וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנמל אשדוד נדהמו מהמנכ"ל החדש: "בנקאי בלי רקע בספנות, יסמן של מירי רגב"

18.4.2024 / 7:28

גורמים בנמל הגיבו למינוי של ניסן לוי למנכ"ל הנמל: "מצפים ממנו לנהל נמל, שמורכב מכמה ועדי עובדים חזקים, שספק אם מי שבא מתחום הבנקאות יוכל להתמודד איתם. הוא חסר ניסיון רלבנטי ולמירי רגב נוח ככה"

אנשים אוספים סחורה שנסחפה לחוף באשקלון/יניר יגנה

נמל אשדוד הודיע אתמול בבוקר על מינויו של רו"ח ניסן לוי לתפקיד מנכ"ל חברת נמל אשדוד. לוי שימש בתפקידו האחרון סמנכ"ל ובכיר וחבר הנהלה בבנק מזרחי טפחות, ומגיעה לאחר קריירה ארוכה בתחום הפיננסים. המינוי יובא היום לאישור הדירקטוריון ולחתימת השרים רגב ואמסלם.

בנמל אשדוד קיבלו בתדהמה את המינוי כאשר העובדים היו מוטרדים מהבחירה באדם חסר ניסיון שלא הגיע מהתחום: "הביאו סמנכ"ל מבנק, בלי רקע בספנות ותפעול ומצפים ממנו לנהל נמל, שמורכב מכמה ועדי עובדים חזקים, שספק אם מי שבא מתחום הבנקאות יוכל להתמודד איתם".

עוד אמרו גורמים בבנק כי "לוי הוא מינוי של מירי רגב ונוח לה שאין לו ניסיון, ככה היא תוכל לשלוט בו באמצעות גורמים בעלי כוח בנמל. את אלי בר יוסף היא לא הצליחה למנות, אז היא הסתפקה במינוי של יסמן. לא ייתכן שנמל אשדוד, שנכנס כבר לתחרות ונמצא במצב בעייתי מאוד בכל הפרמטרים, יקבל מנכ"ל חסר ניסיון ולא מנכ"ל שיוכל לתקן את הכשלים ולהביא אותו להיות המוביל בישראל"

בשנה וחצי האחרונות מי ששימש מנכ"ל בפועל הוא אלי בר יוסף, מקורבה של רגב שמונה כמחליף זמני למנכ"ל המתפטר, שיקו זנה, ביוני 2022.

שרת התחבורה רגב, ניסתה למנות אותו כמעט בכוח ולא הצליחה אחרי שנפסל בוועדת המינויים. זמן רב אחרי היא עוד ניסתה להפוך את המינוי הזמני לקבוע עד שמצאה את הפתרון החלופי בדמות הצנחה של מנכ"ל לא מנוסה. זהות המועמדים הפעם, בניגוד לסיבוב הקודם, נשארה חסויה.

בינואר האחרון פורסם דו"ח חמור של מבקר המדינה על הנמל, אשר קבע שהוא מפגר אחרי העולם ונמצא במקום ה-13 מתוך 14 נמלים שנבדקו, עם מנגנון שנותן בונוסים למי שעובד פחות. התוצאה היא שאוניות מתעכבות בו פי כמה ביחס לנהוג בעולם, ושהנמל הצליח לחולל נזק של מיליארדים ליבוא ואחראי לעלייה של 0.1% באינפלציה.

מימין: עופר מלכה, מירי רגב, ניסן לוי. שלומי גבאי, צילום מסך קשת 12, גבריאל סטרוק,
מימין: מלכה, רגב לוי. "לא ייתכן שנמל אשדוד, שנכנס כבר לתחרות ונמצא במצב בעייתי מאוד בכל הפרמטרים, יקבל מנכ"ל חסר ניסיון"/שלומי גבאי, צילום מסך קשת 12, גבריאל סטרוק

מוקדם יותר השבוע נחלה רגב כישלון עם מהלכיה ברשות שדות התעופה, אחרי שוועדת המינויים פסלה את המועמד שלה למנכ"ל, עופר מלכה, מאחר ולא עמד בתנאי הסף לתפקיד.

בחודשים האחרונים שרת התחבורה עסוקה בעוד מינוי שנוי במחלוקת, הפעם למנכ"ל רשות שדות התעופה. המועמד שאינו עומד בתנאי הסף הפעם, הוא עופר מלכה, איש ליכוד, שכיהן כמנכ"ל משרד התחבורה במשך שנה, הוצנח על ידה למועצת הרשות, והתפטר ממנה כדי להתמודד על התפקיד הרם.

מועצת הרשות, שלטענתה בחנה את הרזומה של מלכה, מצאה שהוא מתאים לתפקיד, אישרה את מינויו והעבירה אותו לשלב הבא. אלא שלוואלה כסף הגיע צילום מסך של המסמך היחיד שהוצג בפני חבריה - קורות חיים כתובות ברישול וחסרות: בלי תאריכים, בלי פירוט של כמה זמן כיהן בכל תפקיד, ובלי יכולת אמיתית לתהות על קנקנו של המועמד.

"המועצה תפקדה כבובה של רגב", אמר לוואלה גורם במשרד התחבורה. "היא לא מילאה את התפקיד שלה כגוף אחראי על הרשות, לא ביצעה אפילו בדיקה בסיסית וצייתה באופן עיוור לבקשתה של שרת התחבורה, מה שהופך את תפקודה לבלתי מתקבל על הדעת. איפה יו"ר המועצה, יצחק גרשון? למה הוא לא בלם את החרפה הזאת?".

בעקבות הדברים פנתה התנועה לאיכות השלטון לשרה ולמועצה ודרשה להקפיא את המינוי ואף איימה בפנייה לבג"ץ. מעו"ד סתיו ליבנה להב מהתנועה לאיכות השלטון, נמסר כי "ניצחון חשוב במאבק נגד מינויים פוליטיים פסולים ומינוי של מועמד שאינו עומד בתנאי הסף לתפקיד כה רגיש. אנו קוראים לשרת התחבורה ללמוד מהמקרה ולקדם בעתיד רק מינויים ראויים וחפים משיקולים פוליטיים. רשות שדות התעופה זקוקה לניהול יציב ואפקטיבי כדי להתמודד עם האתגרים הניצבים בפתחה. התנועה לאיכות השלטון תמשיך להיאבק ללא מורא בשחיתות ובפגיעה בטוהר המידות, למען האינטרס הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully