וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ קבע ש"זמן השטרסלרים עבר" - האמנם?

4.12.2020 / 1:30

שר האוצר ישראל כץ סבור כי העובדה שדירוג האשראי של ישראל נשאר על כנו מצביעה על התנהלות כלכלית נכונה. אביחי שניר, שטרסלר מלידה, סבור כי המציאות שונה. דעה

בווידאו: נתנינו קורא לגנץ שלא ללכת לבחירות/צילום: לע"מ

לפני כמה ימים התעוררתי בבוקר. הכל נראה כרגיל. יצאתי לריצת בוקר, אכלתי ארוחת בוקר, ישבתי מול המחשב, פתחתי את הדפדפן, קראתי את החדשות של הבוקר. פתאום נעשה לי חושך בעיניים. ככה פתאום, כותרת באחד האתרים צעקה שעבר זמני.

נכנסתי להלם, בדקתי דופק, מיששתי את העצמות. הכל נראה תקין. אבל בכל זאת, הכותרת מולי צעקה: "שר האוצר אמר שכל השטרסלרים עבר זמנם". התחלתי לחשוב מה אני עושה עם העבודה. האם אני צריך להתקשר לדיקן ולהודיע לו שאין טעם שאלמד היום? הרי אם השר אמר, מי אני שאתווכח. אבל לפני שאני מודיע על התפטרות, החלטתי שאולי כדאי לבדוק עוד פעם למה השר הפך אותי ללא רלוונטי. אזרתי אומץ, וקראתי את כל הכתבה.

גיליתי שמה שהרגיז את השר, זה מאמרי ביקורת (כתובים בכישרון רב, דרך אגב) של נחמיה שטרסלר. במקום לתקוף את הטענות שהעלה נחמיה שטרסלר, השר בחר להודיע שכל השטרסלרים עבר זמנם. ככה, בגלל שנחמיה שטרסלר מתח עליו ביקורת, שר האוצר הפך אותי ללא רלוונטי, רק בגלל שגם אני נולדתי שטרסלר. יחד אתי, הוא הפך עוד די הרבה אנשים ללא רלוונטיים. אני לא בטוח כמה שטרסלרים יש בישראל, אבל לדעתי יש לפחות כמה עשרות. אין לי מושג מה הקשר המשפחתי שלי לרובם (גם לא האם יש לי איזה קשר לנחמיה שטרסלר), אבל לדעת השר, כנראה ששם המשפחה זה מספיק. מעניין אם הוא היה אומר משהו דומה אם השם של הפרשן היה מזרחי, או כהן.

עוד בוואלה!

מטוס לראש הממשלה הוא בזבוז כסף? מה עם קצת גאווה לאומית?

לכתבה המלאה
נחמיה שטרסלר באזכרתו של דב יודקובסקי. נמרוד סונדרס
נחמיה שטרסלר/נמרוד סונדרס

על השוק השחור הסתכלת?

לא נעים לי לספר לשר האוצר, אבל הון שחור, ובזבוז כספים לא מביאים להורדת דירוג מיידית, אבל הם עדיין בעיה משמעותית, ומישהו יצטרך לשלם עליה

גיליתי גם שלשר יש טענה שמוכיחה שעבר זמנם של כל השטרסלרים. לטענתו, עבר זמנם של "השטרסלרים" כי הם טעו כשטענו שחברות הדירוג יורידו לממשלת ישראל את הדירוג. אז לתשומת לבו של שר האוצר: ב- 29 ביולי פרסמתי מאמר שבו טענתי שמבחינת המאקרו, אין סיבה להוריד לישראל את הדירוג. הסיבה היחידה שבגללה הדירוג עלול לרדת, זה חוסר התפקוד של הממשלה. לשמחתנו, חברות הדירוג החליטו שממשלה שלא מעבירה תקציב במשך כמעט שלוש שנים זאת לא סיבה להורדת דירוג. אני לא חושב שהשר צריך לזרוק עלי את האחריות על מה שכתבו שטרסלרים אחרים רק בגלל שנולדנו עם אותו שם משפחה.

יותר מזה, השר טוען שאי הורדת הדירוג זה אישור לכך שהמדיניות של הממשלה נכונה. למרות שעבר זמני, אני בכל זאת לא לגמרי בטוח שהוא צודק. קודם כל בגלל "רשת הבטחון" שהוא נתן לעובדים. אתמול שוחחתי עם סטודנט שהסביר לי שהוא עובד רק בגלל שהוא פראייר. כשהיה מובטל, הוא הרוויח 20% יותר. אני לא חושב שיש הרבה פראיירים כאלה, וזה אומר שהמדינה מבזבזת הרבה כסף שהיה יכול לעזור מאוד למי שבאמת צריכים.

שיבדוק גם מה קורה עם ההון השחור. במשך שנים, כל שר אוצר שנכנס לתפקיד הבטיח שהוא זה שיצמצם את השוק השחור. אבל בזמן של שר האוצר הנוכחי, השוק השחור עולה ופורח. אני יודע את זה כי אני מסתכל על כמות המזומנים במשק. בתקופה שבין ינואר לאוגוסט, כמות המזומנים במשק גדלה בכמעט 14 אחוזים. איזו סיבה יש לאנשים להחזיק כל-כך הרבה מזומן בתקופה שבה הפעילות הכלכלית במשק נמצאת בדעיכה, חוץ מאשר לשלם על עסקאות בשחור?

לא נעים לי לספר לשר האוצר, אבל הון שחור, ובזבוז כספים לא מביאים להורדת דירוג מיידית, אבל הם עדיין בעיה משמעותית, ומישהו יצטרך לשלם עליה. אז אם שר האוצר באמת חושב שעבר זמנם של השטרסלרים, יש לי הצעה בשבילו. אם השטרסלרים לא רלוונטיים כשהם מזהירים שהתנהלות הממשלה תביא לכך שכולנו נשלם יותר מדי, אולי הוא יסכים שהשטרסלרים (בעיקר אני) לא יהיו רלוונטיים גם כשזה יגיע לתשלום המסים על כל החובות המיותרים שהוא יוצר?

ד"ר אביחי שניר (שטרסלר) - האקדמית נתניה ואוניברסיטת בר-אילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully