וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: האם להמשיך עם לימודי הפסיכולוגיה?

אלון גל

16.10.2020 / 0:08

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: הקורונה גרמה לסטודנטית לפסיכולוגיה לחשוב על חישוב מסלול מחדש - האם כדאי לה?

סטודנטית. ShutterStock
סטודנטית/ShutterStock

מאיה בת ה-24 היא סטודנטית שנה ג' לפסיכולוגיה. בתוכניתו של המאמן העסקי אלון גל ברדיו 103FM היא ביקשה להתייעץ על המשך לימודיה וסיפרה כי "הקורונה הביאה אותי למצב של חשיבה מחדש על המסלול הזה. מצד אחד נורא מעניין ומצד שני 'סופר' ארוך".

מאיה הסבירה כי "אנשים לא מבינים מה המסלול הזה דורש, וזה גרם לי לתהות אם אני מוכנה לזה. הקורונה נתנה לי כאפה אם בכלל אני מסוגלת לכל כך הרבה שנים קדימה באי וודאות, אם זה נכון לי. מצד שני, אני לא כל כך מוצאת את עצמי במה כן נכון לעשות, להמשיך את התואר או לא?" עוד הוסיפה ואמרה כי משפחתה "מלכתחילה לא כל כך תמכו ברעיון של 10 שנים קדימה. כשמשהו נורא מעניין אותך, אתה חושב שאתה מסוגל, ופתאום מגיע הרגע ואתה אומר מה עשיתי? אני תוהה האם לספוג את אי הוודאות או להתפשר על משהו אחר?" היא הודתה כי היא חוששת מתחושת כישלון שתחוש, במידה ולא תסיים את לימודי התואר.

אלון גל הודה כי עבורו "כל הרעיון שבגיל 22-20 בן האדם יכול לחשוב 10 שנים קדימה, להיכנס לתוך מסלול זה פשוט הזיה. אני מסתכל על זה ממרומי גילי, זה מדהים פשוט. אנחנו כל כך משתנים, החיים כל כך לוקחים אותנו בסבבים ובמעגלים, ככה שזה מלכתחילה הרעיון הוא הזוי. כדי ללכת 10 שנים בכזה מסלול את צריכה להיות בשריפה פנימית בלתי פוסקת שאומרת 'אם הדבר הזה לא מתגשם עבורי אני לא בחיים'. התלהבות ואהבה אינסופית. את מתארת שכשהקורונה פגשה אותך היא עימתה אותך עם התשוקה שלך לדבר הזה - האם זאת כזאת תשוקה עבורך שאת מוכנה לשלם את המחירים? כנראה שהתשובה היא לא".

גל הפציר בה: "אל תתפשרי אף פעם על כלום. את עובדת על עצמך, אם את לא היית רואה בזה התפשרות היית בטירוף קדימה, אבל עובדתית קורה דבר הפוך, משהו התערער בך, ברצון עבור הדבר הזה, להשקיע כל כך הרבה שנים ואנרגיה וזו ההתפשרות. אם מה שמעניין אותך ומה שבוער בך זה לעבוד עם אנשים בתחום הרגשי, אתן לך אופציות לא פחות טובות. לא בהכרח צריך לשלם כזה מחיר אלא אם בוער בך הדבר ואת אומרת 'אני רוצה להיות פסיכולוגית קלינית בשיטה פרוידיאנית'. אם זה מה שאת רוצה זה מדהים, לכי על זה עד הסוף. אם בא לך להשקיע עוד שנה לגמור תואר ראשון תגידי 'יאללה אני רוצה את זה לסיים, ואני לוקחת את זה בקלות. אבל אם לא? אז לא".

גל הדגיש כי "תחושת כישלון זה שטויות במיץ עגבניות. בשנתיים האלה פיתחת את עצמך ולמדת, וזה חלק מהחיים. החיים הם כאלה, אתה נע בתוך החיים ועובר מלא דברים, מתקדם ומתפתח וגם משתנה, מה לעשות? מי היה מעלה על הדעת שפתאום תופיע קורונה ותשנה את כל ההסתכלות שלך על הדבר? אני מציע לך לא להתרגש מזה. כמות הסבל בעולם שאנשים עוברים בגלל המחשבה של 'מה יגידו?' לא שווה את זה. אם יש דבר שאת לא רוצה אז שיגידו מה שיגידו, את תהיי מספיק חזקה לעמוד ולהיות נאמנה כלפי עצמך. תהיי הכי אמיתית עם עצמך ואם את רוצה אני אקח ברשותך את הטלפון ואראה לך דרך אלטרנטיבית לעשות את זה, הרבה יותר מהר, חד ובטוח להגיע לאותם מקומות מבחינת ההנאה וניהול הקריירה, בלי להשקיע עוד 8 שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully