וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר אגרקסקו: העובדים מתבצרים בבניין ההנהלה

ענת עובדיה

19.7.2011 / 13:41

במחאה על ההודעה לפיה יש לפטר באופן מיידי כ-200 עובדים, עובדי החברה הפגינו והבעירו צמיגים מול בניין ההנהלה, וכעת הם מתבצרים במקום. "לא נעזוב עד שהמדינה תנקוט עמדה"

משבר אגרקסקו מחריף: ועד העובדים של החברה לייצוא חקלאי, אגרקסקו, מתבצר בשעה זו (שלישי) מול משרדי ההנהלה בתל אביב במחאה על הודעת נאמן החברה, עו"ד שלמה נס, לפיה יש צורך בפיטורים מיידים של כ-200 עובדים. במהלך ההפגנה העובדים הבעירו צמיגים, ומוקדם יותר חסמו את הכביש ברחוב החשמונאים.

"לא נעזוב את הבניין עד שלא יימצא פתרון", אמר יו"ר ועד העובדים בחברה, שאול צבעוני, בשיחה עם וואלה! חדשות. "המדינה, שהיא בעלת המניות העיקרית בחברה, בעצם הכניסה את עצמה להקפאה מרצון, אפשר לומר בהתנדבות, מאז שאגרקסקו נכנסה להקפאת הליכים", הסביר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נאייש את הבניין 24 שעות ביממה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגרקסקו נמצאת בשליטת המדינה, המחזיקה ב-30.3% מהמניות וברוב בדירקטוריון. החברה נקלעה למשבר תזרימי, לאחר שאת שנת 2010 סיימה בהפסדים כבדים, וחובותיה מסתכמים ב-106 מיליון אירו, כאשר הנושים המרכזיים שלה הם מחזיקי האג"ח. לפני כשבועיים החליט בית המשפט המחוזי בתל אביב להאריך את הקפאת ההליכים לחברה עד ל-20 ביולי, בכדי לאפשר לנאמן החברה, עו"ד שלמה נס, לנסות למכור אותה.

"יש פה מצב ש-350 עובדים בארץ ועוד כ-180 בעולם נמצאים בסכנה והמדינה לא נוקטת עמדה. היא יודעת שאף אחד מהם לא ייקבל שקל כפיצויים, וזו אך ורק אחריות של המדינה"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, צפוי להיפגש בהמשך היום עם ראשי משרד האוצר, כדי לדון בפתרון במצוקת העובדים, והעובדים מסבירים כי הם יישקלו את המשך המחאה בהתאם להתפתחויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"350 עובדים בארץ ועוד כ-180 בעולם נמצאים בסכנה והמדינה לא נוקטת עמדה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לאחר שהעובדים היו הראשונים בבית המשפט שתרמו סך של שני מיליון שקלים לטובת תקופת ההקפאה משכרם, בא הנאמן ומבקש לפטר כ-250 עובדים בטענה של חשש לגירעון בקופת ההפעלה", הוסיף צבעוני. "ממה העובדים יחיו? הם לא ייקבלו שקל מביטוח לאומי או מדמי אבטלה, ומי יודע כמה זמן הם יישארו במצב הזה"?

"על כך נאמר 'הרצחת וגם ירשת', כלומר לאחר שהשתמש הנאמן בכספי תרומת העובדים הוא בא לפטרם", הוסיף צבעוני. "מעבר לכך ראוי שבית המשפט טרם קבלת החלטתו
ייבחן היטב את סך הכספים אשר נמצאים בקופה והאם הנאמן לא מפלה לרעה את העובדים תוך העדפה של נושים אחרים".

צבעוני הדגיש עוד כי העובדים מתכוונים לאייש את הבניין 24 שעות ביממה, "עד שהמדינה תצא 'מההקפאה' בעניין זכויות הפרישה של העובדים, שהן הנמוכות במגזר הציבורי".

עוד על המשבר באגרקסקו:
נכנע ללחץ: מנכ"ל אגרקסקו הודיע על התפטרותו
”המדינה והבנקים לא מוכנים להזרים מימון לאגרקסקו"
”אלף חקלאים יקרסו אם אגרקסקו תיכנס לפירוק”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully