וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי לא מרפה מהדואר: מכביד על החברה באמצעות שינוי תנאי הרישיון

20.3.2024 / 19:29

על אף שהדואר בתהליך הפרטה החליט שר התקשורת קרעי לשנות את רישיון החברה כך שלא תוכל לסגור סניפים לא רווחיים: "לא אאפשר להמשיך לדרדר את השירות לציבור רק כדי להביא הישגים כספיים מדומים לקראת ההפרטה"

השר קרעי: "שומע 'תתנצלו, תקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?"/מערכת וואלה!

שר התקשורת שלמה קרעי לא מרפה מדואר ישראל: קרעי חתם היום על תיקון רישיון לדואר ישראל אשר מתמקד בשירות ויקשה על הדואר משמעותית לסגור סניפים, גם אם אלה יהיו לא רווחיים, וכן מטיל על הדואר חיובים בכל הנוגע למיקומי הסניפים ביישובים שנמצאים באשכולות סוציו-אקונומיים נמוכים.

צעד זה מגיע לאחר שבשבוע שעבר קנס קרעי את הדואר בלמעלה ממיליון שקל בשל סגירת סניפים, דבר שאירע שבוע לאחר ההפסד של קרעי ואמסלם בבית המשפט העליון, שביטל פה אחד את פיטורי יו"ר דואר ישראל מישאל וקנין וקבע כי ההחלטה התקבלה באי סבירות קיצונית. בדואר אמרו אז כי מדובר היה בסניפים שהופעלו על ידי זכיינים וכי בשל תהליך ההפרטה נאסר עליהם לשכור עובדים חדשים.

ברישיון המתוקן נקבע כי חברת הדואר לא תהיה רשאית לסגור יחידות דואר ללא הודעה מראש למנכ"לית המשרד ותוך עמידה ברף של תנאי שירות. עוד נקבע כי במידה ותיסגר יחידת דואר, החברה תחויב לספק לציבור שירות חלופי מיד עם סגירת היחידה, וזאת לפרק זמן מוגבל עד לפתיחת יחידת דואר חלופית.

בנוסף, נקבע כי ביישובים שהמדד החברתי כלכלי שלהם (לפי פרסום הלמ"ס) הוא בין 1 ל-5, המרחק האווירי בין 90% מבתי האב לבין יחידת הדואר אותם היא משרתת, יעמוד על 2 קילומטר במקום 3 קילומטר ביישובים שבהם מתגוררים מעל 10,000 תושבים, ויעמוד על 4 קילומטר במקום 6 קילומטר ביישובים שבהם מתגוררים בין 3,000 עד 10,000 תושבים.

שלמה קרעי, דואר ישראל. ראובן קסטרו, נתי שוחט- פלאש 90, עיבוד תמונה
קרעי. " הרישיון החדש מאזן בין צרכי החברה לקראת ההפרטה לבין השמירה על האינטרס הציבורי שנפגע בעת האחרונה"/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, נתי שוחט- פלאש 90

לפי הודעת קרעי, "ברשיון המתוקן נקבעו דרישות שירות קפדניות, פרישה מיטבית וזמני המתנה נמוכים כתנאי לסגירת נקודת שירות, בדגש על יישובי הפריפריה החברתי והגיאוגרפית. הרישיון החדש מאזן בין צרכי החברה לקראת ההפרטה לבין השמירה על האינטרס הציבורי שנפגע בעת האחרונה. הפרטה איננה תירוץ לפגיעה בציבור. ההיפך הוא הנכון. לא אאפשר להמשיך לדרדר את השירות לציבור רק כדי להביא הישגים כספיים מדומים לקראת ההפרטה".

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש, הוסיפה כי "סגירת יחידות רבות גרמו לפגיעה בשירות לציבור. תיקון הרישיון קובע מבחנים אובייקטיבים למקרים בהם ייאסר לסגור סניפים, כדי להבטיח את טובת הציבור ורמת השירות הראויה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דואר ישראל. יחצ,
סניף דואר. החברה תצטרך לקבל אישור מראש לסגירת סניפים/יחצ

גורמים המעורים בפרטים מסבירים, שהשינויים שעשה שר התקשורת ברישיון נמצאים בתוקף כל עוד החברה ממשלתית, זאת אומרת עד למועד בו תופרט, ככל הנראה בחודשים הקרובים. ובכל מקרה בשנה האחרונה לדואר היה אסור לסגור סניפים בכלל ואילו עכשיו הדבר אפשרי, אבל תחת תנאים מחמירים מבעבר.

מנגד, טוענים גורמים אחרים, שאלה שחושבים שההפרטה תסתיים בחודשים הקרובים מאוד אופטימיים, שכן התהליך יארך עוד זמן רב וברישיון כלולים הסדרים שעוסקים ביום שלאחר ההפרטה ונוגעים לסגירת סניפים. מכיוון שהדירקטוריון מורכב ברובו מאנשיו של שר התקשורת, ספק אם יו"ר הדואר, מישאל וקנין, יוכל להעביר בו החלטה כלשהי, כל שכן בעניין סגירת סניפים.

בדואר ישראל בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully