וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכים לממשלה: ההורים נערכים לחזרה ללימודים

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 14:44

למרות אי הוודאות לגבי פתיחת בנת הלימודים במועדה, מגלה סקר דואר ישראל כי 86% מההורים כבר החלו להיערך לחזרה לבית הספר. המוצרים הפופולריים לרכישה הם תיקים וכלי כתיבה. על פי הנתונים: קרביץ ועלי אקספרס הם האתרים המובילים

מסקר שערכה בימים אלה חברת דואר ישראל בשיתוף מכון המחקר 'שילוב R2I', לקראת החזרה לבית הספר, עולה כי 86% מההורים לילדים בגילאי בית הספר (גילאי 6-18) מתכוונים לרכוש מוצרי חזרה לבית הספר. 12% מההורים עדיין לא החליטו אם יקנו מוצרי חזרה לבית הספר הקיץ, ו-2% סבורים שלא ירכשו כלל.

נוי קדם-מדמון, סמנכ"ל תקשורת והסברה בדואר ישראל: "הציבור למד לחיות עם הקורונה ונערך לשנת הלימודים, על אף חוסר הוודאות. מגוון האפשרויות לרכישת מוצרי חזרה לבית הספר מאפשר כיום לכל אחד לבצע את הרכישה בזמן ובמקום שנוחים לו, ולבחור האם לקנות ברשת או בחנויות הפיזיות"

קניות אונליין בלאק פריידיי. ShutterStock
47% ירכשו באתרי און ליין ישראליים ובינלאומיים/ShutterStock

עדיפות לחנויות הפיזיות

הסקר נערך בסוף חודש יולי, בקרב מדגם ארצי ומייצג של 305 גברים ונשים יהודים בני 30-60, שהינם הורים לילדים בגילאי 6-18, ונוהגים לערוך קניות של מוצרים שאינם מזון מאתרי און ליין בארץ ו/או בחו"ל. הסקר נערך בקרב מדגם מגולשי iPanel, המקיף 130,000 איש, והגדול ביותר בישראל.

81% מהנשאלים בסקר ציינו, כי הם מתכוונים לקנות מוצרי חזרה לבית הספר (ציוד ולא ספרי לימוד) בחנויות פיזיות בארץ, בעוד ש-47% אמרו שירכשו באתרי און ליין ישראליים ובינלאומיים. 38% מהנשאלים אמרו שירכשו מוצרים רק בחנויות פיזיות בארץ ו-4% אמרו שירכשו רק באינטרנט. 43% מהנשאלים בסקר ציינו כי יקנו מוצרי חזרה לבית הספר גם בחנויות פיזיות בארץ וגם דרך האינטרנט.

קניה רב ערוצית: בודקים מחירים וקונים ברשת

מהסקר של דואר ישראל ומכון שילוב I2R עולה, כי ככל שההכנסה הממוצעת נמוכה יותר, כך הציבור קונה יותר בחנויות הפיזיות: 49% מבעלי ההכנסה מתחת לממוצע אמרו שירכשו מוצרי חזרה לבית הספר רק בחנויות פיזיות בארץ, לעומת 27% מקרב בעלי הכנסה ממוצעת ו-36% מבעלי ההכנסה מעל לממוצע.

כמחצית מהגברים (49%) אמרו שירכשו גם בחנויות כלי כתיבה פיזיות וגם דרך האינטרנט, לעומת 38% מהנשים. 48% מבני 40-49 אמרו שירכשו גם ברשת וגם בחנויות בארץ, לעומת 33% מבני 50-60. תושבי אזור הצפון יקנו פחות בשני הערוצים, כאשר רק 31% אמרו שירכשו גם וגם, מול כ-49% בקרב תושבי המרכז, הדרום והשפלה.

לדברי קדם: "אנו רואים תופעה של קניה רב ערוצית, כאשר הלקוח מבצע שימוש במספר ערוצים לקניות, הוא יבצע בדיקות והשוואה באתרי און ליין ויגיע פיזית לרכוש את המוצרים בחנויות השכונתיות ובקניונים, או להיפך. מגמה זו של התאוששות בקניות באונליין, לעומת שנה שעברה באה גם לידי ביטוי גם בנתוני החציון של דואר ישראל בהם ראינו גידול של 32% בהזמנות מחו"ל בחצי הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התאוששות זו בקניות בסחר המקוון, הן באופן כללי והן לקראת שנת הלימודים שבפתח, משקפת לנו כי לאחר תקופה של חוסר ודאות, החיים חוזרים למסלולם".

נוי קדם סמנכ"ל תקשורת והסברה. רמי זרנגר,
נוי קדם סמנכ"ל תקשורת והסברה/רמי זרנגר

מעדיפים לקנות באתרים ישראליים

הציבור הישראלי מעדיף לרכוש השנה מוצרי חזרה לבית הספר דווקא ברשתות האון ליין הישראליות. מתוך הקונים ברשת, 43% מהם ציינו כי יקנו בעיקר באתרי אינטרנט בארץ ו-19% ציינו כי יקנו בעיקר באתרי אינטרנט מחו"ל. כשליש מהקונים (29%) ציינו כי יקנו מאתרים בארץ ו/או מחו"ל באותה מידה.

שליש מהמתכוונים לקנות מוצרי חזרה לבית ספר דרך האינטרנט צפויים לקנות יותר משנה שעברה, לעומת 21% שציינו כי יקנו פחות. שליש מהמתכוונים לקנות און ליין יקנו אותו דבר כמו בשנה שעברה.

תיקי בית ספר וכלי כתיבה הם מוצרי החזרה לבתי ספר הפופולריים לרכישה ברשת לקראת שנת הלימודים. המוצרים הפופולריים ביותר לרכישה און ליין הם תיקי בית ספר וילקוטים (61% אמרו שמתכוונים לרכוש), כלי כתיבה (61%), קלמרים (52%), מחברות/דפדפות (49%), מדבקות לספרים ומחברות (47%), וכן תיקיות/ניילוניות/שמרדפים/ חוצצים /קלסרים (45%).

תיק בית ספר. ShutterStock
תיקי בית ספר וכלי כתיבה הם מוצרי החזרה לבתי ספר הפופולריים לרכישה ברשת/ShutterStock

עד 500 שקל בקנית מוצרים לביה"ס

קרביץ הוא האתר המוביל לקניות ברשת בארץ, אחריו: אופיס דיפו, מקס סטוק וסטימצקי. עלי אקספרס הוא האתר הבינלאומי המוביל לקניות מוצרי חזרה לבית הספר, אחריו SHEIN ו-eBay.

67% מהמתכוונים לקנות מוצרי חזרה לבית הספר ברשת ציינו כי יזמינו באתרים ישראליים, כאשר האתר המוביל הוא קרביץ (38%), אחריו: אופיס דיפו (30%), מקס סטוק (27%) וסטימצקי (22%).

61% מהמתכוונים לקנות פריטי חזרה לבית הספר ברשת ציינו, כי יקנו מאתרים מחו"ל, כאשר האתר הבינלאומי המוביל הוא עלי אקספרס (47%), ולאחר מכן SHEIN (22%), eBay (20%) ו-Amazon (16%).

79% מההורים יוציאו עד 500 שקל בקנית מוצרי חזרה לבית הספר ברשת ו-83% יוציאו סכום זהה בחנויות הפיזיות

עלי אקספרס. ShutterStock
עלי אקספרס, האתר הבינלאומי המוביל לקניות מוצרי חזרה לבית הספר/ShutterStock

מוצרים לגילאי תיכון יקרים יותר

בקרב המתכוונים לקנות מוצרי חזרה לבית ספר און ליין, 34% מההורים לילדים בגיל 6-18 ציינו כי יוציאו עד 250 שקל, 45% יוציאו 251-500 שקל ו-16% יוציאו מעל 500 שקל. בקרב המתכוונים לקנות מוצרי חזרה לבית ספר בחנויות כלי כתיבה פיזיות הסכומים דומים: 38% אמרו שיוציאו בקניות עד 250 שקל בממוצע, 46% יוציאו 251-500 שקל בממוצע, ו-13% יוציאו מעל 500 שקל בממוצע.

באופן הגיוני, הורים לילד אחד יוציאו פחות בקניות מוצרי חזרה לבית הספר, מאשר משפחה עם 2 ילדים ויותר. בסקר 50% מבתי האב בהם יש ילד אחד, אמרו שיוציאו עד 250 שקל בקניה און ליין, לעומת 21% מבתי האב עם שני ילדים. 56% מבתי האב בהם יש שני ילדים יוציאו יותר - בין 250-500 שקל בקניית מוצרי חזרה לבית הספר, לעומת בתי אב עם ילד אחד בלבד (30%).

51% מבתי האב עם ילד אחד בגיל בית ספר אמרו שיוציאו בחנויות הפיזיות עד 250 שקל, לעומת 24%-33% מבתי האב עם 2-3 ילדים. בקרב משפחות עם 3 ילדים 21% אמרו שיוציאו יותר מ-500 שקל, לעומת 9% מבתי האב עם ילד אחד. הורים בוגרים יוציאו בממוצע יותר מאשר הורים צעירים, ככל הנראה כי ילדיהם בגילאי תיכון וזקוקים למוצרים יקרים יותר. 51% מגילאי 40-49 יוציאו סכום של 251-500 שקל מול 35% בגילאי 30-39.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully