וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סנקציות של בריטניה: פייבוקס חסמה חשבון של מתנחל

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 11:51

פייבוקס הודיעה למשה שרביט כי חשבונו נחסם לאחר שהוטלו עליו סנקציות על ידי בריטניה; מהמשפחה נמסר: "חברה ישראלית מפנהמשאבים נגד משפחות שכולות. החסימה היא פרס לטרור ולחמאס"; מפייבוקס נמסר: "מחויבת לכבד סנקציות וצווים משפטיים בינלאומיים, כנדרש"

בווידאו: מתנחלים תוקפים פעילי שמאל/צילום: יש דין

אחרי הצו הבריטי ויישור הקו של חלק מהבנקים הגדולים בישראל - כעת גם חברת פייבוקס המופעלת על ידי בנק דיסקונט נוקטת בצעדים נגד המתנחלים הקיצוניים שנכנסו ל"רשימה השחורה".

על שרביט הוטלו סנקציות במסגרת הצו שהוציאה בריטניה, שהגיע לאחר הצו הנשיאותי של ארה"ב, וכולל רשימת מתנחלים נוספת לזו האמריקאית.

אחד מהם, משה שרביט, קיבל הודעה אמש במייל לפיה חשבונותיו נחסמו וכספו הוחרם: "בעקבות מידע שקיבלנו שהנך מופיע ברשימת סנקציות בינלאומיות", לשון ההודעה. פייבוקס מצטרפת לבנק לאומי ובנק הדואר שכבר חסמו חשבונות בעקבות הסנקציות.

לטענת המשפחה, זהו האירוע המשמעותי הראשון שהם סופגים כתוצאה מאותה החלטה, לדבריהם, היות ובעזרת הכסף בחשבון - הם מתנהלים באופן יומיומי בחוות "עמק תרצה" בבקעת הירדן, אותה הקים משה יחד עם אחיו הראל שרביט ז"ל, שנפל בעזה בדצמבר האחרון.

דוד, אחיו של הראל מסר: "אנו חשים עצב רב לראות שחברה ישראלית שמתהדרת בלוגו שלה בדגל ישראל בימי מלחמה, מפנה את משאביה כנגד משפחות שכולות. ההודעה של פייבוקס היא פרס לטרור ולחמאס, אבל גם מהנקודה השפלה הזאת אנחנו נצא חזקים ונמשיך לעבוד ולפעול בדרך מורשתו של אחינו גיבור ישראל".

משה שרביט, מתנחל שחשבונו נחסם בעקבות סנקציות אמריקאיות. מערכת וואלה!, צילום מסך
שרביט. חשבונו נחסם בעקבות סנקציות של בריטניה/צילום מסך, מערכת וואלה!

לפני מספר שבועות הוציאה ארה"ב צו נשיאותי נגד ארבעה מתנחלים בטענה שהפעילו אלימות נגד פלסטינים וכן פעילים ישראלים באמצעות יידוי אבנים, תקיפה ופציעה, הצתת רכוש ועוד.

הצו נחשב חריג בחומרתו וניתן בעיקר לפעילי טרור במצבי מלחמה, או למנועים הכלכליים שלהם. ברשימה השחורה, ששמות נכנסים אליה אך ורק בחתימת בכירים ביותר בממשל האמריקאי: החות'ים בתימן, משמרות המהפכה באיראן, אוליגרכים רוסיים בזמן הפלישה של רוסיה לאוקראינה ושורה של פעילי טרור בכירים שארה"ב סימנה כדי לגדוע את תזרים הכספים שלהם.

לפי הצו הנשיאותי, נכסים וחשבונות בנק בארצות הברית של ארבעת המתנחלים יוקפאו. יחול איסור לסחור עמם או להעביר להם כספים באמצעות מערכת הבנקאות האמריקנית והם לא יוכלו להיכנס לארצות הברית.

לא מדובר רק בחסימת חשבון הבנק או מניעת הכניסה לארה"ב, משמעות הצו היא חסימת גישה של אותם אנשים מכל פעילות פיננסית הקשורה בארצות הברית בכל דרך.

הבנקים מחויבים לציית לצו אחרת הם לוקחים על עצמם סיכונים עצומים וחשיפה לסנקציות שיוטלו עליהם, שיכולים להגיע אף לניתוק ממערכת ה- SWIFT - מערכת העברת כספים עולמית בה חברות יותר מ-200 מדינות.

מפייבוקס נמסר: "פייבוקס הינה תאגיד עזר בנקאי המפוקח על ידי בנק ישראל ומחויבת לכבד סנקציות וצווים משפטיים בינלאומיים, כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully