וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: מה עדיף, דירה להשקעה או השקעה סולידית?

אלון גל

30.10.2020 / 0:25

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: הקורונה לוחצת ורוצים לשפר דיור - האם להיפטר מהדירה להשקעה לצורך כך?

דירה למכירה , דירה להשכרה. ShutterStock
דירה למכירה/ShutterStock

מאזין שעלה לשידור בתוכניתו של המאמן העסקי אלון גל ברדיו 103FM שיתף את גל בהתלבטות שלו בנושא הדיור. "אני ומשפחתי מתגוררים בדירה עליה אנחנו משלמים משכנתא, ועוד דירה שחסכנו כסף וקנינו בפריפריה להשקעה. בגלל כל הסגר והזמן שאנחנו ביחד גילינו שהדירה במרכז קטנה לנו. מה לעשות? בגלל שקנינו את הדירה להשקעה צצים מסים שהם כמעט במחיר של הדירה להשקעה, כי זו לא דירה ראשונה, אז להשכיר ולשכור משהו יותר גדול או למכור את שתי הדירות?"

"יש שתי אפשרויות רלוונטיות", השיב גל. "האחת, להשכיר את הדירה שאתם גרים בה במרכז ולהוסיף עוד קצת ולשכור דירה אחרת. השנייה, למכור את הדירה שאתם נמצאים בה היום. אני מציע למכור דירה אחת, לעשות תיק השקעות יפה, גם אם מדברים על הערכות זהירות זה 5% תשואה בשנה בממוצע. החזרת את המשכנתא, עד שיתאושש המצב 4-3 שנים. יש לך בהערכה זהירה 11,000 יותר מהיום, ועוד נשארת עם 3,000 ש"ח יותר לחיסכון".

המאזין הודה לאלון על הייעוץ אך הודה כי כעת הוא עומד בפני השאלה הגדולה באמת - "האם הגברת תסכים". גל לא נרתע, והסביר: "לפעמים צריך לעשות דברים טיפה שונה מהדרך שהתחנכתם, אבל זה הדבר הכלכלי הכי טוב עבורך ועבור הילדים שלך ואיכות החיים שלך. אתם רוצים לגור כרגע ברווחה ואתם רוצים להבטיח את עתיד כלכלת המשפחה בצורה הטובה ביותר. כדי ששני אלה יקרו, הפתרון הכי טוב כרגע הוא למכור את הבית, להחזיר את המשכנתא, לשים 1.3 מיליון שקל לתיק השקעות סולידי ל-3 שנים ולחסוך כל חודש 3,000 שקל בקופת גמל להשקעה. תוך 3 שנים תעשה עוד 120 אלף שקל הון. פעם בשנה אתם תגבו מהרווחים את שכר הדירה עבורכם, ותהיו עם 4,000 שקל יותר מהיום, כאשר תגורו בדירה גדולה כפי שרציתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully