וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך תמצאו עבודה בשוק משתנה

אלון גל

15.1.2021 / 0:13

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: המאזינה פוטרה עקב משבר הקורונה ואיבדה את ביטחונה העצמי

בחורה עובדת מהבית. ShutterStock
חיפוש עבודה/ShutterStock

מאז החל משבר הקורונה בישראל אנשים רבים מתקשים למצוא את עצמם מבחינה מקצועית. חלקם מחליטים לקבל את גזרת החל"ת בכניעה, ונשארים עומדים במקום עד אשר ישובו לעבודתם. אחרים מעוניינים לחפש מקומות עבודה אחרים, מנסים את מזלם בחיפוש עבודה באמצעות חברות כוח אדם או קבוצות פייסבוק, אבל למרות החיפוש הממושך לא מצליחים ליהנות מפירות עמלם. אחת מהן היא המאזינה אפרת שפנתה למאמן העסקי אלון גל ברדיו 103FM במטרה למצוא את עצמה מבחינה מקצועית, אחרי חצי שנה בה היא לא מצליחה למצוא עבודה.

בעקבות משבר הקורונה פוטרה אפרת מעבודתה לאחר שנים שעבדה בתחום הקמעונאות. למרות כל הניסיון הרב שלה לא הצליחה למצוא עבודה, ובכנות סיפרה לאלון שהיא מרגישה שהביטחון שלה קצת נמוך. "פוטרתי לפני חצי שנה, ועשיתי אי אלו ניסיונות לחזור לשוק העבודה, אבל אני מרגישה שאיבדתי משהו מהיכולת שלי".

גל ענה לה: "המצב של השוק, עם הביטחון העצמי שלך או בלעדיו - אובייקטיבית - לא פשוט. בעלי עסקים הרבה פחות מגייסים עובדים עכשיו. זו תקופה מאוד לא פשוטה. כל מה שידעת לעשות, רגע לפני שקורונה התחילה, את יודעת לעשות גם היום - הערך לא השתנה. מה שהשתנה זו הסיטואציה". לדבריו, עליה לקחת בחשבון את זה שהשוק נמצא עכשיו במצב לא טוב, ואין שום סיבה שתיקח את זה באופן אישי.

בהמשך ביקש גל לספר לה משל ידוע על מרצה לפסיכולוגיה שהחליט באחת ההרצאות שלו להוציא מהכיס שטר של מאה דולר, ושאל את תלמידיו מי היה רוצה לקבל את השטר. כל הסטודנטים הרימו את ידיהם. המרצה החליט לקפל את השטר, וכששאל אם מישהו היה רוצה לקבל את השטר הם עדיין המשיכו להצביע. השלב הבא לא היה צפוי, שכן המרצה החליט לקמט את השטר ולדרוך עליו, וכששאל איזה סטודנט ירצה את השטר עכשיו כולם עדיין המשיכו להצביע ללא יוצא מהכלל. "ואז הוא אמר להם - אתם מבינים חברים, השווי של השטר לא השתנה גם כאשר הוא התקמט והתלכלך. תראי, המוסר השכל פה הוא מאוד פשוט: במהלך החיים שלנו יש כל מיני אירועים חיצוניים ונסיבות שמשפיעות עלינו. אנחנו נופלים ומתקמטים, אבל הערך שלנו נשאר כשהיה. הוא לא השתנה. מה שהשתנה בסיפור שלך זו רק הסיטואציה".

מעבר לזה המליץ אלון לאפרת להשקיע קצת יותר בפרזנטציה שלה. "את חייבת לעבוד על התקשורת של הערך שלך. דווקא עכשיו, כשהנסיבות השתנו, את חייבת לעטוף את הערך שלך בצורה יותר מהודקת". אלון הציע שבזמן שיש לה תנסה להתאמן מול המראה על ההצגה העצמית שלה, ואפילו תבקש להתאמן יחד עם חבר או שניים שיסייעו לה לעטוף את הפרזנטציה שלה.

לסיום הציע אלון לבדוק את השינויים בשוק העבודה בישראל מאז פרוץ המגפה, ולראות כיצד הם משפיעים על תחום העבודה שלה. "תראי, אנחנו עובדים יותר מרחוק, נעזרים בהרבה אמצעים טכנולוגיים, ולכן כדאי לבדוק מה מעסיק פוטנציאלי היה רוצה, מה היה יכול לתפוס לו את האוזן באמצע ריאיון עבודה. תנסי לגלות את זה, ולכי להרחיב את סל היכולות שלך. יכול להיות שלימודים של משהו חדש יצליחו לעזור לך לבלוט באמצע ריאיון עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully