וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: רשתות הפארם מחויבות לפרסם פערי מחירים בין ישראל לעולם

1.3.2018 / 9:00

הצו עליו חתם שר הכלכלה, אלי כהן, בתחילת חודש פברואר נכנס לתוקפו - ועל רשתות הפארם להציג כעת את פערי המחירים של מוצרי הטואלטיקה, בהם משחות שיניים ודאודורנטים. עם זאת, הרשות להגנת הצרכן תתחיל באכיפה רק מתחילת השבוע הבא

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: ציפיה בחנויות החשמל להורדת המכסים על המוצרים)

יותר שקיפות? רשתות הפארם מחויבות החל מהיום (חמישי) להציג את פערי המחירים בין ישראל לעולם על גבי מוצרי טואלטיקה, זאת לאחר שהצו עליו חתם שר הכלכלה, אלי כהן, בתחילת חודש פברואר נכנס לתוקפו. במסגרת הצו, פרסם המשרד את רשימת המוצרים שרשתות הפארם יחויבו להציג על גביהם את הפער במחיר.

הפעימה הראשונה, לפי הצו, כוללת משחות שיניים ודאודורנטים. מדובר במשחות שיניים של קולגייט: משחת שיניים מקס פרש Cool Mint משחה 100 מ"ל, משחת שיניים משפחתית 100 מ"ל ומשחת השניים טוטאל 100 מ"ל.

עוד במוצרים עליהם יחויבו הרשתות לפרסם את פערי המחירים בין ישראל לעולם ניתן למצוא דאודורנטים לנשים: דאב דיאודורנט ספריי אורגינל 150 מ"ל, דיאודורנטים לגברים של חברת ג'ילט - AI קליר ג'ל 70 מ"ל, ודיאודורנטים של חברת ספיד סטיק: 24/7 Fresh Rush ג'ל 85 גרם, וג'ל ספורט 85 גרם.

למרות שהצו נכנס לתוקף היום, גורמים במשרד הכלכלה מציינים כי ברשות להגנת הצרכן יפעילו אכיפה בפועל רק החל מיום ראשון, בשל חג הפורים וסוף השבוע שבפתח.

נזכיר כי באפריל בשנה שעברה ערך משרד הכלכלה סדרה של בדיקות במטרה לברר את הסיבות ליוקר המחייה בתחום הטואלטיקה. לאחר פרסום המסקנות, הוקמה ועדה הכוללת את כל הגופים הרלוונטים במשרד הכלכלה, בהם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, במטרה להפחית את המחירים. הוועדה פרסמה שורה של צעדים, בהם חוק שקיפות המחירים ברשתות הפארם, תמיכה באפליקציות להשוואת מחירים לטובת צרכנות נבונה ועוד.

עוד באותו נושא

משרד הכלכלה: זינוק של 50% במכירות המותג הפרטי ברבעון

לכתבה המלאה
משחות שיניים ומי פה. אבי כהן
משחות שיניים/אבי כהן
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully