וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוצפה: טלפונים כשרים חשובים לממשלה יותר מיוקר המחיה

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 14:57

הדיון ברפורמה שהיה מקל על יבוא מוצרים נדחה, במקומו תדון ועדת הכלכלה בחוק השנוי במחלוקת של טלפונים כשרים

ח"כ ניר ברקת שר הכלכלה והתעשייה בועדת הכלכלה 27.5.2024/ערוץ הכנסת

ביום שני הקרוב היה אמור להתקיים בוועדת הכלכלה דיון בהצעת החוק הצרכני החשוב אשר יאפשר הקלה ביבוא מוצרים ויפתח את השוק לתחרות.

החוק הוא במסגרת הרפורמה של שר הכלכלה ניר ברקת - "מה שטוב לאירופה". משמעות הרפורמה היא אימוץ תו התקן האירופי לגבי מוצרים מיובאים, לרבות בתחום המזון והתמרוקים, כלומר פתיחת השוק לתחרות רחבה תוך הסתמכות על התקן האירופי וללא צורך לאשר בנפרד כל מוצר חדש שיבואן מעוניין למכור בארץ, אם הוא כבר מאושר למכירה באירופה.

מדובר ברפורמה שהולכת ומתעכבת וזאת למרות הצורך העצום בנחיצותה והמחיר הגבוה שאזרחי ישראל נאלצים לשלם עבור מזון ומוצרי צריכה בסיסיים. שר הכלכלה הכריז על רפורמה זו כבר ביוני שעבר, לפני שנה. בישיבת ועדת השרים ליוקר המחייה שהתקיימה בספטמבר האחרון הוחלט לקדם את הרפורמה במהירות האפשרית, וברקת אמר כי "החקיקה תקודם במהירות האפשרית עד לפתיחת מושב החורף, כדי לפתוח את השוק הישראלי לתחרות כבר במושב החורף הקרוב של הכנסת".

דוד ביטן, ניר ברקת. יונתן זינדל, פלאש 90
המחירים ממריאים, ועדת הכלכלה תדון בטלפונים כשרים/פלאש 90, יונתן זינדל

גם אם נקבל כי המלחמה עיכבה את התוכניות, בפברואר האחרון התכנסה שוב ועדת השרים ליוקר המחיה, לראשונה מאז אותה ישיבה בספטמבר, אחרי שגם פגישה זו נדחתה לא פחות מארבע פעמים. רה"מ נתניהו הנחה להפיץ תוך שבוע את תזכיר החוק להערות הציבור ולהניח את החוק על שולחן הכנסת עוד במושב הנוכחי דאז, כלומר הקודם.

נתניהו אמר כי כבר בשבוע הבא יובא תזכיר חוק לכנסת. לדבריו, "אנחנו נביא תזכיר חוק לחקיקה מהירה בכנסת. זה יוריד מאוד את מחירי הקוסמטיקה והמזון במדינת ישראל. זו ברכה גדולה מאוד", אמר לפני ארבעה חודשים.

הדיון שהיה אמור להתקיים ביום שני נדחה, ובמקומו נקבע דיון בהצעת החוק בנושא הטלפונים הכשרים. מדובר בחוק שנוי במחלוקת הרלבנטי לכחצי מיליון מנויים חברי המגזר החרדי, שפטרוניהם הפוליטיים רוצים למנוע מהם גישה לשורה ארוכה של מספרים שייחסמו לטלפונים אלה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
טלפון כשר. נתי שוחט, פלאש 90
טלפון כשר. הרבנים קובעים איזה מספרים ייחסמו/פלאש 90, נתי שוחט

החוק של ח"כ ישראל אייכלר ואחרים, שנועד "לתקן את חוק התקשורת" על מנת לאפשר למנויים או קבוצת מנויים להגביל או לחסום חיוג וקבלת שיחות ממספרים מסוימים.

המצב כיום מעניק סמכות לוועדת רבנים לענייני תקשורת לחסום ולהגביל מספרי טלפון ללא פיקוח ויידוע של הנחסמים, ולמנוע מבעלי טלפונים כשרים לבצע שיחות לגורמים חיצוניים. בדיון עלה כי ביניהם - מסתתרים אולי אף טלפונים חיוניים של גופי ממשל ואחרים.

הצעת החוק מבקשת להגביל ניידות של מספר טלפון מתוך טווח מספרי טלפון ייעודיים, וכן הגבלת ניידות של מספרים. משמעות הטלפון הכשר לפי הצעת החוק היא כי ישנם מספרים אשר נחשבים כשרים, והם חסומים לשורה ארוכה של טלפונים הנקבעים בלעדית על ידי הרבנים. למנוי הקצה אין אפשרות לבטל את החסימה באופן עצמאי וניידותו מוגבלת.

במהלך הדיון הקודם בנושא עלתה השאלה האם אפשר יהיה לחסום מספרים של מוקדי סיוע ועזרה ראשונה. היו"ר ביטן הציע לאפשר לשר התקשורת, בהתייעצות עם שרי הבריאות והרווחה, לקבוע את המספרים שלא ניתן יהיה לחסום. ח"כ יוראי להב הרצנו התנגד לכך, ואמר כי זה לא צריך להיות נתון לשיקול דעתו של פוליטיקאי שכבר אמר שאם זה היה תלוי בו לא היה מצעד גאווה.

ח"כ גלעד קריב שאל ושאל "האם אפשר לחסום מנוי שעיקר השימוש שלו הוא תקשורת פרטית? אם כן זה כוח בלתי מוגבל של ועדת הרבנים. מחר לא ירצו לתת קווי סיוע ויעוץ לנשים מוכות של הקהילה הגאה". היו"ר ביטן השיב כי "לא תהיה כפייה דתית וגם לא כפייה חילונית".

"הדחייה היא למספר ימים, זה לא יעכב את החוק"

מוועדת הכלכלה נמסר בתגובה כי "הדחיה היא למספר ימים ומכמה סיבות: ראשית אנחנו מחכים לתגובות ממשרדי הממשלה על הערות של הייעוץ המשפטי של הוועדה לכן החוק עדיין לא מוכן להקראה וזאת אחרי דיון כללי שנעשה. הדיון יתקיים אחרי חג השבועות. שנית זה לא מעכב את החוק. חקיקתו תסתיים עד סוף המושב. בכל מקרה תחולת החוק לכל הפחות תעלה בספטמבר. כך שהדחייה אין לה משמעות ליוקר המחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully