וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תצאו פראיירים: כך תשלמו חצי מחיר על מותגים שאתם אוהבים

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 7:08

תחשבו איך זה מרגיש לטייל בטורקיה, לרכוש בזול (כמעט חצי מהמחיר, גם על מותגים בינלאומיים) ולחזור לישראל עם מלתחה חדשה לעונה הקרובה. חברת השילוח הטורקית Yollando, מנגישה לכם את מסע הקניות הזה, רק בלי ההוצאות הנלוות לטיול בחו"ל ובלי לשלם על משקל עודף במזוודה

מאז נפתחה בפני הישראלים האפשרות לביקור בטורקיה בתחושה של ביטחון יחסי ובאווירה של הכנסת אורחים חמימה, הפכו אתרי הנופש בה ליעדים מבוקשים ע"י משפחות בזמני חופשה והעיר הגדולה איסטנבול עלתה לראש רשימת היעדים המועדפים, בשפה התיירותית - טורקיה היא יעד חם.

טיול קצר במחוזותיה של העיר השכנה יזכיר לכם מאיפה באתם, שכן השפה העברית תישמע בכל פינת רחוב (או שוק) בכל תקופה של השנה.

הסיבות שהפכו את טורקיה ליעד מבוקש כל כך ע"י הישראלים הן ברורות: הטיסה הקצרה, מזג האוויר שדומה לישראל, היופי, הגודל, השפע, האוכל (מדוכני הרחוב ועד מסעדות היוקרה שמציעות קולינריה משובחת) אבל בעיקר, בואו נודה: המחירים!

גם אם התכוונתם רק לנפוש בטן-גב, ביקור בטורקיה יגרום לכם לפתוח את הארנק והתשוקה לקניות תתעורר, הן בגלל ההיצע והן בגלל המחירים, שמסתבר, זולים משמעותית מהמחירים בישראל, לא רק על תוצרת מקומית אלא גם עבור מותגים בינלאומיים שאתם רגילים לרכוש כמו: ZARA, MANGO, מותגי ספורט, אביזרי אופנה, כלים לבית ולמטבח, מותגים קוסמטיים ואפילו מותגי קפה כמו NESPRESSO.

משלוחים מטורקיה לישיראל, חברת השילוח  Yollando.com. Yollando,
משלוחים מטורקיה לישיראל, חברת השילוח Yollando.com/Yollando

בלי לסחוב שקיות או לשלם על משקל עודף

מתוך היכרות עם אנשים שטסים לטורקיה לעיתים תכופות בעיקר כדי לקנות, התחלתי להתעניין איך ניתן לרכוש משם מבלי להוציא את הכספים על טיסות ומלון שלא לדבר על חופש מהעבודה וסידור לילדים או פנסיון לכלב, בלי לסחוב שקיות כשקר לי או חם לי מידי, בלי לקנות מזוודה נוספת כי אין מקום בזו שהגיעה איתי ובלי לשלם over weight (משקל עודף) על המזוודה כדי להטיס אותה חזרה לישראל, מלאה בכל טוב.

לפני כשנתיים, בתקופת הקורונה שמעתי על Yollando (יולנדו), חברת שילוח טורקית שפתחה את שוק הקניות הטורקי המקוון לישראל. את האמת? חששתי, ואל תשאלו אותי למה.

לפני כחודש, במהלך ביקור באיסטנבול, יצא לי להכיר אותם קצת יותר מקרוב. ביקרתי במשרדי המטה שלהם, הכרתי את הבעלים, את סיפור ההקמה ואת המהות לשמה הם קמו. עשיתי היכרות עם תהליך השילוח וראיתי במו עיני את התחנות, הטיפול והשלבים שעוברת כל חבילה מרגע ההזמנה ועד הגעתה לידינו.

מזוודה עמוסה. ShutterStock
קונים מזוודה נוספת או משלמים על משקל עודף? הכתבה הזו בשבילכם/ShutterStock

אפשרות למסחר מקוון מטורקיה

Yollando.com, שהקומה בשנת 2016 ופעלה מתוך משרד ביתי קטן באיסטנבול על ידי היזם הצעיר סרדר גובנקיה, טורקי-שוויצרי, היא חברת שילוח בינלאומית המוציאה כיום משלוחי מסחר אלקטרוני ל-144 מדינות ברחבי העולם. היא מאפשרת גם לישראלים לצאת למסע קניות בטורקיה, בלי לצאת מהבית ובכל זאת לשלם את המחירים הנמוכים השמורים לתושבים ולבקרים בה.

בשנת 2019 קיימה Yollando.com פיילוט עם שותפים מקומיים בישראל להקמת קו שילוח ללקוחות בישראל, מה שהוביל לשיתוף פעולה עם אחת מחברות הלוגיסטיקה הגדולות בישראל, ecargo, (אי קרגו) המספקת שירות לתחום הסחר המקוון (E-Commerce), שילוח בינלאומי, עמילות מכס ועוד.

המשלוח הראשון של Yollando.com לישראל היה ביולי 2017 וכיום יוצאים ממנה משלוחים אלינו בהיקפים של 500-2,000 חבילות בשבוע, בהתאם לתקופה.

מלבד טקסטיל ואופנה, לקוחותיה של חברת השילוח מתעניינים גם במוצרים מעולמות היופי, הקפה, חלקי חילוף, כלי בית ופריטי עיצוב. אם מישהו תהה אם יוכל לרכוש פריטים מזוייפים או חיקויים אז זהו - שלא.

כחלק מתהליך הפיקוח והבקרה שעוברת כל חבילה, היא נפתחת ונבחנת תחת מצלמות המקליטות את הפתיחה בזמן אמת. אם המוצר חשוד כאסור למכירה, הוא יוחזר ביידוע הלקוח אל השולח, אז מה שנקרא: אל תנסו את זה!

Yollando.com - הפצה יוצאת בכל סוף שבוע לישראל. Yollando.com,
Yollando.com - הפצה יוצאת בכל סוף שבוע לישראל/Yollando.com

אז איך זה קורה בפועל?

הקניות בטורקיה למעשה פתוחות לכולם, אולם המשלוחים נעשים בתוך טורקיה עצמה - וכאן Yollando.com נכנסת לתמונה.

הלקוח הישראלי למעשה פותח כרטיס לקוח באתר החברה בכתובת www.yollando.com ומקבל באופן מיידי כתובת מקומית בטורקיה אליה הוא שולח את החבילות אותן הוא רוכש.

החבילות מגיעות למחסני החברה, מקוטלגות והן נארזות מחדש על מנת לצמצם את העליות של המשלוח (מחיר המשלוח נקבע למעשה על פי נפח החבילה או משקלה - מה שגדול יותר).

כשהחבילה מוכנה, הלקוח מקבל הודעה למייל ואז למעשה מאשר את התשלום על החבילה והיא יוצאת לדרך, כשצפי ההגעה הוא בין 4-5 ימי עסקים מרגע שהיא יוצאת ממחסני החברה באיסטנבול.

הלקוחות יכולים לבחור בין כמה סוגי משלוחים שמשתנים לפי מחיר וזמי הגעת החבילה.

ניתן לאחד חבילות, אך שימו לב שלא לעבור את הסכום 75$, שכן במקרה הזה תיאלצו לשלם, כרגיל במשלוחים לישראל, מיסים (מע"מ, מס קנייה ומכס) בהתאם לשווי הכספי של המוצרים בחבילה.

Yollando.com - תחנות הטיפול בחבילות, פתיחה ובקרה תחת מצלמות. Yollando.com,
Yollando.com - תחנות הטיפול בחבילות, פתיחה ובקרה תחת מצלמות/Yollando.com

סיכום והסתייגויות

מבדיקה שעשינו, לעיתים קרובות, התשלום עבור המשלוח - אפילו ביחד תשלום המיסים, עדיין משתלם ויוצא זול יותר בהשוואה למחיר המוצר בישראל.

יחד עם זאת, חישוב המיסים הוא מדורג ולעיתים מורכב ולכן מומלץ לבחון טרם הרכישה, מה יהיו העלויות הסופיות שתשלמו על הרכישה - לפרטים נוספים על גובה המיסים ואופן חישובם תוכלו להיכנס לכאן.

המלצה שלנו: ישנם מחשבונים (אפליקציות) לחישוב קל של המסים שתצטרכו לשלם - לפי עלות המוצר, עלות המשלוח והקטגוריה, כך תוכלו לדעת מה גובה המיסים עוד לפני שתבצעו את הרכישה באונליין - כל מקרה לגופו יהיה שווה בדיקה מקדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully