזיקים את המועדון אך הבהיר לי שהם לא יהיו שחיינים. אקצר את הסיפור ואומר לך שתוך שנתיים הפכתי את הקבוצה להיות נבחרת השחייה של חיפה. כשיש אתגר - תנהל אותו איך שאתה רוצה לנהל אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully