וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי החגים": כך תוכלו לחזור לשגרה בצורה חלקה

סיגל שביט

2.10.2018 / 10:47

החזרה לעבודה אחרי החופשות אינה קלה והיא דורשת מרבים אנרגיה נפשית רבה. איך יכולים המנהלים והעובדים לוודא שהעבודה תחזור להתנהלות תקינה במהירות? מדריך

אילוסטרציה. ShutterStock
החגים שיבשו את שגרת העבודה/ShutterStock

מי מאיתנו לא מכיר את המשפט "נדבר אחרי החגים". תקופת החגים עצרה לנו את שגרת היומיום הכוללת עבודה ובית, והכניסה אותנו למרוץ אחרי הבישולים וארוחות החג. קצב החיים שלנו הפך להיות איטי יותר ואנחנו מקדישים בעיקר זמן לצבירת חוויות, לחופשה ולבילוי עם חברים ומשפחה. אבל, אחרי החגים כבר כאן ואתם חושבים על הקושי לחזור לשגרה הרגילה.

אתם לא לבד. החגים שיבשו בעסקים רבים את שגרת העבודה ורבים מאיתנו מרגישים את תחושת הדכדוך. רובנו מתמודדים עם הקושי לחזור לשגרת היומיום ואנו מרגישים שיש צורך להניע מחדש את הגלגלים, דבר הדורש מאיתנו אנרגיה נפשית רבה. אנו מסתכלים מסביב ונראה לנו שכולם כבר חזרו לשגרה, ואולי בעצם לא?

נציג 3 שלבים לחזרה לפעילות מלאה אחרי חופשה.

שלב 1 - היום הראשון אחרי החופש

יום הסתגלות - היום הראשון דורש השקעת אנרגיה כיון שצריך להסתגל לשינוי באנרגיה ובקצב ההתנהלות היומי ולהתניע מחדש פרויקטים קיימים. חזרה הדרגתית לעבודה מאפשרת בקרה וחזרה עם פחות זעזועים.

תכננו את החזרה לשגרה - מיד עם שובכם למשרד אין צורך להתנפל על העבודה. הקדישו כחצי שעה לתכנון החזרה שלכם. בדקו מה "הצטבר לכם על השולחן" עברו על המיילים וקבעו את סדר המענה עליהם, הבחינו בין דחוף לחשוב וסמנו נושאים שדורשים טיפול מיידי.

החזירו לפוקוס את המטרות שלכם - כדי שהזמן לא "ינזל" לכם בין האצבעות, הגיע הרגע לפקס את העשייה. דבר ראשון יש להחזיר לפוקוס את המטרות שלנו - אני ישבתי וכתבתי לעצמי מה אני רוצה להשיג בשבועיים הקרובים. מומלץ שכל מנהל ירשום מה המטרות שלו לשבוע הקרוב ולרבעון הקרוב. עודדו את העובדים גם לנהוג כך.

עודדו שיחות מסדרון בין העובדים לשיתוף בחוויות - היום כולנו מחוברים ברשתות החברתיות ורואים תמונות אחד של השני מחופשות ובילויים. יחד עם זאת, יש עדיין צורך בחיבור אישי בלתי אמצעי, לחלוק חוויות קטנות ואישיות. החיבור והשיתוף הבינאישי מהווים בסיס מצוין לקשרי עבודה חזקים בהמשך.

עוד באותו נושא

שי לחג: מי יקבל 1,700 שקל - ומי לא יקבל בכלל מתנה מהבוס?

לכתבה המלאה
צעירים עובדים מול מחשב. ShutterStock
מומלץ לערוך ישיבת צוות של כל העובדים לשיתוף והתנעה מחודשת/ShutterStock

שלב 2 - בשבוע הראשון לחזרה לעבודה

פעולת כדור השלג - מומלץ לערוך ישיבת צוות של כל העובדים לשיתוף והתנעה מחודשת. אחרי שהגדרנו אתמול מטרות, כעת הגיע הזמן לחשוב איך לקדם אותן. לפעמים, הדרך להשגת המטרה ארוכת הטווח וריבוי המשימות מרתיע אנשים, לכן חישבו רק על הצעד הראשון - מה הפעולה שתתניע את העשייה שלכם.

תמונת מצב משותפת - לקראת הישיבה עודדו את העובדים לערוך תמונת מצב של המשימות שלהם ולשתף אחד את השני בסטטוס פעילות - מה מצב הפרויקט? מה התקדם? מה תקוע? באופן זה, כל הצוות ידע מה המצב וחברי הצוות יוכלו להיעזר אחד בשני כדי לחזור ולקדם משימות מרכזיות.

שלב 3 - בחודש שאחרי החגים

בארגונים רבים בחודש נובמבר מתחילה היערכות לשנה הבאה. מומלץ למנהלים ולעובדים להתחיל להכין רישום של הרהורים ומחשבות לקראת שנת 2019

התבוננות חדשה על בעיות ישנות - הרבעון האחרון של השנה מתחיל. זה הזמן לעלות הילוך לקראת סוף השנה. בחנו מה ניתן לשפר בביצועים בהשוואה לשלושת הרבעים הקודמים. החופש היה זמן הפוגה טוב מהעשייה היום יומית. פעמים רבות, כשמתרחקים קצת, צפים ועולים רעיונות חדשים. לדוגמא, אחד מעובדי חברת ההייטק שאני מלווה נסע במונדיאל למשחק כדורגל. באמצע הכיכר האדומה במוסקבה בדרכו למשחק פתאום הבזיקה בו המחשבה על רעיון יצירתי חדש לפרויקט עליו עבד. חשוב לעודד הסתכלות שונה על העשייה כדי להגיע להישגים גבוהים יותר.

תחילת היערכות לשנת 2019 - בארגונים רבים בחודש נובמבר מתחילה היערכות לשנה הבאה. מומלץ למנהלים ולעובדים להתחיל להכין רישום של הרהורים ומחשבות לקראת שנת 2019 כבר עם החזרה לעבודה. רשמו דברים שהייתם רוצים לשנות ולשלב לקראת כתיבת תכניות העבודה לשנה הבאה.

הכותבת היא פסיכולוגית ארגונית, מומחית לניהול מנהיגות וחדשנות ארגונית וממקימות הקהילה "ארגונים ועסקים בעולם החדש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully