וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצאתם את הגלגל? כך תדאגו שלא יגנבו את הפטנט שלכם

אייל ברסלר

15.7.2018 / 8:44

פטנט הוא מסמך משפטי המעניק הגנה לרעיון שלכם ומונע מאחרים להשתמש בו באופן מסחרי. לכמה זמן תקפה ההגנה, איך מוציאים פטנט ומי יכול לעשות זאת? מדריך

סטודנט עם רעיון. ShutterStock
להגן על ההמצאה. רעיון/ShutterStock

פעמים רבות עולה במוחם של אנשים רעיון חדש והם בטוחים שהרעיון הזה הוא זה שיביא להם את המיליונים. הם בטוחים שמדובר בהמצאה הגדולה הבאה. על מנת להבטיח את אותו רעיון ואת הזכויות הקנייניות, כלומר, הבעלות על אותה ההמצאה, על היזם להגן עליה ולרשום אותה כפטנט. איך עושים זאת?

מהו פטנט?

פטנט הוא מסמך משפטי שניתן על ידי המדינה, ומשמש כלי בידי בעליו על מנת למנוע מסחור של טכנולוגיה מסוימת בזמן ובטריטוריה מסוימים. על פי המגבלות בחוק - סעיף 49 לחוק הפטנטים, ההגנה על הפטנט היא עד 20 שנה מתאריך ההגשה.

רישום הפטנט מעניק לבעליו את המונופול על ההמצאה ועל כל השימושים המוגדרים בהגשת הפטנט, לרבות ייצור, הפצה, העתקה, גניבת עין ועוד. בכך יכול הממציא מפירות ההמצאה.

מי יכול להגיש פטנט?

כל מי שיש לו המצאה חדשה בכל תחום שהוא, שלא פורסמה מעולם, בכל אמצעי פרסום שהוא (עיתונות, אינטרנט, מוצרי שיווק, הרצאות וכו), לרבות פרסום בפטנט מוקדם שפג תוקפו. בנוסף, להמצאה זו יש להוכיח התקדמות ההמצאתית - אותה התקדמות שאינה נראית כעניין מובן מאליו לבעל המקצוע ממוצע (סעיף 5 לחוק הפטנטים), וכן יש להוכיח את יעילותה ויישומה של המצאה זו. כך, רעיונות תיאורטיים שאינם יישומיים לא יוכלו להיחשב כהמצאות.

האם הפטנט שמגישים תקף בכך מדינות העולם?

לא, פטנט תקף רק במדינה בה הוא הוגש.

כמה עולה להגיש פטנט?

2,014 שקל לתשלום אגרת בקשה חדשה לפטנט.

כמה זמן אורך כל התהליך?

תהליך הגשת הפטנט עד קבלתו יכול להימשך כמה שנים, זאת בהתאם לעומס אצל רשמי הפטנטים. כמו כן, משך תהליך הגשת הפטנט תלוי בתחום בו מבקשים לרשום את הפטנט.

איך מגישים פטנט?

על מנת להגיש בקשה לפטנט, יש לערוך בקשה לפטנט ולהגישה לרשם הפטנטים, המדגמים וסימני מסחר, בצירוף האגרה כדין. ניתן להגיש את הבקשה עצמאית או באמצעות עורך פטנטים.

מומלץ להיוועץ בעורך פטנטים, שיוכל לייעץ ולתרום מניסיונו לגבי הגשת הפטנט וגיבוש האסטרטגיה סביב הגשת הפטנט. כמו כן , ביכולתו של עורך הפטנטים לבצע חיפוש עצמאי להמצאה חדשה ובדיקת ידע קודם שפורסם בעניין אותה טכנולוגיה, על מנת לקבוע את אותה התקדמות המצאתית.
באמצעות עורך הפטנטים ניתן לבצע ניתוח מקצועי שיכול לתת אינדיקציה האם הפטנט יוכל להתקבל ומה סיכויי הצלחה שלו בשוק.

עוד באותו נושא

אושרה הצעת החוק לקידום תחרות מול יבואנים בלעדיים

לכתבה המלאה

הכותב הוא עורך פטנטים ממשרד עורכי הפטנטים אייל ברסלר ושות'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully