וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל המנגל: החברות שעושות את הגריל להרבה יותר נוח

רונית מטיאס

עודכן לאחרונה: 14.4.2021 / 11:42

כבר לא רק ארגז פחמים עם שבכת ברזל שמנפנפים עליה - הגריל הביתי השתדרג במהלך השנים באמצעות טכנולוגיות צלייה פורצות דרך. בדקנו את ההיסטוריה של שניים מהמותגים המובילים בתחום הגריל הביתי

קולמן גרילים אז והיום. יח"צ,
הגריל של קולמן - אז והיום/יח"צ

תחום הגריל הביתי מתפתח בשנים האחרונות. לכבוד יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל, בחרנו לבחון את ההיסטוריה של שניים מהמותגים המובילים בשוק הגרילים המשוכללים שכובש את הגגות, החצרות והמרפסות.

את חברת Coleman ייסד ארון קולמן בשנת 1900. קולמן פעל בקינגפישר אוקלהומה ומכר מנורות ניידות הפועלות על בנזין - מנורת גז שתופיע עד היום בלוגו המותג. ב-1905 סיפקה החברה פנסים שנועדו להאיר את משחק הפוטבול הראשון שנערך בשעות הערב ובמלחמת העולם השניה ייצרה Coleman גזיות בנזין לחיילי צבא ארה"ב ששינו את הדרך בה חיילים אכלו בשטח.

ב-1996 רכשה החברה את קמפינגז הצרפתית, ובעקבות סדרת רכישות באמצעות Sunbeam Products ו-Jarden, קולמן הפכה לחברת בת של Newell Brands.

קולמן משפחה במרכז אהרון קולמן. יח"צ,
אהרון קולמן ומשפחתו/יח"צ

נכנסו לתחום הגריל

לאורך ההיסטוריה ייצרה קולמן ציוד המיועד בעיקר למחנאות ונופש, אולם המוצר המפורסם ביותר הוא הפנס של קולמן - סדרת מנורות לחץ שיוצרו במקור לשריפת בנזין. המודלים הנוכחיים משתמשים בדלק -גז לבן או פרופאן, ומשתמשים במעטפת גז אחת או שתיים כדי לייצר אור לבן עז.

לשוק הגריל נכנסה החברה רק בתחילת שנות ה-2000, כשהחלה לייצר גרילי גז וציוד בישול חוץ איכותיים. כך הפכה קולמן לחברת קמפינג, מחנאות וגריל מובילה עם מחזור מכירות של 1.5 מיליארד דולר בשנה.

ב-Coleman מקפידים לשלב מחקר ופיתוח אינטנסיבי, עיצוב מוצר ברמה גבוהה, איכות ללא פשרות ומוצרים נוחים לשימוש וידידותיים לסביבה. המוצרים נמכרים בעשרות מדינות בארה"ב, קנדה ואירופה, כשמטה החברה נמצא בשיקגו, עם מתקנים בוויצ'יטה, קנזס ובטקסס. קולמן מייצרת גם שקי שינה, צידניות, ג'קוזי, גנרטורים, שעונים, סנדלים, אוהלים, צעצועים לכלבים, תרמילים ומגוון סירות, וחברה נפרדת מייצרת יחידות חימום ומיזוג בית, טרקטורונים ואופני מיני תחת המותג קולמן פאוורספורטס.

עוד בוואלה!

מותג האופנה המוביל שהתחיל בכלל מסיפור גירושין

לכתבה המלאה
ציוד השטח של קולמן בתחילת דרכה. יח"צ,
ציוד השטח של קולמן/יח"צ

אחד הפיתוחים האחרונים של Coleman הוא טכנולוגיה בלעדית בשם COLEMAN REVOLUTION - גרילי גז הלוכדים 75% יותר שומן ומונעים צליית יתר או חריכת הבשר. באמצעות הפחתת טפטוף שומן והתלקחות הלהבות, הבשר נצלה באופן מאוזן, ללא חריכת יתר או חלקים לא מבושלים. הצלייה פשוטה, בטוחה והבשר יוצא טעים ובריא יותר.

המותג משווק בישראל משנת 1969 ומוחזק על-ידי חברת ניין מוצרי צריכה בע"מ - חברה פרטית המתמחה בשיווק וסחר במגוון תחומים החל ממוצרים לבית ולגינה, קמפינג ומחנאות, תרבות פנאי ונופש ועוד.

הגריל  של צאר גריל. יח"צ,
הגריל של Char Broil/יח"צ

הריל הראשון בשוק

מותג נוסף הוא CHAR broil שהוקם ב-1885. החברה ממוקמת בקולומבוס ג'ורג'יה, ארצות הברית והיא חטיבה של חברת בראדלי ושות' - עסק פרטי בניהול ובבעלות משפחתית לאורך 6 דורות. Char Broil נחשב לאחד המותגים הנמכרים ביותר בארה"ב.

ב-1925, חברת ברדאלי ושות' רכשה שליטה במפעל הברזל קולומבוס - חברה שייצרה בעבר מוצרי כיריים. בשנות ה-40 החברה הפנתה את המיקוד לשוק הפנאי ויצרה סיר חיצוני נייד המתאים לחצר. מדובר בגריל פחמים מברזל יצוק הראשון בשוק העולמי.

חנויות לחומרי בניין שמכרו עד אז את הציוד של החברה, שהתמקדה בחקלאות, החלו למכור ברחבי ארה"ב את גריל הפחמים מברזל יצוק תמורת 19 דולר. הגרילים הראשונים יוצרו מתוף פלדה, וכעבור שנתיים החברה החלה החברה לייצר גם גרילים חשמליים. כבר בתחילת הדרך מוצרי צ'אר ברויל הציבו את הסטנדרטים עבור גרילים והובילו את הדרך עם תכונות מיוחדות כמו חלון צפייה רחב על הבשר.

בעקבות הביקוש הגובר לגרילים ביתיים, צ'אר-ברויל החל לייצר גרילי גז המוניים בשנות ה-60. ב-1961 רשמה החברה לראשונה פטנט על מערכת טיפול בשומן עבור גריל חיצוני כדי להפוך את הצלייה לבטוחה וקלה יותר. במהלך שנות ה-70 החברה הייתה הראשונה שארזה את הגריל ומיכל ה-LP בתיבה אחת, דבר שנחשב בזמנו למהפיכה בתחום.

הגריל הראשון של צאר גריל. יח"צ,
הגריל הראשון של Char Broil/יח"צ

רהיט לכל דבר

בשנות ה-80 החברה החלה למכור חלקי גריל לצרכנים - צבעים חדשים לגרילים הפכו את הגריל לרהיט בחצר האחורית

בשנות ה-80 החברה החלה למכור חלקי גריל לצרכנים - צבעים חדשים לגרילים הפכו את הגריל לרהיט בחצר האחורית. החברה אף הוסיפה תכונות חדשות המקלות על ניקוי הגריל. עוד גורם לפופולריות הגריל של החברה היתה מערכת הצתה אלקטרונית שניתן להשתמש בה בכל מקום. לקראת סוף שנות ה-90 הרחיבה החברה את מגוון שירותי הבישול החיצוני שהיא מספקת ורכשה את המותג אוקלהומה ג'ו למעשנות ביתיות.

ב-2012 השיקה צ'אר ברויל פריצת דרך ממשית עם טכנולוגיית TRU-Infrared (אינפרא אדום) -פטנט עולמי רשום שפותח במעבדות Char-broil בארה"ב ומאפשר יכולות צלייה גבוהות: פיזור חום באופן שווה על משטח הצלייה, מניעת היווצרות להבה והתלקחות שומן במשטח הצלייה, זמן צלייה קצר יותר מגרילים אחרים וחיסכון גדול בשימוש בגז - פחות בכ-30-50% מאשר גריל גז מסורתי.

בסוכות נחלים - היבואנית הרשמית של צ'אר ברויל בישראל אומרים כי הגריל הפך לפריט ריהוט לכל דבר ואי אפשר להתעלם מנוכחותו כמעט בכל בית, לכן המותגים המובילים השכילו ויצרו גרילים מרשימים בקווים נקיים מראה אלגנטי וקלאסי, והם מפתחים טכנולוגיות חדישות שמטרתן להקל על תהליך הכנת הבשר ומעניקות לצרכן חווית בישול טובה וטעימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully