וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהכסף יעבוד: הטיפים שיעזרו לכם להיכנס לעולם ההשקעות

אייל בן דוד

5.7.2018 / 6:15

מאקרו כלכלה? תנודתיות? מרביתנו לא בקיאים מספיק בשוק ההון כדי להיות משקיעים מקצועיים. למרות זאת, שמירה על מספר כללים יכולה לאפשר כניסה בטוחה לשוק. מדריך

בורסה. ShutterStock
בורסה/ShutterStock

כולנו יודעים שעדיף להשקיע את הכסף בצורה חכמה ולא להשאיר אותו מתחת לבלטה או בחשבון העובר ושב - אבל מה לעשות שאנחנו צריכים לאסוף את הילד מהגן ובדיוק התחילה סדרה חדשה בטלוויזיה.

לרובנו אין את הידע והניסיון, או הפנאי, להשקיע בצורה חכמה. אז לפני שאתם ממהרים ליועץ ההשקעות הקרוב לביתכם, הנה כמה נקודות למחשבה.

1. עקבו אחר מגמות מאקרו

אינכם צריכים לדעת מדוע מניות הן תנודתיות - אבל עליכם להבין שכך הן מתנהגות. התשואות שלכן לא מושפעות מהשאלה עד כמה אתם מבינים את האינפלציה הגלובלית, אבל הבנת המסגרת הכללית של איך עובד שוק ההון, מעקב אחר התפתחויות גיאופוליטיות בעולם, וקריאה פה ושם של כתבות העוסקות בצב הבורסה והשווקים, יאפשרו לכם לתפקד ולקבל החלטות בצורה יותר מושכלת וייתנו לכם שקט נפשי מעצם כך שיש לכם מושג מה אתם עושים.

עוד באותו נושא

אלפי שקלים במתנה: הרשימה הסודית של תקציבי השי לחג

לכתבה המלאה

2. קנו את מה שאתם מכירים

ב-1996, כתב איל ההשקעות וורן באפט במכתב לבעלי מניות בחברה שלו: "מה שמשקיע צריך זו היכולת להעריך נכונה עסקים נבחרים. ושימו לב למילה 'נבחרים' - אינכם צריכים להיות מומחים לכל חברה, ואפילו לא להרבה חברות. אתם רק צריכים להיות מסוגלים להעריך חברות בטווח היכולת שלכם". זה אכן היה אחד מעקרונות הליבה להשקעות של איל ההון הידוע - עליכם לדעת לענות על השאלה מדוע השקעתם בחברה או בתעשייה כלשהי ולהסביר למה מנייתן עלתה או ירדה. כך תרגישו הרבה יותר טוב ובטוח בהשקעה שלכם, וגם לא תרגישו צורך למכור או לקנות כל פעם שהמניה קצת עולה או קצת יורדת.

וורן באפט, מנכ"ל ויו"ר ברקשייר הת'אוויי. רויטרס
משקיע במה שהוא מכיר. וורן באפט./רויטרס

3. קחו בחשבון גם נדל"ן

לא רק בישראל - בכל העולם האוכלוסייה לא מפסיקה לצמוח, ובכל שנה עוד ועוד אנשים זקוקים לפתרונות דיור. היתרון של השקעה בנדל"ן היא שמדובר בנכס לכל דבר, שהסיכוי שערכו יצנח קטן משמעותית מזה של מניות או אג"ח. אחד המחסומים העיקריים לכניסה לשוק הנדל"ן כמשקיעים הוא גיוס ההון העצמי הדרוש לכך (בהנחה שכבר סיימנו, או קרובים לסיים, לשלם משכנתא על הנכס הנוכחי). ניתן להתגבר על המחסום באמצעות חיפוש הזדמנויות להשקעות בנדל"ן, שקימות היום יותר ויותר, המאפשרות גם לאדם מהשורה להשקיע גם בסכומים יותר קטנים.

4. אל תרוצו אחרי טרנדים

אם שמעתם על הזדמנות השקעה באינסטגרם או משמעון המוסכניק, כנראה כבר מאוחר מדי להרוויח באמת. קחו לדוגמא את סערת הביטקוין. מי שהשקיע במטבע הקריפטו כאשר נפתחה האפשרות (לפני לא מעט שנים), הרוויח הרבה מאוד כאשר ערכו של המטבע זינק בתחילת 2018. אבל מי שהחליט להצטרף בימי השיא של המטבע בתקופה האחרונה כנראה חווה דווקא הפסד בשל ירידת הערך שהגיעה באופן טבעי לאחר השיא. בהשקעות יש תמיד "מאמצים ראשונים" - אותם אנשים שנכנסים לתחומי השקעה בתוליים, ומחכים שההשקעה תהפוך טרנדית ושיגיעו המשקיעים "הממוצעים" אשר יאפשרו להם לעשות את האקזיט על המניות.

5. גוונו

דרך טובה לצמצם את החשיפה לסיכונים בהשקעות היא על ידי גיוון התיק, תוך שילוב של מניות, אג"ח, נדל"ן, מטבעות קריפטו, ועוד. ישנם משתנים רבים בשוק ההון כך שאף אחד לא באמת יכול לצפות או להבטיח לכם תוצאה כזו או אחרת להשקעות שלכם. לכן פורטפוליו מגוון עם נכסים שונים שמתנהגים שונה תחת השפעות שונות מקטין משמעותית את הסיכון הכללי שלכם - למשל, אם המניות בהן השקעתם צונחות, נכסי הנדל"ן והאג"ח שלכם יוכלו למנוע הפסד כספי בטווח הקצר.

הכותב הוא מנכ"ל iintoo ישראל, רשת חברתית להשקעות נדל"ן בחו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully