וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

298 מיליארד דולר בשבוע: שיא עולמי של מכירות ב'שבוע הקניות'

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 11:32

על פי הנתונים שריכזה 'סיילפורס' על שבוע הקניות בעולם, שהחל מהבלאק פריידי והסתיים עם הסייבר מאנדיי, נרשם שיא עולמי במכירות אונליין על סך 298 מיליארד דולר, עלייה של 6% בהשוואה ל-2022

אישה יפה עושה קניות אונליין עם טאבלט. ShutterStock
298 מיליארד דולר בשבוע: שיא עולמי של מכירות ב'שבוע הקניות'/ShutterStock

סיילספורס, המובילה העולמית ב- CRM וטכנולוגית ענן בעולם ובישראל, מציגה נתוני מכירות גלובליים המסכמים את שבוע הקניות שבין ה"בלאק פריידי" ל"סייבר מאנדיי"- שבוע הסייבר, המתבססים על ניתוח נתוני קניות של למעלה מ-1.5 מיליארד קונים בעולם. על פי הנתונים, סך כל מכירות האונליין העולמיות בשבוע זה הגיעו לשיא של 298 מיליארד דולר, עלייה של 6% בהשוואה ל-2022.

נתון מעניין לשבוע הקניות השנה, הוא הפשעת הבינה מלאכותית על הקונים, ניראה כי קניות אשר הושפעו מ-AI הסתכמו ב-51 מיליארד דולר. נתח נכבד מסך המכירות כולן.

הצמיחה בהיקף המכירות בשבוע הקניות 2023, נבעה בעיקר מנפח ההזמנות, ולא מאינפלציה, מה שמאותת על עלייה בביקוש הצרכני לראשונה מזה יותר מחמישה רבעונים. בעוד שכבר בחודשים האחרונים ראינו מבצעים, הקונים עדיין החזיקו מעמד וחיכו למבצעים האטרקטיביים של שבוע הסייבר.

זוג עושה קניות אונליין. ShutterStock
שיא עולמי במכירות אונליין במהלך 'שבוע הקניות' - 298 מיליארד דולר/ShutterStock

מסקנות עיקריות מניתוח הנתונים

מכירות האונליין והתנועה באתרים בבלאק פריידיי וסייבר מאנדיי הגיעו לשיא: מכירות האונליין בכל שבוע הסייבר הגיעו ל-298 מיליארד דולר ברחבי העולם (עלייה של 6% משנה לשנה) כשבתנועה באתרים נרשמה עלייה של 5% בשנה.

שיעורי הנחה אטרקטיביים הובילו לצמיחת מכירות חזקה באופן מפתיע בשני ימי קניות האונליין הגדולים של השנה: בלאק פריידי: המכירות אונליין עלו ב-8% בעולם, ב-9% בארה"ב ו-8% באירופה לעומת שנה שעברה.סייבר מאנדיי: המכירות המקוונות עלו ב-5% בעולם, ב-3% בארה"ב וב-10% באירופה לעומת שנה שעברה.

בינה מלאכותית כובשת את הקונים: חוויית קניות ללא בעיות ומותאמות אישית, שהתאפשרה בזכות AI, סייעה לעודד צמיחה ורווחיות ללקוחות. 51 מיליארד דולר ממכירות האונליין העולמיות הושפעו מבינה מלאכותית בתחומים כמו הצעות ממוקדות, המלצות למוצרים ושירותי צ'אט המופעלים באמצעות בינה מלאכותית.

צרכנים קנו בעיקר בנייד: 79% מהמכירות בשבוע הסייבר נעשו בטלפונים ניידים, עלייה מ-76% בשנת 2022. לאור זאת, תנועה במדיות החברתיות בנייד הייתה ערוץ רכישה קריטי - המהווה 10% מכלל הפניות לאתרים של הקמעונאים.

קמפיינים שיווקיים הרוויחו מקניות בנייד: מנהלי שיווק המשיכו לאמץ ערוצי תקשורת חלופיים כדי למשוך את הצרכנים בדרכים. מספר ההודעות שנשלחו באמצעות פושים, SMS ושירותי סטרימינג ביחד צמח ב-37% בשבוע הסייבר הזה - בהשוואה לצמיחה מתונה של 9% בשיווק במיילים.

ההנחות צמחו כדי להתגבר על הביקוש הירוד: לאחר מספר נמוך של עסקאות מוקדם יותר בעונה, הנחות המשמעותיות יותר במהלך שבוע הסייבר פיתו צרכנים לקנות יותר בתקופה זו. שיעורי ההנחה עלו ל-27% ברחבי העולם ול-29% בארה"ב בממוצע לאורך השבוע - המייצגים את העסקאות הטובות ביותר של עונת החגים. הקטגוריות עם שיעורי ההנחה העולמיים הגבוהים ביותר היו: איפור (38%) , הלבשה (33%), טיפוח (33%) ובגדי ספורט (32%).

הנחות ברורות יותר הובילו לפחות החזרות: קמעונאים הקשיבו למשוב של הקונים מהשנים האחרונות והיו שקופים יותר לגבי ההנחות ומדיניות ההחזרות שלהם. לאחר שיעור החזרות גבוה במיוחד במהלך שבוע הסייבר האחרון, שיעורי ההחזרות ירדו לרמות הרגילות (5%) לשבוע.

קמעונאים שמוכרים מותג אחד תפסו נתח שוק: עם חוויות קניות משופרות והנחות אטרקטיביות, קמעונאים של מותג יחיד (קמעונאים שמוכרים אך ורק מוצרים של מותג אחד) ראו בערך פי שניים את הצמיחה אונליין בהשוואה לקמעונאים המשווקים מספר מותגים.

האוטומציה החזירה זמן לקמעונאים ולצרכנים: קמעונאים הסתמכו על אוטומציה בכמה מימי הקניות אונליין הגדולים ביותר של השנה. הודעות הצ'טבוט לאורך סוף השבוע של הסייבר גדלו ב-79% בשנה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully