וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: חדש, יד שנייה או ליסינג - איך לקנות רכב?

אלון גל

26.2.2021 / 1:58

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזין שמתלבט בשאלה: איך לממן רכישת רכב חדש

מגרש מכוניות למכירה. ShutterStock
מכוניות למכירה/ShutterStock

רכב הוא ההוצאה השנייה בגוהה במשק הבית בישראל, ולכן לא מפתיע שקיים מגוון רחב של מסלולי רכישה לרכב. החל מרכישת רכב חדש, או רכב יד שנייה, דרך קנייה במזומן, וכלה במימון ובליסינג. מאזין שעלה לשידור בתוכניתו של המאמן העסקי אלון גל ב-103fm, ביקש להתייעץ עמו על רכישת רכב חדש.

חברות רכב רבות מציעות מסלולי מימון שונים המאפשרים לחלק את התשלום לפעימות קטנות יותר. כך למשל הליסינג הפרטי, שהפך לפופולרי בשנים האחרונות, מאפשר לצרכן לנהוג ברכב חדש, ללא הטרחה הכרוכה בטיפולים, במכירת הרכב ועוד. המאזין סיפר כי הוא אב ל-5 ילדים, וכי הוא מתלבט איזה רכב לקנות. הוא ציין כי רכב ל-7 אנשים עולה כ-200,000 שקל וכי אין ברשותו את הסכום הנדרש.

אלון גל אמר כי הנושא קרוב לליבו, וכי ב-30 השנים האחרונות הוא משתמש בשירות הליסינג: "לפני 30 שנה קיבלתי החלטה, עשיתי חשבון, בדקתי את זה לעומק והחלטתי שאני לא משקיע יותר 200 אלף שקל בקניית רכב, עד היום אני ככה". הוא הסביר את היתרונות שיש לליסינג: "אתה יכול לשלם את האוטו על פני 3 שנים בתשלומים, ובסופן, להחזיר את הרכב ולקחת רכב חדש אחר כפי רצונך. בעצם, מדובר במספר תשלומים, במקום תשלום אחד".

עוד ציין גל כי "כל 3 שנים יש לי רכב חדש, בלי למכור, בלי לקנות ובלי סיפורים. הליסינג שלי כולל הכול. כשיש לי טיפול 10,000, למשל, אני מרים טלפון לחברה והם באים ולוקחים לי את האוטו". גל התייחס גם לירידת הערך של הרכב, והסביר את המשמעויות: "אם קנית רכב ב-200 אלף שקל, באותו יום הוא שווה 30 אחוז פחות".

המאזין ציין כי הוא מפחד שלאורך השנים הוא יפסיד כסף במסלול הליסינג, לעומת רכישת רכב. אלון הסביר לו מדוע אין בכך סיכון כלכלי: "בסופו של דבר אתה רואה שיש הרבה מאוד נוחות בדבר הזה ואין הרבה, או לא בכלל, מחירים כספיים כתוצאה מהדבר הזה. התשלום כולל הכול - טסט, ביטוח וכן הלאה". עוד הוסיף: "אני מאוד, מאוד, אוהב את הפתרון הזה. אני משתמש בו בחיי הרבה מאוד שנים".

גל התייחס לאפשרות שהמאזין ירכוש רכב יד שנייה, ואמר: "אתה תצטרך לקחת הלוואה חלקית, לדבריך כ-50 אלף שקל. נגיד ותיקח הלוואה ל-3 שנים, הרי אתה תשלם 2,000-1,500 שקל החזר חודשי. תוסיף לזה תשלומי ביטוח, טסט, וכל התשלומים הנלווים, ותגיע כמעט ל-4,000 שקל. מדובר בהוצאה מאוד כבדה, וממילא זו עלות הליסינג התפעולי. במקום לקחת הלוואה במטרה לרכוש רכב, אני ממליץ לך להשקיע את אותו הסכום באפיקים שונים ולהרוויח עליו ריבית. כך גם תשפר את מצבך הכלכלי באופן יחסי, וגם תהנה מכל היתרונות של המסלול".

הוא סיים את השיחה בנימה אישית, ואמר: "30 שנה אני מתנהל כך, אני מאוד מרוצה ואין ירידת ערך. כל 3 שנים אני מחזיר את האוטו, שואלים אותי מה התקציב שלי, ומזמינים לי רכב חדש. זה נהדר".

  • עוד באותו נושא:
  • ליסינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully