וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: איך תתמודד אשת התיאטרון עם משבר הקורונה?

אלון גל

7.8.2020 / 0:02

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה העוסקת בתיאטרון ריאקט שמתקשה לקדם את העסק שלה בגלל המגיפה

ילדים צופים בהצגת ילדים. ShutterStock
הצגה/ShutterStock

הקורונה שינתה את החיים כפי שהיכרנו, הריחוק החברתי החליף את החיבוקים החמים והמסכות הפכו לאביזר שבשגרה, במקום לשמש כאביזר 'פורימי' פעם בשנה. בעלי עסקים מצאו עצמם בצומת דרכים לאור המגבלות שמקשות על המשך הפעילות, ומנגד הלקוחות שחוששים לבוא.

בתוכניתו ברדיו 103FM שוחח המאמן העסקי אלון גל עם בעלת העסק 'קלה להצגה' אשר מעוניינת לקדם את העסק בתקופת הקורונה הקשה ולא יודעת כיצד. כמו כן, היא שיתפה כי כבר זמן מה היא מנסה לקדם את העסק שלה, אך ניסתה וכשלה. "מזה כעשור אני עושה סטנד-אפ בהתאמה אישית. יש לי גם קבוצת 'תיאטרון פלייבק', זו טכניקה תיאטרונית מוכרת בכל העולם, 'פלייבק' זה מלשון 'להחזיר בחזרה'. כלומר אנחנו שומעים רעיון ומציגים אותו 'על המקום' באלתור. אנחנו בקורונה ואני חושבת איך להכניס כסף לעסק, אילו שירותים אני יכולה לתת במגבלות של קהל, כי אני פחות מתחברת ל'זום'. גם רציתי להתייעץ לגבי הצעד הבא של העסק".

גל סיפר כי הוא מכיר היטב את תחום "תיאטרון הפלייבק". "אין לתאר את העוצמה והגאונות של תיאטרון לייב. מדובר בגאונות, אחד הדברים הכי משוגעים שאני מכיר. את לא צריכה זום אנחנו לא חיים בסגר, אנחנו חיים במצב מסוים שאינו פשוט אבל הוא לא סגר. זו תקופה מצוינת בעיני לתצורת הפעולה שלך, כיוון שאם ב'שוטף' אנחנו הולכים להופעות והצגות, מה יש כרגע? רק את המופעים הקטנים. את צריכה לתקוף חזק, זה מתאים לכל קהל יעד ולדעתי את צריכה להגיד - 'חבר'ה, אם אתם לא יכולים לבוא להצגה, ההצגה תבוא אליכם'. הייתי עובד באופן אקטיבי בתחום האירועים ובמיוחד ימי הולדת, תעשי רשימה עם התאריכים של כל האנשים שאת מכירה, וחודש לפני תשלחי הודעה - 'היי, עוד חודש יש לכם יום הולדת ואולי אין לכם עדיין רעיון, אני מציעה כך וכך'. רוב האנשים מוצאים את עצמם בשנייה האחרונה בלי תוכנית, אז זה רלוונטי עבור אנשים וזה עובד".

המאזינה טענה כי היא לרוב לא מופיעה בפני ילדים, וכי האירועים אליהם היא מוזמנת הם לרוב אירועים בעלי משמעות רבה, כמו למשל ימי הולדת 'עגולים'. גל התייחס לדבריה, והסביר: "אנחנו בתקופה אחרת, תצאי מהפרדיגמה. אין לבני אדם איפה לבלות. זו התקופה הכי עצובה בתולדות חיי". הצעד הבא שהמליץ גל למאזינה לעשות בעסק הוא 'שכפול'. "לחשוב על נושא הפלייבק, לקחת אותו לכיוון של אפליקציה נשמע לי גאוני". אך המאזינה הודתה שהיא חוששת כי היא פגשה באנשים שסיפרו לה שהם נכוו מתיאטרון הפלייבק. גל הרגיע, ואמר: "בשורה התחתונה - מכל 1,000 איש יש 3 ששמעו על זה ו-1 או רבע שנכוו. את לא בכיוון, הרוב המוחלט לא יודע מה זה. פה הבעיה - לא מי שנכווה או לא. זה מוצר שווה לשלם עליו הרבה כסף, מוצר גאוני".

גל פנה למאזינה, שטענה כי ניסתה בעבר לקדם את העסק שלה וכשלה, ותהה: "מה זה אומר? כלום. מה זה נכשלת? עשית ניסיון שלא הביא את התוצאות שרצית שהוא יביא. לכן, לומדים ממה שעשינו ומנסים מזווית אחרת. זה לא אומר שזה לא הפתרון, זה אומר שהדרך שעשית את זה לא הצליחה ואולי את צריכה דרך אחרת. החיים והמוות ביד הלשון? החיים והמוות בעסקים בידי הדרך. זה שניסית לא אומר שעשית את זה נכון, ושאי אפשר לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully