וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל פרסם את מועדי החלטות הריבית ל-2017

סוניה גורודיסקי

19.10.2016 / 14:12

לאחר ההחלטה להפחית את תדירות פרסומי החלטות הריבית מ-12 פעמים בשנה ל-8 בלבד, מפרסם היום בנק ישראל את לוח מועדי החלטות הריבית לשנת 2017

קרנית פלוג שמונתה להיות נגידת בנק ישראל. נועם מושקוביץ
קרנית פלוג/נועם מושקוביץ

לאחר ההחלטה להפחית את תדירות פרסומי החלטות הריבית מ-12 פעמים בשנה ל-8 בלבד, מפרסם הים (ד') בנק ישראל את לוח מועדי החלטות הריבית לשנת 2017.

בקביעת לוח הפרסומים נבחנו מספר חלופות למועדי קבלת החלטות הריבית, תוך שנלקחו בחשבון מועדי הפרסום של נתונים כלכליים מרכזיים, חגי ישראל, ושיקולים נוספים. השינוי בתדירות ההחלטות יחל בחודש פברואר 2017. ככלל, החלטות הריבית ימשיכו להתפרסם בימי שני, למעט במועדים בהם בשל שיקולים תפעוליים שונים הדבר לא יתאפשר.

בנוסף, בנק ישראל הודיע כי כתוצאה של המעבר ל-8 החלטות, בשנת 2017 יתקיימו בפועל שלושה תדרוכי עיתונאים ולא ארבעה . תדרוך עיתונאים אחרון ל-2016 יתקיים בסוף דצמבר 2016. החל מ-2018 יתקיימו ארבעה תדרוכי עיתונאים בשנה בינואר, באפריל, ביולי ובאוקטובר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מועדי הריבית. גלובס, עיבוד תמונה
מועדי הריבית/עיבוד תמונה, גלובס

נזכיר כי לפני חודש בנק ישראל הודיע רשמית על הורדת תדירות פרסום החלטות הריבית בשנת 2017 מפעם בחודש לפעמיים ברבעון, זאת כדי ליישר קו עם מה שנהוג בארה"ב, באיחוד האירופי, בבריטניה וביפן. הבדיקה של הוועדה המוניטרית העלתה שקיימים יתרונות וחסרונות למצב בו תדירות ההחלטות היא 8 פעמים בשנה לעומת המצב הקיים.

מבין השיקולים בעד הורדת התדירות צוין אז כי המהלך תואם את התנודתיות הלא גבוהה של המשתנים הכלכליים בישראל, ותדירות נמוכה יותר תאפשר ניתוח מעמיק יותר של המגמות היסודיות. נוסף על כך, בבנק ישראל סבורים כי התמתנות התנודתיות של האינפלציה מאפשרת לבנק ישראל לרווח מעט את תדירות ההחלטות, שכן לא נדרשות תגובות מהירות לייצוב הציפיות.

מנגד צוין כי תדירות נמוכה יותר כרוכה בהקטנת הגמישות להגיב לאירוע בלתי צפוי על ידי שינוי בריבית במועד קבוע מראש, עם זאת, רוב חברי הועדה המונטירית סברו שהקטנת הגמישות הינה משנית בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully