וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יישובי הצפון מסירים כפפות: מפרסמים "מכרז לממשלה חדשה"

עודכן לאחרונה: 6.4.2024 / 20:37

פורום קו העימות מוחה על הפקרת הממשלה ואי העברת 3.5 מיליארד שקל כפי שהתחייב ראש הממשלה: "את פרטי המכרז המלא ניתן למצוא במלונות המפונים ובדירות האירוח של העקורים ברחבי הארץ, אצל בעלי העסקים שקרסו בצפון, בשטחי התיירות המתים בצפון, ובמשרדי הרשויות בצפון"

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נפגש עם ראשי הרשויות הנכנסים והיוצאים בצפון, 29 במרץ 2024/דובר צה"ל

פורום קו העימות בצפון מסיר כפפות. חצי שנה אחרי שהיישובים על הגדר פונו והממשלה לא העבירה את התקציב שהבטיח רוה"מ לפני יותר מחודשיים בסך 3.5 ולא הוקמה מנהלת או גוף שיטפל בהם, פותחים ראשי הרשויות החברות בפורום בצעדי מחאה חריפים והמודעה הזו היא הצעד הראשון בשורה של מחאות מתגלגלות שיחשפו בהמשך.

הפורום פרסם הערב מודעת מחאה ראשונה בנוגע למכרז פומבי כביכול לממשלה חדשה. "מכרז פומבי לאיתור ממשלה בישראל!", נכתב במודעה.

"פורום יישובי קו העימות מזמינים בזאת הצעות להגשה לממשלה חלופית בישראל כמפורט במסמכי המכרז.

"את פרטי המכרז המלא ניתן למצוא במלונות המפונים ובדירות האירוח של העקורים ברחבי הארץ, אצל בעלי העסקים שקרסו בצפון, בשטחי התיירות המתים בצפון, ובמשרדי הרשויות בצפון".

פורום קו העימות מזכיר כי הממשלה התחייבה להעביר לצפון 3.5 מיליארד שקל לפני חודשים רבים: "ערבות המכרז: בסך 3.5 מיליארד שקל".

הפורום מתעתד לערוך פעולות מחאה ולעלות שלב בדרישה לתמוך ביישובי הצפון הקורסים.

מודעת פורום קו העימות. יח"צ,
מודעת פורום קו העימות/יח"צ

בשבוע שעבר נדהמו בצפון לגלות שלמרות ההבטחות והתחייבויות, אין כסף, תוכנית או מינהלת שעתידים לסייע להם בעתיד הנראה עין.

לצפון הובטחו 3.5 מיליארד שקל כבר לפני כמה חודשים, ובשבוע שעבר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בהתייעצות עם ראשי היישובים בצפון, אנחנו עומדים להקים מנהלת מקבילה למה שעשינו בדרום, ונתייחס לצרכים האזרחיים שלהם וכמובן להחזרתם לבתיהם".

אבל הדברים לא רק מטעים, אלא גם אינם נכונים, שלא לומר שקריים: לא רק שהכסף שהבטיח נתניהו לא עבר, והממשלה בכלל לא הקצתה בתקציב 2024, סכום צבוע שמיוחד לצפון, לא 3.5 מיליארד וגם לא מיליארד שקלים, כפי שנאמר בפגישות סגורות לראשי הרשויות. כך שנכון לרגע זה, אין בכלל תקצוב לתוכנית לחיזוק ושיקום הצפון.

חצי שנה אחרי פינוי היישובים, סיום העבודה על טיוטת התוכנית שתכין את התשתיות לחזרתם הביתה עדיין אינה נראית באופק, איןכל טיוטה על הפרק, ואת התקציב שיממן אותה יקושש משרד רוה"מ ממשרדי הממשלה השונים, כל אחד על פי רוחב לבו. יש לשער שהסכומים שיועברו יהיו נמוכים באופן משמעותי מהבטחותיו של נתניהו, אם יעברו בכלל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש מועצת מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ. יואב איתיאל
דוידוביץ'. "תושבי הצפון נטושים, הממשלה איבדה את הצפון"/יואב איתיאל

"אין שום מנהלת", אמר דוד אזולאי ראש מועצת מטולה. "ביקשנו להיפגש עם ראש הממשלה והוא לא רואה אותנו ממטר. הוא אמר שדיבר איתנו לגבי הקמת המנהלת ואגיד בעדינות שהוא לא אומר אמת. שאלנו בקבוצה הפנימית אם ראש הממשלה דיבר עם מישהו משמונת ראשי הרשויות המפונות, הוא לא דיבר עם אף אחד. מזה שהממשלה איבדה אותנו, שהם לא יודעים מה זה הצפון ושכולם נאלמו ונעלמו, זה כבר ידוע. אבל להגיד שתואם איתנו עניין המנהלת? זה כבר שקר גס".

גם משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות זעם. "עד כה לא גובשה שום תכנית, למרות שחלפה כבר חצי שנה מתחילת המלחמה. גם התכנית שאנחנו הגשנו לא זכתה להתייחסות הולמת.

"הפגישה שתבענו לקיים עם ראש הממשלה לפני שבועיים והובטח שתיקבע תוך כמה ימים, לא יצאה אל הפועל. הצפון לא מעניין את הממשלה, תושבי הצפון נטושים, הממשלה איבדה את הצפון. משכך, אנחנו נקבל החלטה על הצעדים הבאים בהם ננקוט".

ראש מועצת שלומי גבי נעמן. עלול לאבד את תפקידו ולא לרוץ בבחירות בגלל טעות טכנית. יואב איתיאל
נעמן. "מתייסר לבשר לעובדים שלא יקבלו את מלוא המשכורת לפני הפסח"/יואב איתיאל

כך למשל היישוב שלומי על סף קריסה ועובדיו יקבלו רק מחצית מהמשכורות, כפי שנחשף בוואלה! ביום חמישי.

בעקבות הלחימה בצפון ירדו הכנסות המועצה ב-80%, בגלל הנחיית המדינה לפטור את התושבים שפונו מבתיהם מארנונה, מה שהביא לירידה של 4.5 מיליון שקלים בהכנסות. לצד זה, גביית הארנונה לתעשייה ומסחר, שגבוהה פי שניים מזו של הארנונה לתושב, צנחה בחדות מ-96% גביה לכ-50%, מה שמסב נזק של עוד 5.5 מיליון שקלים.

"עם אפס הכנסות, הוצאות קבועות והוצאות גדולות על טיפול במפונים שלי שפזורים ברחבי הארץ", אומר גבי נעמן, ראש מועצת שלומי, "הביאו אותנו למצב שאין לי כסף לשלם את מלוא המשכורות החודש ונאלץ לשלם רק את מחצית השכר ל-180 עובדים".

"גם המתנ"ס שלנו, שאמור לקבל שיפוי מהמדינה, עדיין לא קיבל את הכסף, ונאלצתי להזרים 1.4 מיליון כדי לשלם להם".

נעמן מספר שנאלץ ללוות כסף על מנת להמשיך לשרוד: "כרגע אנחנו נמצאים בגירעון של 12 מיליון שקלים סך הכול. מכיוון שצפיתי את הבעיה, כבר בחודש שעבר ביקשתי אישור לקחת הלוואה של 2.5 מיליון שקל. הגעתי למצב שאני נאלץ ללוות כסף כדי להמשיך ולעמוד על הרגליים. כואב לי ששלומי שהיא רשות יציבה, נקלעה למצב כזה, בגלל שהמדינה לא מעבירה לה את הכספים שהתחייבה להם. אני מתייסר לבשר לעובדים שלא יקבלו את מלוא המשכורת לפני הפסח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully