וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תלונות: כך תוודאו שהרהיטים שרכשתם אכן יגיעו

27.11.2016 / 9:57

המועצה לצרכנות פירסמה שורת טיפים שיעזרו לכם להבטיח החזר כספי או ביטול עסקה לרכישת רהיטים במידה והספק לא עמד בהתחייבויותיו

חתימה על חוזה. ShutterStock
חוזים/ShutterStock

במועצה לצרכנות הצטברו לאחרונה תלונות צרכנים רבות נגד "בית אגמי", חברה לשיווק רהיטים בע"מ. רק מתחילת השנה התקבלו במועצה למעלה מ-50 תלונות כנגד בית העסק, אשר מונה מספר סניפים בפריסה ארצית. בעקבות התלונות הרבות המועצה לצרכנות מבקשת לשוב ולחדד המלצותיה לציבור הצרכנים בנוגע לביצוע עסקאות בענף הריהוט.

בתלונות טענו הצרכנים כי הזמינו בחברה רהיטים, שילמו את מלוא התמורה, אולם הרהיטים לא סופקו, על אף שמועד האספקה חלף לפני חודשים רבים (בחלק מהמקרים איחור של עד שנה). עוד טענו הצרכנים בפנייתם למועצה, כי כאשר בקשו לבטל את העסקה ולקבל את כספם בעקבות כך- כלל לא נענו על ידי בית העסק בו הזמינו הרהיטים ועבורם שילמו במיטב כספם. בתלונות אחרות, נטען כי ברהיטים שסופקו היו פגמים ובמקרים אחרים נטען כי סופקו רהיטים שאינם תואמים את פרטי ההזמנה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המלצות המועצה:

1. דרשו מהמוכר לציין בהזמנה או בחוזה את מועד האספקה. זו הדרך היחידה להוכיח את מועד האספקה המוסכם ביניכם ולהגן על עצמכם במקרה שבו לא תקבלו את המוצר במועד שהובטח לכם.

2. דרשו מהמוכר לציין בהזמנה את מחירו של כל פריט. זו הדרך היחידה לעצור תשלומים עתידיים במקרה של אספקה חלקית.


3. וודאו כי כל דרישותיכם וכל ההבטחות בנוגע לריהוט המוזמן יועלו על הכתב ויפורטו בטופס ההזמנה, בצירוף חתימת הנציג וחותמת החברה. האחריות למוצר והיקפה, סוג הריהוט המוזמן, דגם הריהוט (שם הדגם ומספר, אם יש), מידות מדויקות, סוג העץ וגוון העץ, סוג הריפוד (עור מלא או בחלק מהריהוט או בד, לרבות שם הדגם ומספר, אם יש) וגוון הריפוד (שם ומספר המופיעים במניפת הצבעים של בית העסק). כמו כן, מומלץ לוודא כי נציג המכירות אף דואג לשרטט את מבנה הריהוט המוזמן על גבי טופס ההזמנה או בנספח אליו.

4. סרבו לשלם את מלוא התמורה לפני מועד האספקה – מהתלונות המתקבלות במועצה אנו למדים שכאשר בית-העסק דורש את מלוא או רוב התשלום במזומן או לפני מועד אספקת המוצר- יש חשש לחדלות פירעון או קשיים.


5. דרשו שתשולם לבית העסק מקדמה בלבד (דמי רצינות), בעבור הריהוט המוזמן, וסכמו עמו כי היתרה תשולם לאחר מועד אספקת הריהוט לביתכם.

6. אם אתם לא מקבלים את הסחורה במעמד הרכישה, שלמו בצ'קים דחויים או בתשלומים באשראי למועד המאוחר ממועד האספקה.


7. אם בית-העסק לא סיפק את המוצר במועד שנקבע, יש לשלוח מכתב רשום/פקס עם אישור מסירה ולהודיע על ביטול העסקה, וכן לשלוח פקס לחברת האשראי לעצירת תשלומים עתידיים. בהודעה לחברת האשראי יש לפרט את הסיבה לאי אספקת המוצר (סגירת העסק, אי-אספקה במועד שסוכם).

8. על פי החוק, חובתכם לבדוק את הרהיט מייד עם קבלתו ואם התגלו פגמים או אי התאמה, מומלץ לסרב להרכיב את המוצר בבית. בנוסף, חובה לדווח מייד ובכתב על פגם או אי התאמה. אם הספק לא תיקן את הפגם תוך זמן סביר, אתם רשאים לדרוש פיצוי או לבטל את העסקה לפי בחירתכם.


9. זכרו: על פי תקנות ביטול עסקה, רשאי הצרכן לבטל עסקה לרכישת ריהוט תוך 14 יום מיום האספקה. על כן, כל עוד לא סופק המוצר ניתן לבטל את העסקה – מומלץ לשלוח את בקשת הביטול בכתב.

10. חשוב לזכור: לא חובה לעשות עסקה בכל מחיר ובכל תנאי. אם בית העסק לא מסכים לדברים בסיסיים ועקרוניים כגון תשלום מקדמה בלבד ואת רוב הסכום לאחר האספקה, לא מתחייב למועד אספקה ושומר על זכותו לעכב את האספקה, או לא נותן אחריות ראויה והוגנת- אזי אפשר לחפש בית עסק אחר שיסכים לתנאים הוגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully