וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרות רישוי רכב בישראל - הגבוהות בעולם

דובי בן גדליהו

8.11.2016 / 12:24

לא רק מיסי הקנייה החלים על רכישת רכב בישראל הם הגבוהים בעולם: מחקר של הכנסת גילה פער של 310% לרעת ישראל באגרות הרכב בהשוואה לאגרות שנגבות ב-12 מדינות. האגרה המירבית לרכב דו גלגלי בישראל: 270 שקל בהשוואה ל-145 שקל בעולם

ישיבת ממשלה, 6 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
הכנסות משרד התחבורה מאגרות: 4.1 מיליארד שקל/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

עובדה ידועה היא, שמס הקניה ומיסי הרכישה הכוללים (מכס מע"מ ועוד) שמוטלים על רכב חדש בישראל הם מהגבוהים בעולם, אולם כעת מגלים נתונים רשמיים כי גם אגרות הרישוי על רכב בישראל הן הגבוהות בעולם, ובפער גדול.

ממחקר של מרכז המחקר של הכנסת, שהוזמן על ידי יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, עולה כי האגרה בישראל גבוה מהממוצע העולמי בכל קטגוריות רישוי הרכב – פרטי, דו-גלגלי, מוניות, משאיות ואוטובוסים. המחקר בדק לא רק את גובה האגרה האבסולוטי אלא גם תיקנן אותה ביחס לכוח הקניה היחסי בישראלי ובשאר העולם (שנגזר מההכנסה).

מהנתונים עולה כי בישראל האגרה הממוצעת לכלי רכב פרטי משלוש קבוצות הרישוי הראשונות היא 984 שקל במונחי כוח קנייה, בהשוואה לממוצע של 270 שקל בשאר העולם – גבוה יותר בשיעור של 310%.

האגרה המירבית לרכב דו גלגלי בישראל עומדת על 270 שקל בהשוואה לממוצע של 145 שקל במדינות שנבדקו – גבוהה יותר בשיעור של כ-84%. גם בשאר קטגוריות הרישוי קיימים פערים של עשרות ומאות אחוזים לרעת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אגרות רכב. גלובס
אגרות רכב/גלובס

הכנסות משרד התחבורה מאגרות רישוי - 4.1 מיליארד שקל בשנה

בארצות הברית, לשם השוואה, נדרש רכב לשלם אגרה בגובה שווה ערך עד לכ-132 שקל, אחת לשנתיים בלבד, במדינות היקרות ביותר. על פי נתוני המחקר, בשנת 2014 (שנת הדיווח האחרונה) עמדו ההכנסות של משרד התחבורה מאגרות על כ-4.1 מיליארד שקלים, כאשר 98% מההכנסות מקורן באגרות רישוי שנתיות.

החוקרים מוסיפים כי בכל 12 המדינות שנבדקו, גובה האגרה לא תלוי בשנת הייצור של הרכב או במחיר הרכב. בישראל, לעומת זאת, גובה האגרה לכלי רכב פרטי נקבע על פי שנת ייצורו ומחירו, כך ששכל שהרכב יקר יותר האגרה עליו גבוהה יותר. זאת למרות, שעל פניו כלי רכב חדש צפוי להיות כשיר יותר מבחינה טכנית והדיקה שלו מהירה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully