וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרטגיה של התרחבות: 'אלקטרה צריכה' מציגה רווחים, הסכמים ותכניות

עודכן לאחרונה: 2.6.2023 / 9:43

לאחר שפרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה הנוכחית (2023), מדווחת קבוצת 'אלקטרה מוצרי צריכה' על 2 מהלכים אסטרטגיים מרשימים: זכיינות-על למותג אדידס בישראל עם הבטחה להתרחבות והקמת מועדון לקוחות מבוסס אשראי, שירכז את כל מותגי הקבוצה תחת גג אחד

אישה בחורה צעירה שמחה מאושרת כרטיס אשראי מחשב. ShutterStock
צעד נוסף לאלקטרה: תקים מועדון לקוחות מבוסס כרטיס אשראי חוץ בנקאי/ShutterStock

בדיווחים שפרסמה השבוע, הודיעה 'אלקטרה מוצרי צריכה' על שני מהלכים משמעותיים כהמשך לאסטרטגיית ההתרבות שהיא מובילה בשנים האחרונות.

לאחר שהשיקה בקול תרועה רועם, את ענקית הקמעונאות 'קרפור' והבטיחה תחרות אמיתית בתחום מוצרי הצריכה לבית, כעת היא מדווחת על מהלכים אסטרטגיים נוספים כמו מצהירה: אלקטרה לא עוצרת!

בדיווח שיצא אמש (ד) נמסר כי החברה חתמה עם אדידס על מזכר הבנות לניהול מו"מ לחתימת הסכם, במסגרתו, אלקטרה תהווה זכיין-על למותג בישראל.

בין הסיכומים, הוחלט כי בחודש אוקטובר השנה, יועברו 28 סניפי אדידס הקיימים לרשותה של אלקטרה צריכה (באמצעות חברה נכדה שלה) בעוד מצידה היא מתחייבת לרכוש את המלאי הקיים מכל החנויות, כמו גם את הרכוש הקבוע, ואת הזכויות וההתחייבויות השונות שהן מחזיקות.

במסגרת ההבנות, אלקטרה מתחייבת לפעול להרחבת פעילות הזכיינות של המותג בישראל עם פתיחת סניפים נוספים והפעלה של 46 סניפים.

מטה חברת אדידס בבוואריה גרמניה. ויקיפדיה, אתר רשמי
28 חנויות המותג בישראל יועברו לרשות אלקטרה (באמצעות חברה נכדה) באוקטובר 2023/אתר רשמי, ויקיפדיה

תחת גג אחד: מועדון לקוחות לכל מותגי הקבוצה

ועוד, במסגרת הסינרגיה בין עולמות הצריכה בהן עוסקת הקבוצה, מדווחת 'אלקטרה צריכה' על צעד אסטרטגי נוסף: היערכות לקראת הקמה של מועדון לקוחות מבוסס כרטיס אשראי חוץ בנקאי, בשיתוף עם כאל, בנק הפועלים וביט, זאת לאחר שאישור להקמתו התקבל לאחרונה ע"י הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן.

על פי הדיווח שפורסם הבוקר (ה), השותפות במועדון הלקוחות באחזקה של 'גלובל ריטייל', הידועה לשעבר כ'יינות ביתן' (80%) ו'אלקטרה קמעונאות בע"מ' (20%), יצרה התקשרות עם חברת כאל, למכירת זכויות בתיק אשראי של מועדון אלקטרה, בתמורת לכ-35 מיליון שקל.

עם השלמת העסקה שצפויה לסוף החודש הנוכחי (יוני 2023) ולאחר תשלום התמורה מכאל, דוחותיה הכספיים של 'אלקטרה מוצרי צריכה' ירשמו רווח לפני מס של כ-30 מיליון שקל, כבר ברבעון השני של השנה.

כרטיס מועדון הלקוחות יונפק על ידי כאל ללקוחות ביט ללקוחות הרשתות הקמעונאיות של הקבוצה ויכללו בו לקוחות מועדון ביט-קארד ולקוחות מועדון Family 365.

בשנתיים הראשונות לפעילות המועדון, החברה תהיה זכאית לקבל מענקי רשת ביטחון ומענקי יעדים אשר עשויים להבטיח לה תקבולים נטו (לאחר החזר הוצאות הכלולות במענקי רשת הביטחון), בסכום של כ-32 מיליון שקל בכל שנה. מענק נוסף שתקבל אלקטרה על עמידה ביעדי ביצוע, יזכה אותה בסך של עד 50 מיליון שקל, במשך תקופת ההסכם, בהתאם לסיכום בין הצדדים.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "בנוסף להרחבת הסכם הזכיינות עם אדידס בישראל שיכלול הפעלת 46 חנויות אדידס כ"זכיין על", קיבלנו גם את אישור הממונה על התחרות להקמת מועדון לקוחות מבוסס כרטיס אשראי חוץ בנקאי, שירכז "תחת גג אחד" את הלקוחות מכל תחומי הפעילויות שלנו: מזון, חשמל, מיזוג ואופנה, מה שמקדם את ביסוס מעמדנו כקבוצת מוצרי הצריכה הגדולה בישראל, תוך חיזוק הנאמנות בין אלקטרה לבין לקוחותיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שתי נשים מחזיקות כרטיס אשראי. ShutterStock
אלקטרה נערכת להשקת מועדון לקוחות חדש (אשראי חוץ בנקאי) בשיתוף עם כאל, בנק הפועלים וביט/ShutterStock

כניסה סוערת לרשת קרפור הצרפתית

לפני 3 שבועות, ב-9 במאי, השיקה החברה 50 סניפים של מותג הקמעונאות הצרפתי Carrefour בישראל, בפריסה ארצית רחבה. על פי הנתונים מתוך הדוח, מאז הפתיחה המבטיחה ועד סמוך למועד פרסומו, חל גידול של כ-84% במחזור המכירות ב-50 הסניפים.

כפי הנראה, להסבת הסניפים הנותרים, שתושלם עד אמצע שנת 2024, לא אמורה להיות השפעה משמעותית על התוצאות הכספיות.

הצרכן הישראלי מזהה את 'קרפור' כמותג איכותי עם מחירים אטרקטיביים בקטגוריות השונות. אנו צפויים להשיק מאות מוצרים נוספים של Carrefour בתקופה הקרובה, וכך ונמשיך לבסס את מעמדה כרשת מובילה המציעה לצרכן הישראלי מוצרים המשלבים איכות ומחיר, כמותם לא הוצעו עד כה בעולם הקמעונאות הישראלי".

צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה. דורון ברסקי,
צביקה שווימר מנכ"ל 'אלקטרה מוצרי צריכה'/דורון ברסקי

חשמל באוויר: "המשך צמיחה ומומנטום חיובי"

בדוחות הכספיים שהציגה החברה ומסכמים את הרבעון הראשון לשנת 2023, ניכר כי הכנסות החברה עלו במהלכו, בכ-4% לכ-1.5 מיליארד שקל.

הרווח הנקי לבעלי מניות הרוב בתקופה זו, בנטרול תוצאות מגזר המזון שהושפע מתהליך מאסיבי של שיפוצים במסגרתו נסגרו זמנית סניפים לטובת הסבתם למותג Carrefour - הסתכם בכ-25.8 מיליון שקל.

במגזר מוצרי הצריכה החשמליים הגידול במכירות מערכות החימום לייצוא הוביל לצמיחה בהכנסות ברבעון הראשון של 2023 בכ-6.8% לסך של כ-346.6 מיליון שקל, לעומת סך של כ-324.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במגזר קמעונאות חשמל, ההכנסות צמחו בכ-15, בתמיכת גידול של כ-11% בהכנסות מחנויות זהות - בין היתר בשל עיתוי חג הפסח וגידול במכירות חנות הדיוטי פרי.

שווימר התייחס לדוחות הנ"ל והוסיף: "אלקטרה מוצרי צריכה מסכמת את הרבעון הראשון עם המשך מומנטום חיובי וצמיחה במכירות וברווחים, במגזר מוצרי צריכה חשמליים וקמעונאות החשמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully