וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות עולות מיליארדים? ניצלנו מחלופה הרבה יותר יקרה

15.12.2020 / 0:15

על פי ההערכות מערכת הבחירות המתקרבת עתידה לעלות סכום עתק. אביחי שניר מודה על מזלנו הטוב, כי החלופה של העברת שני תקציבים בזמן קצר היתה עולה לנו יותר. הרבה יותר

בווידאו: לוין מודיע על פיזור הכנסת ה-23/צילום: ערוץ הכנסת

אני מודה ששמחתי כשהממשלה נפלה, וזה לא בגלל שאני אוהב ימי חופש. זה בגלל שאם נתניהו וגנץ היו מעבירים את תקציב 2020 בתוך פחות משבוע ואת תקציב 2021 עד תחילת ינואר, הם היו אחראים לשוד שאת המחיר שלו משלמי המסים היו משלמים במשך שנים רבות, רבות, רבות.

יש רק שלושה הסברים אפשריים לנכונות של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ללכת למהלך שבו הם מעבירים את תקציב 2020 ו-2021 בתוך שבועיים: הראשון הוא שהם טיפשים שלא מבינים את המשמעות. השני, שהם מבינים, אבל לא אכפת להם. השלישי, שהם מבינים ושאכפת להם, אבל הם יודעים שהם לא יפגעו, כי כבר יש להם תוכנית להוציא לעצמם ולמשפחתם פטור מתשלום מסים.

הסיבה שבגללה להעביר תקציב בתוך זמן כל-כך קצר זה שוד היא שהכנסת לא מאוכלסת על ידי 120 מלאכים. אם היא הייתה מאוכלסת על ידי 120 מלאכים, האוצר היה מביא את התקציב, כולם היו חותמים ובזה היה נגמר העניין. אבל יהודי חכם שידע משהו על פוליטיקה, הנרי קיסינג'ר, אמר פעם ש-90% מהפוליטיקאים מוציאים שם רע ל-10% הנותרים. לכן, במקסימום, בכנסת יש 12 מלאכים. השאר יודעים היטב איך לסחוט את המקסימום ממצב שבו ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי חייבים להעביר את התקציב בתוך כלום זמן, ולכן אין לאף אחד דרך לבדוק אילו שינויים חברי הכנסת עשו בתקציב.

עוד בוואלה!

סלנו כבר לא על כתפינו: למה אנחנו אוכלים פחות ירקות?

לכתבה המלאה

הנפגע העיקרי: ליצמן

בתנאים שנוצרו, הליכה לבחירות זאת האופציה הכי זולה למדינת ישראל. כל אופציה אחרת הייתה יקרה בהרבה. ושלא יפחידו אותנו

זה אומר שמי שהכי נפגע מזה שהממשלה נפלה, זה לא ראש הממשלה וגם לא ראש הממשלה החליפי. מי שהכי נפגע זה יו"ר ועדת כספים, ח"כ ליצמן. ברגע שהתקציב היה מגיע לכנסת, הוא היה בעמדה להכניס פנימה איזה שינויים שהוא רוצה. מכיוון שבשל הזמן הקצר אי אפשר היה להצביע על התקציב סעיף-סעיף, לחברי הכנסת לא הייתה ברירה. או שהם היו מאשרים את התקציב עם כל השינויים שליצמן עשה, ושאת רובם הם אפילו לא הספיקו לקרוא, או שהם היו אחראים לזה שהממשלה תיפול.

ככה ליצמן יכול היה, למשל, להפוך כספים שהוקצו לחרדים בהוראת שעה לבסיס התקציב. זה אומר שבשנה הבאה, כשיצטרכו לבטל כל מיני דברים בגלל שהכסף נגמר, הכספים לישיבות ולעמותות חרדיות היו ממשיכים להגיע. הקיצוצים היו מגיעים למקום אחר. וליצמן לא היה לבד. גם שאר חברי ועדת כספים היו בעמדה לעשות לא מעט תרגילים. איכשהו, יש לי הרגשה שאפשר לסמוך על ניר ברקת, אחמד טיבי, בצלאל סמוטריץ', שלמה קרעי ויתר חבריהם לוועדת הכספים שהם היו מוצאים למי להעביר כספים. לצערי, כנראה שאני לא הייתי בין המקבלים.

לכן, בתנאים שנוצרו, הליכה לבחירות זאת האופציה הכי זולה למדינת ישראל. כל אופציה אחרת הייתה יקרה בהרבה. ושלא יפחידו אותנו עם אמירות שבחירות יעלו שלוש מיליארד שקל. ליד הסכומים שהכנסת הייתה מאשרת אם היו מעבירים שני תקציבים בשבועיים, שלושה מיליארד שקל זה אפילו לא דמי כיס.

ד"ר אביחי שניר - האקדמית נתניה ואוניברסיטת בר-אילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully