וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע של אופטימיות: למה כולם מרוצים מתוצאות התקיפה באיראן?

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 17:47

התקיפה הלילית הכירורגית של חיל האוויר באיראן יכולה לסמן את תחילת סוף המלחמה. כשישראלים, האמריקנים, האיראנים ושווקי ההון מרוצים מהתוצאה. הבורסה צפויה לעלות מחר והשקל יתחזק לעומת הדולר, אך מה יישאר מזה בהמשך?

תקיפות בטהרן, איראן, 26 באוקטובר 2024/סעיף 27א

השבוע ייפתח מחר בוקר בשלושה אירועים המשפיעים על אורחות החיים שלנו. הראשון כמובן הוא התקפת מטוסי חיל האוויר הישראלי היום לפני בוקר באיראן.

האירוע השני הוא ההכרזה הרשמית שהגענו לימי "אחרי החגים" וכל התירוצים לדחיית החלטות חשובות אינן מתקבלות.

האירוע השלישי למי ששכח הוא כניסתו היום בחצות של שעון החורף והזזת מחוגי השעון שעה אחת לאחור. אז כשמחר בבורסה שעון יראה על 7:00 בבוקר ירגיש לכם חם מדי, דעו שלפי השעון המקורי היינו אומרים להיות ב-8:00. אז מחר חוזרים לעבודה על מלא וטוב שכך.

עם כל הכבוד לשעון החורף ולחזרה לעבודה על מלא, הדבר העיקרי שישפיע על חיינו בחודשים הקרובים היא ההתקפה על איראן. זאת הייתה התקפה "על פי בקשתך". כל הצדדים המעורבים במלחמה קיבלו את שלהם באמצעות מהלך חכם זה.

כשיאיר לפיד משמאל וטלי גוטליב מימין מבקרים את מתכונת התקיפה בנימוק שניתן היה לגבות מהאיראנים מחיר גבוה יותר, זה סימן שהתקבלה ההחלטה הנכונה.

תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אש בטהראן הלילה. התקפה "על פי בקשתך"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האמריקנים שהולכים לבחירות לנשיאות בעוד 10 ימים קיבלו מיני דרמה ביטחונית שלא תביא למלחמה כוללת והשפעתה על הבחירות יהיו מינוריות. הישראלים קיבלו את שלהם בכך שהגיבו למתקפת הטילים האיראנית בצורה מדודה מה שיפחית משמעותית את התמריץ למתקפת נגד.

אפילו האיראנים קיבלו את שלהם (תרתי משמע). הם ניסו למזער את הנזקים וכינו את המתקפה כפי שבן גביר נוהג לכנות "דרדלה". מדינות המפרץ נושמות לרווחה. הן לא יזכו לעונש איראני ומחירי הנפט לא יאמירו.

התגובה הישראלית המדודה והחכמה, עשויה להאיץ את המגעים לסיום המלחמה בבחינת תחילת הסוף. כולם מעוניינים בהסדר סופי: הישראלים, האמריקאים, האיראנים ואפילו החיזבאללה. בהמשך יגיעו גם העזתים. ואת זה בדיוק מה שאוהבים בבורסה.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אפילו האיראנים קיבלו את שלהם (תרתי משמע). הם ניסו למזער את הנזקים וכינו את המתקפה כפי שבן גביר נוהג לכנות "דרדלה". מדינות המפרץ נושמות לרווחה. הן לא יזכו לעונש איראני ומחירי הנפט לא יאמירו.

הסדר שיביא לסיום המלחמה באמצעות החלטה 1701 משופרת של מועצת הביטחון תביא להחזרת תושבי הצפון והדרום, לצמצום בהוצאות המלחמה השוטפות ולחזרת המשק לצמיחה. חברות דירוג האשראי שאיימו להמשיך ולהוריד את הדירוג, יבלמו מגמה זו.

אמנם הדירוג לא יעלה מידית, אבל אם מגמות הרגיעה יימשכו, אז בהחלטת הדירוג הבאה צפוי אופק דירוג חיובי. את כל המגמות הללו אוהבים בבורסה. כפי ששדרן הספורט המיתולוגי יורם ארבל צבע בשירו הידוע והחד פעמי את השלכת בירוק, כך מסכי הבורסה ייצבעו בירוק.

גרף עולה בורסה. ראובן קסטרו ושאטרסטוק, עיבוד תמונה
המסכים צפויים להיצבע מחר בירוק/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו ושאטרסטוק

שבוע המסחר בבורסה ייפתח מחר עם מניות רבות הצבועות בצבע קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה עם עליות שערים רב ענפית. חגיגות בולטות במיוחד יהיו במניות הבנקים וחברות הנדל"ן.

שוק המניות לא יהיה היחיד שיפיק תועלת מהתקיפה הכירורגית: שוק מטבע החוץ (שם לא ייערך מחר מסחר) ייפתח מחרתיים עם צפירת הרגיעה המלווה בהתחזקות משמעותית של השקל לעומת הדולר וגם לעומת היורו.

לפרשנות האופטימית הזאת מומלץ לצרף כוכבית. ייתכן שבמשא ומתן שייפתח במהלך השבועות הקרובים יהיה מהמורות שבהם הצד הפסימי עלול לנצח. למרות פסק הזמן האיראנים עדיין לא נסוגו מהצהרת כוונותיהם על רצונם להשמיד את ישראל.

ייתכן שהם יחפשו בהמשך עיתוי מוצלח יותר. בנוסף עדיין לא ברורות תוצאות הבחירות בארה"ב וכיצד תשפיע בחירה אפשרית של דונלד טראמפ (המועדף על מרבית הישראלים) או של קמלה האריס על ההתפתחויות במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully