וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד לשכות המסחר נגד מירי רגב: "מאיצה את יוקר המחיה. שחררו את הנמלים מידי שרת היהלומים"

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 12:12

איגוד לשכות המסחר פנה לראש הממשלה ושר האוצר במתקפה חריפה על שרת התחבורה: "נמנעת מלהאריך תוקף היתר פריקה בנמלים בגלל התנגדות ראשי הוועדים, שיקולים פוליטיים אישיים גוברים על כל שיקול מקצועי"; עוד אומרים כי "שיטת הממשל בישראל פשטה רגל, משחיתה ומזהמת"

אנשים אוספים סחורה שנסחפה לחוף באשקלון/יניר יגנה

איגוד לשכות המסחר במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב: נשיא האיגוד שחר תורג'מן פנה לראש הממשלה ולשר האוצר בדרישה להוציא את נמלי הים מידיה של רגב.

תורג'מן מתייחס בדבריו לעובדה כי מזה כחודשיים, מספר רציפים בנמלי הים החדשים, מושבתים. זאת בעקבות הימנעותה של רגב מלחתום על הארכת תוקף היתר הפריקה באותם נמלים חדשים, היתר לו מתנגדים ראשי הוועדים השונים בנמל אשדוד.

לדברי תורג'מן, "המצב הקיים כיום מנציח את כוחם העודף של נמלי הים הוותיקים. השבתת פעילות דה פקטו של רציפים בנמל המפרץ ונמל הדרום היא פגיעה בתחרות ופגיעה ישירה בכיס של הציבור". הוא מוסיף כי "מה שהיה ידוע עד היום מפי השמועה, מוכח בפרסומים השונים אודות התנהלות משרד התחבורה תחת ניהולה של השרה רגב. שיקולים פוליטיים אישיים גוברים על כל שיקול מקצועי וכך גם ביעילות ותחרותיות בנמלי הים. שרת היהלומים פשוט מטביעה את התחרות בנמלי הים וגורמת להאצת יוקר המחייה בישראל".

שחר תורג'מן. ניב קנטור,
תורג'מן. "מה שראינו מעורר שאט נפש ומדיר שינה מעינינו"/ניב קנטור

תורג'מן מציין שאיגוד לשכות המסחר פנה לא אחת ולא פעמיים בעניין זה ואף לא אחת מפניותיו נענו. "זה הזמן של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' להתערב. שחררו את התחרות בנמלי הים מידיה הפוליטיות של שרת היהלומים רגב".

תורג'מן הוסיף עוד כי "מה שראינו בימים האחרונים בתחקיר של רביב דרוקר מעורר שאט נפש ממש ומדיר שינה מעינינו. באותה הנשימה, אני קורא לכלל המגזר העסקי להישיר מבט לציבור ולאמר את האמת - שיטת הממשל בישראל פשטה רגל, היא גורמת להיעדר יציבות שלטונית שפוגעת אנושות בכלכלת ישראל, הגיע הזמן לשיטת בחירות אזורית, בה העם בוחר ישירות את נבחריו ולא באמצעות מנהיגי המפלגות או חברי המפלגות כפי שנהוג ברוב מדינות ה-OECD. השיטה שנחשפנו אליה מייתרת את הדרג המקצועי במשרדי הממשלה, משחיתה ומזהמת את תהליך קבלת ההחלטות שנשאר בידיים פוליטיות בלבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שרת התחבורה מירי רגב, נמל אשדוד. יונתן זינדל, פלאש 90, ארז מיכאלי, עיבוד תמונה
מירי רגב. "מטביעה את הכלכלה הישראלית"/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90, ארז מיכאלי

נמל אשדוד נמצא במצב עגום, כאשר בינואר האחרון פרסם מבקר המדינה דו"ח חמור על הנעשה בנמל שהיה פעם שער הכניסה הימי המפואר של מדינת ישראל והפך בשנים האחרונות למקום שמי שיכול נמנע מלהיכנס אליו.

הנתון המעיד יותר מכל על המצב החמור הוא הצבתו של הנמל במקום ה-13 מתוך 14 נמלים כמוהו בעולם, במדידת זמן השהייה של אוניות מכולה על פי הבנק העולמי. זמן שהיה ארוך, פירושו עלות כספית גבוהה לבעלי האוניות, מה שהופך את אשדוד לנמל מוקצה מבחינה מסחרית ופוגע בהכנסותיו בצורה אנושה.

בדו"ח סוקר המבקר את היווצרות ה"פקקים" בנמלים בזמן הקורונה, שעלותם למשק עמדה על 5.1 מיליארד שקלים ב-2021, והשפעתם על האינפלציה היה בעליה של 0.1%, שנבעו מבעיות של פריקת האוניות.

זמן פריקת המכולות עלה אז ב-150%, זמן פריקת המטען הכללי (ברזל, פלדה) עלה ב-270% וסחורה בתפזורת ב-644%. מאז ירדו זמני הפריקה בכל הנמלים האחרים בישראל בכמעט 40%, בעוד שזה של נמל אשדוד עלה ב-7%.

לאחרונה מונה לנמל מנכ"ל חדש, בנקאי חסר כל רקע בספנות אשר נחשב להצנחה של מירי רגב. בנמל אשדוד קיבלו בתדהמה את המינוי כאשר העובדים היו מוטרדים מהבחירה באדם חסר ניסיון שלא הגיע מהתחום: "הביאו סמנכ"ל מבנק, בלי רקע בספנות ותפעול ומצפים ממנו לנהל נמל, שמורכב מכמה ועדי עובדים חזקים, שספק אם מי שבא מתחום הבנקאות יוכל להתמודד איתם".

עוד אמרו גורמים בבנק כי "לוי הוא מינוי של מירי רגב ונוח לה שאין לו ניסיון, ככה היא תוכל לשלוט בו באמצעות גורמים בעלי כוח בנמל. את אלי בר יוסף היא לא הצליחה למנות, אז היא הסתפקה במינוי של יסמן. לא ייתכן שנמל אשדוד, שנכנס כבר לתחרות ונמצא במצב בעייתי מאוד בכל הפרמטרים, יקבל מנכ"ל חסר ניסיון ולא מנכ"ל שיוכל לתקן את הכשלים ולהביא אותו להיות המוביל בישראל"

בשנה וחצי האחרונות מי ששימש מנכ"ל בפועל הוא אלי בר יוסף, מקורבה של רגב שמונה כמחליף זמני למנכ"ל המתפטר, שיקו זנה, ביוני 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully